Byl jednou jeden... život

• Francie Il était une fois... la vie (více)

Epizody(26)

Zveme vás na dobrodružný výlet za poznáním lidského těla. V tomhle animovaném seriálu se dozvíte, jak fungují buňky, srdce, mozek a všechny další tělesné orgány. (Netflix)

Recenze (552)

FireTight

"Tisíc podob život mívá, kdo je nezná, ať se dívá!" Další skvělý seriál z francouzského cyklu "Byl jednou jeden...". Taková nádherná a nenásilná forma objasnění, jak to s tím naším lidským tělem vlastně je a co se tam v jakých chvílích děje, se jen tak nevidí a já tvůrcům ve stoje tleskám. BRAVO! Hodné červené krvinky, bílé krvinky ve formě ostražitých policajtů a odporné viry a bakterie s jediným cílem - ovládnout tělo! Nejoblíbenější díl? "Ústa a zuby" - zubní kazy s vrtačkou zásobovány pytlíky s cukrem! :D ()

Miany

Perfektní seriál pro děti i mladistvé :) a možná i pro některé dospělé, kteří se chtějí zábavnou formou dovědět o tom, jak naše tělo ve skutečnosti funguje. Najdou se v něm, jak kladné postavy, tak i záporné a tím je děj dynamičtější. Jeden z dílů, který si nejvíce pamatuji je tvorba červených krvinek a tvoření strupu na odřeném koleni. :) Mohu jen dodat - na tyhle typy seriálů by se měli děti dnes dívat, je to mnohem zábavnější a inteligentnější než ty typy seriálů (např. Hanah Montana), které jsou dějově zkrátka o ničem. ()

Terva

„Byl jednou jeden… život“ je legendárním francouzským seriálem, nejen pro děti z roku 1986. Tento animovaný seriál provádí diváka postupně v jednotlivých epizodách celým lidským organismem. Režisérem tohoto unikátního projektu, který navazuje na dějepisné dílo „Byl jednou jeden… člověk“, je Albert Barillé. O stavbě a funkci jednotlivých orgánů lidského těla děti poučují personifikované červené a bílé krvinky. Nervové vzruchy můžeme pozorovat v podobě běhajících pošťáků, nebo obrané látky ztvárněné jako futuristické letouny bojující se zákeřnými viry. Mozek se ukazuje jako řídící centrum složité továrny. Vše je zachyceno ve 26 epizodách, jako je drce, mozek, mízní soustava, kosti a kostra, svaly a tuky, válka a toxiny, očkování, koloběh života, obnovy a opravy, hormony, očkování a další. Pro veliký úspěch, získaný nejen pro diváckou popularitu, ale i kvůli opravdové lékařské odbornosti, díky které se tak vědomosti dostávají nenásilnou formou široké veřejnosti, se tento koncept populárně vzdělávacího pořadu dočkal i dalších pokračování v podobě „Byl jednou jeden… vynálezce (1994)“ a „Byl jednou jeden… objevitel (1998)“. ()

terunka003

Tohle je parádní! Jako člověk "skoro z oboru" jsem tímhle nadšená. Provázelo mě to celé dětství a ráda se na to dívám, jak bílé krvinky řežou do těch hnusných parazitů se špičatými nosy,jak červené krvinky nosí molekuly kyslíku na zádech...je to poučné, pobaví, pro děti snadno pochopitelné, nemá to chybu.. ()

Fiftis

V detstve som nevynechal ani jednu časť. Fakt úžasné a poučné. Veľa som sa naučil. Top klasika môjho detstva, kde je geniálne spojená zábava s poznaním. Tu sa Francúzi naozaj vytiahli a povýšili populárno náučný seriál pre deti o ľudskom organizme na kultové dielo, ktoré baví ako deti tak dospelých a ktoré ani po rokoch nestarne. Nieje to úžasné keď deti baví učenie? Keď ich baví náučný seriál? Tento seriál si nemusí vymýšľať dobrý dej, pretože je podľa skutočných vedomostných poznatkov. Seriál, ktorý ale ani po rokoch nestratil svoje čaro a stále dokáže isté zákonitosti v ľudskom tele pekne osvetliť. ()

• Epizóda Kostná dreň nebola na Českej televízii nikdy odvysielaná. Vyšla až na DVD s dabingom od BH Promo. (D1705)