V temnotách

• Velká Británie Out of Darkness (více)

Ve starší době kamenné se nesourodá skupina prvních lidí spojí a hledá novou zemi. Když však pojmou podezření, že je pronásleduje zlovolná mystická bytost, je klan nucen čelit nebezpečí, které si nikdy nepředstavoval. (JasonCZ)

Recenze (71)

JASON_X

Takže ona západní země za mořem nebyly Kanáry, jak jsem se zprvu podle fyziognomie i jakoby semito-hamitské hatmatilky pralidí domníval, nýbrž Skotsko. Budiž, neřeším to. Nezdály se mi ani některé jejich účesy a hlavně ohozy. Ale pak jsem si vzpomněl na jakýsi text, kde se kdosi vysmíval naivním představám současníků o primitivních oděvech pravěkých lovců. Prý byly určitě mnohem sofistikovanější i hezčí, než třeba ony nedokonalé kožešinové sešívačky na obrazech Zdeňka Buriana. A souhlasím, že je to dost pravděpodobné. A oceňuju i originalitu (nebo aspoň neokoukanost) příběhu i jeho doby, příjemnou syrovost a skvělou hudbu. A mmch. o neblahém setkání Prvorozených s Druhorozenými pojednává třeba i skvělá Goldingova knížka Dědicové, doporučuju. ()

ricci.s

Príjemný, malý prírodný survival, nakrútený v podobnom duchu ako vynikajúci nórsky Flukt. Skupinka neandrtálcov sa snaží prežiť v neúrodnej krajine a musí bojovať o život proti neznámemu monštru, takže jeden po druhom umierajú. Krásna kamera, pútavé prostredie aj hudba. Samotná zápletka je síce banálna, ale ja takéto filmy proste milujem - naháňačka po horách, lesoch, kopcoch, jaskyniach. Dobre sa na to pozerá a keby to bolo ešte brutálnejšie, neváhal by som ani nad plným hodnotením. (majo0007 - je mi fakt cťou, že ma vo svojich zakomplexovaných "recenziách" riešiš každú chvíľu a k tomu prikladáš aj svoje tampóny, nohavičky, kabelky a všetko možné, lenže smola, panicovia a onanisti s oidipovským komplexom ma nepriťahujú, takže sa obávam, že by nám to spolu neklapalo. Chápem, že to bolí, ale nafukovacia bábika ti bude musieť stačiť). ()

Gilmour93

Ramba: První krev.. Vypadá to, že premiérový menses přivolává predátory zvířecí i sexuální, ale žánrový zlom do pojídačů mrtvých a kostěných tomahawků ty útočníky protřídí. Způsoby nasnímání skotské krajiny i hudební podkres by si určitě zasloužily více vyprávění obrazem na úkor mluveného slova, ale to už by se paleolitický horor o slabošství mužského pokolení posunul k nejednoznačnosti a nedůvěře v divácký důvtip. Pozorný divák si v 64. minutě může povšimnout, že při úpatí skalisek se na konci vřesoviště nachází menší budova s nápisem Dentální klinika.. ()

pornogrind

Po 4hvězdičkovým hodnocení většiny mých oblíbených uživatelů jsem asi očekával větší jízdu. Víc jak polovina filmu mě nudila a nebavila. Navíc většina je po tmě. Ani k postavám jsem si větší vztah nevytvořil. O nějaké atmosféře a napětí se u mě dá mluvit spíš až v poslední půlhodině. Kdy je vše samozřejmě podpořeno vynikající hudbou, zvuky a ruchy. K filmu bych měl ještě pár dalších výhrad ale nebudu hnidopich. Aspoň, že ten konec se povedl a vše bylo dobře vymyšleno což v mých očích snímek zvedlo aspoň na ty 3hvězdy. Opětovné shlédnutí ale zcela jistě vylučuji. ()

maddy

Skôr než horor, taký survival thriller zaujímavo zasadený do praveku, ale tu celá jeho zaujímavosť aj končí. Out of Darkness síce dokáže občas nastoliť fajn atmosféru podporenú nočným lesom a tiesnivou hudbou, a v závere sa dopracuje aj k nejakej pointe, takže je vidieť, že to mal scenárista  koncepčne celkom premyslené. Akurát to je aj na rozmedzí pomerne krátkej 87 minútovej stopáže pomerne nuda. Andrew Cumming nedokáže z prostredia, ani doby vykúzliť čokoľvek zaujímavé, chýba tomu správna dávka napätia alebo aspoň kúsok adrenalínu, aj tempo, a celkovo nemá dosť schopností, aby celovečerný film utiahol. Scény v noci v lese podporené hudbou sa veľmi rýchlo opozerajú a fungovali by skôr v krátkometrážnom filme, ale s minimálnym rozpočtom tu neskúsený režisér nevie ponúknuť v celovečernej stopáži čokoľvek viac. Škoda, čakal som malý, zaujímavý indie horor, no Out of Darkness nie je vo výsledku ani poriadny survival, ani poriadny adventurous film, ani thriller a už vôbec nie horor. Síce neškodý, neurážajúci film, ale inak absolútny priemer vo všetkých ohľadoch. CELKOVO: 5/10 ()

• Natáčelo se v okolí Gairloch ve Skotsku a děj se odehrává před 45 000 lety. Film tak odpovídá historii, ve které se první lidé objevili v severozápadní Evropě. (chaometic)
  • Podle slov režiséra Andrewa Cumminga, byl jazyk Talo pro herce extrémně náročný. Jazyk byl kombinací arabštiny a baskičtiny a vypracoval jej lingvista Daniel Andersson. (chaometic)