Clay (Jason Statham), bývalý agent tajné organizace Beekeepers, se po smrti svého přítele a souseda vydává na cestu krvelačné pomsty celostátních rozměrů. (Arigato)

Videa (16)

Recenze (167)

TedGeorge

Na včelaře Stathama jsem se těšil. Jason tyhle přímočaré cesty za pomstou umí, z traileru prosvítala jasná inspirace Johnem Wickem a Equalizerem, David Ayer jednou za čas natočí docela hezký film… Nebudu chodit kolem horké kaše – The Beekeeper mě nejenom zklamal, ale dokonce i naštval. U podobných akčňáků vážně nepotřebuji oscarový scénář a prominu ledacos. Zoufalá snaha „vypnout“ a sledovat Stathama v klasické poloze nemluvného mstitele však byla neustále rušena čím dál šílenějším dějem, který mi s postupem času nedával snad ani elementární smysl. To se prostě nedalo. Kdyby si alespoň vedlejší postavy jako dvojka policajtů měli co říct, někdo v tom filmu proboha vzbuzoval sympatie, já toho přece nechci moc. Nevím, jestli chtěl Kurt Wimmer napsat totální brak a všechno to mělo být nějaké pomrkávání na diváka, který v žánru sleduje roky plus mínus to stejné. Já viděl vršení jednoho nesmyslu za druhým, protivné neživotné postavy a blbosti, které mi nepřišly ani zábavné. Jenom naprosto mimo. Tím nechci říct, že se filmem zákonitě protrápíte, jako já. Statham má svoje nekompromisní momenty, Ayer vzhledem k relativně nízkému rozpočtu neselhal a úplný závěr najede na takovou fantasmagorii, že jsem se vlastně i zasmál. V mých očích však pilného dělníka akčního žánru torpédoval jeden trubec. ()

Soweek

Statham po třicáté stále stejně a stále uspokojivě. Jenže tentokrát je vše ostatní zatraceně špatně. David Ayer býval dobrý režisér, ale poslední 3 filmy ho posílají na céčkové dno. Bohužel si film na sebe celkem slušně vydělal, takže Ayerovi velice pravděpodobně někdo zase dá peníze na další snímek. ()

bourec

Ten film je fakt slušně přitroublej. Jako co se týče aktuálnosti, je to trefný. Ovšem těch pitomejch scén, i dějovejch lapsů je tolik, že je to až neuvěřitelný. Jenže Statham je pořád extratřída, kosí protivníky celkem precizně, a to chce člověk vidět. Takže proč to trochu nenadhodnotit. Trochu bych to přirovnal ke Graymanovi. Taky cool blbina. A co se týče Ayera. Zase tam napral spousty podivnejch postav. Trochu blázinec, ne? 80%. ()

kingik

Jason Statham rozdává žihadla. Jedno žihadlo za sousedku, které podvodná společnost vybílila všechny její účty a ona následkem toho spáchala sebevraždu, druhé žihadlo za jeho zničený chov včel, třetí žihadlo za to, že se cena medu nikterak nesnížila...a tak bychom mohli pokračovat. Těch žihadel bude bezpočet, půjde především o akci a mdlé nastínění utajeného programu Včelař jaksi bleskurychle vyšumí. David Ayer je v akci dávno zběhlý, takže jako včelička pilně instruuje každou akční scénu, Z hlavního hrdiny učinil nepřekonatelného a nezranitelného bijce, který bez výjimky zatočí s každým protivníkem. Takže jsme svědky jeho bleskurychlých výpadů a chvatů, které eliminují i ty nejzdatnější muže, vlastně i ženský zabiják se zjeví na scéně. Scénář Kurta Wimmera je přesně ten, jaký lze očekávat. Kdo zná jeho tvorbu, nebude nikterak zaskočen velkým novátorstvím. Proti hlavnímu žihadlu jde Josh Hutcherson za asistence Jeremyho Ironse a oba působí úsměvně při představě, že by si s nezničitelným Stathamem dali kontaktní bitku. Tvůrci dali vzniknout svižnému akčnímu filmu, co se nezatěžuje vysvětlováním. Do svého středu byl vržen elitní vysloužilý zabiják, který své kopy a chvaty vykonává zdatně a jeho žihadla jsou smrtící pro soupeře a potěšující pro diváky akčních fláků. 8|10 ()

Morholt

Včelař má kámošku, která je vzorem snad všech ctností, na které si vzpomenete. No a když ona dáma vinou internetových podvodníků přijde o všechny prachy včetně fondu pro sirotky, prožene si hlavou kulku. No a to včelaře rozčílí, takže se rozhodne, že za to musí někdo zaplatit. A protože je to ex-agent superspešltajné vládní organizace, rozjede takový kolotoč, že by i Chuck bledl závistí. Je to blbé. Ale fakt straně moc. Ale také je to strašně zábavné. V zásadě jde o to zrubat co nejvíc mamlasů a v závěru si to vyřídit s tím, kdo tomu celému šéfuje. A tak tu na jedné hromadě končí agenti FBI se SWATem, bostonští policisté, ex-vojáci a nechybí ani pár obskurních zabijáků. V tom všem mlácení, mydlení a řezání si člověk nemá potřebu všímat toho, jak se agentovy oběti chovají dementně, ačkoliv občas to přehlédnout nejde. Každopádně pokud něco chybělo, tak je to trochu víc gore, ale jinak je to pro mě povedené pravověrné béčko. 80% ()

• Oblečení, které má Clay (Jason Statham) na sobě, když se stará o své včely, je ve skutečnosti upravený šermířský oblek. (DJMaroko)
  • Vo filme sa vyskytuje viacero starších technológií, najmä počítačové CRT monitory. Je to preto, že príbeh sa mal pôvodne odohrávať v roku 2003, kým sa od nápadu upustilo. Keďže však umelecké oddelenie už začalo získavať časť hardvéru, z rozpočtových dôvodov sa rozhodli ponechať si to, čo už nakúpili. (m.a.t.o.)
  • Natáčalo sa od septembra do decembra 2022 v Anglicku (Londýne, Tyringham, Tyringham, Isle of Sheppey), najmä kvôli úzkemu rozpočtu (34 miliónov dolárov) a tam poskytnutým daňovým úľavám. (Arsenal83)