Grimcutty

• USA Grimcutty

Dospívající dívka a její malý bratr z předměstí musí zastavit děsivý internetový meme, který oživila hysterie jejich rodičů. (Disney+)

Recenze (48)

tron

Ja neviem, ono si to tie až 3* možno asi ani nezaslúži, ale zas v živote som videl toľko ešte oveľa mizernejších hororov, že tento si ich podľa mňa, vari, azda, pravdepodobne, predsa len zaslúži. Jasné, je to vykrádačka rôznych priľahlých urban legend (Slender Man, Neutečieš, The Empty Man), ale ja som sa rozhodol, že to nebudem brať ako vykrádačku, ale proste ako ďalší príspevok do urban legend a v takom prípade to svoj potenciál naplnilo celkom slušne. Hlavná hrdinka sympatická, čo je zásadné, keďže nezlezie z plátna. Samotný Grimcutty v rámci možností mrazivý, prekvapivo mi nevadilo CGI spracovanie. A nie je to otravne dlhé, po cca hodine a pol máte pokoj. Faktom je, že scenár ozaj nie je žiadny zázrak a obsahuje plno klišé, ale nejak ma to nedvíhalo zo stoličky a v pohode som to prežil. ()

oveckaoa

Nemyslím si, že je to tak špatný horor (na debut je to obstojné) , aby to dostávalo takové čočky klidně to mohlo jít do kin jako tematicky podobný Úsměv. Na internetu je nějaký Grimcutty co nutí děti se řezat (tady se mě líbí ta myšlenka, že za všechny děti co se pořežou může Grimcutty)  holka se o tom dozví a on jde po ní její rodiče, aby ji uchránily tak jí zabaví mobil a notebook a snaží se ji izolovat což ona nechce a chce spíše zjistit kdo za tím stojí (tady škoda, že nezjistíme původ). Má to nápad (tyhle městské legendy v poslední době jsou hodně moderní a povedené vyloženě sračka byl pouze Slender Man) hlavní postava je  koukatelná  a má to zajímavého záporáka co vypadá jak hororová verze Grua z Já Padouchů. 60 procent ()

Astaroth12

Na začiatku a na konci je šepkajúca pizda a je neuveriteľné, že ma tým neuveriteľne vytáčala. A tak už zo začiatku som nemal z tohto filmu dobrý pocit a na konci sa mi to aj potvrdilo. Je neskutočne veľa podobne ladených filmov a aj oveľa lepšie zvládnutých. Je to zas príbeh o internetovej legende, ktorá sa hrozne tvári dôležito a zaujímavo, ale rozhodne tým nie je. Ale hlavným negatívom je trápny bubák , ktorý sa podobal na Grua /Ja zloduch/ s kríženým Jackom Skellingtonom/ predvianočná nočná mora/. Krvák to nie je a o atmosférický horor sa tiež vobec nejedná. A tak sa naskytá otázka, načo alebo pre koho bolo toto vytvorené, keďže nemá v sebe nič, čo by stalo aspoň za niečo. A to hlavne nie, aspoň trocha logicky uvažujúce postavy. Takže za mna celkom strata času. Slabé 2*. ()

Marceloo

Grimcutty je strašidelná internetová bytosť, ktorá sa stane virálom po tom, čo malý chlapec pod jej vplyvom údajne dobodal svoju matku. Keď začnú v malom mestečku pribúdať pobodaní tínedžeri, je jasné, že internetová legenda ožila a bude ťažké ju zastaviť. - Presne ten typ moderného hororu, ktorý nemusím. Každá scéna so strašiakom ma totiž prinúti rozmýšlať, či som totožnú scénu videl v Slender Manovi, Bye Bye Manovi, Truth or Dare alebo ktorejkolvek ďalšej generickej kravine posledných rokov. A to nie je nikdy dobré. Ako teší ma, že títo tvorcovia, ktorí začínali s krátkometrážnymi snímkami na Crypt TV, sa postupne dostávajú aj k celovečerným snímkom, ale nie vždy to dopadne úplne ideálne. A nanešťastie je tomu tak aj v prípade Grimcutty. ()

technicky není Grimcuttymu moc co vyčíst. Nevypadá to úplně zle a je vidět, že režisér už pár hororů viděl a zhruba ví co a jak natočit. Bohužel po stránce scénáře, který má na svědomí ten samý člověk už to taková sláva není a nejednou my na mysli vytanul pár let starý Slender Man a to není zrovna pochvala. Navíc to vypadá, že tenhle horůrek měl přinést i nějaké hlubší poselství ve smyslu nešilte a nebojte se o svoje děti, jinak přijde paňáca a pořeže je/zabije je.Nebo v tom je možná skrytá nějaká hluboká metafora o tom jak se děti sebepoškozují díky tlaku okolí (hlavně rodičú). Tak jako tak to moc nefunguje ani v tomhle směru. Na jedno podívání ok, ale nic víc....40% ()

• V čase 01:16:41 zmiňuje Amir (Usman Ally) jména Dylan Klebold a Eric Harris. Jde o studenty, kteří 20. dubna 1999 v Jefferson County (Colorado, USA) zastřelili 11 studentů a zranili dalších 24 osob. Následně spáchali sebevraždu. (pornogrind)