Reklama

Reklama

Film sleduje “dlouhý život ikonického podnikatele, od výroby traktorů na začátku jeho kariéry, přes vytváření vojenských vozidel během druhé světové války až po navrhování a výrobu automobilů Lamborghini, které v konečném důsledku definovaly jeho hluboký odkaz”... Příběh se odehrává  na pozadí poválečné Itálie a odráží složitou proměnu jeho vlasti. Lamborghini začínal skromně výrobou traktorů, během druhé světové války se věnoval vojenským vozidlům a když navrhl a začal vyrábět  automobily Lamborghini, jeho jedinečná genialita z něj udělala skutečnou ikonu automobilového průmyslu. Nechvalně proslulá byla jeho rivalita s Enzem Ferrarim. V osobním životě však zažíval citový zmatek, vášeň, romantiku i tragédii.. (JOJ Cinema)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (46)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Nie je to také dobré, ako napríklad kopu iných životopisných filmov, ktoré rozprávajú príbeh o slávnych a rýchlych autách (napr. Ford vs Ferrari). Je to skôr o prvom postavení auta. A nie hoci akého ako už názov napovedá. Takže strhujúce preteky nečakajte. Je to skôr dráma, kde Frank Grillo hra prekvapivo hlavnú rolu a hrá ju celkom dobre. Bavila ma aj táto nízko rozpočtová verzia, ktorá je celkom krátka a rýchlo to ubehne, takže sa človek moc nenudí, no v rukách Rona Howarda (Rivali) by to bolo určite oveľa pútavejšie. 65% -3* ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Bohatý život priekopníka, ktorý stvoril jeden z rýchlikov na cestách, no tvorcovia akoby presne takto z rýchlika chceli zobraziť jeho život. Až hanebne rýchlo a plocho. Najzaujímavejší je na filme ostáva teda jeho názov, zvyšok nedoriešené osobné situácie, ktoré z neho urobili len nesympatického pomaďáka s malou úctou k ženám. Alebo úctou len nakrátko a jednu miloval mŕtvu. ()

Reklama

mira007 

všechny recenze uživatele

Filmový životopis, který působí spíš jako rychlý přehled základních událostí v životě jednoho výrobce traktorů, který se přeorientoval na sporťáky, ale doplněno něco málo ze soukromí a pár technických zajímavostí k jeho výtvorům. Jednoduché, skoro jako dokudrama, s feelingem tv filmu, ale Frank Grillo byl výborný (a taky to produkoval) a mně to nakonec přišlo fajn, ale pokud značka Lamborhini někoho nebere, tak pro ně to bude velmi slabý film. Myslím, že letošní konkurent Ferrari (2023) bude o dvě třídy lepší podívaná. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

na tohle sem se jako fanoušek všeho kolem aut docela těšil, i když bylo jasné, že nepůjde o žádný velkofilm. Bohatě by mi stačil dobrý film o Lamborghinim a to bohužel tenhle sterilně, tuctově a po většinu času nudně natočený životopis není. Grillo v jedné z mála vážnějších rolí kdy navíc ani nemusí nikoho mlátit je fajn, vizuální stránka je ok a auta jsou nádherná, akorát to nestačí a i když je stopáž velmi střídmá, je to mnohem víc nuda než cokoliv jiného. Doufám, že "Enzův" film dopadne lépe...40% ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Tady čtu ty vcelku negativní komentáře, ale mám to nastavené trochu jinak. Samozřejmě, že bych brala více scén s auty, neboť tahle značka, která má ve znaku býka, je v mých očích číslo jedna. Tedy nikdy ji mít nebudu, leč mohu ji obdivovat. Tak tedy vidíme v kostce životní pouť člověka, který se vypracoval z velmi skromných poměrů mezi světovou elitu. A Frank Grillo to dal báječně, toho snílka, fantastu, také sobce a sukničkáře. Závěr filmu se slušnou muzikou a vy tak trochu hádáte, jestli byl  Lamborghini opravdu šťastný. A dále, Ferrari čeká! ()

Galerie (102)

Zajímavosti (6)

  • Během závodu Terra Dei Motori v roce 1948 jsou Ferruccio (Frank Grillo) a Matteo (Matteo Leoni) těsně sledováni vozem Mercedes Benz, ale na některých detailních záběrech za nimi žádný vůz není. (Johnny.ARN)
  • V závodě z roku 1948 jede Mercedes Benz SL. První závod, kterého se SL zúčastnil, se konal v roce 1952. (Johnny.ARN)
  • Ve filmu je naznačeno, že Ferruccio Lamborghini (Frank Grillo) odmítl první návrh designu Franca Scaglioneho (Andrea Bruschi) ve prospěch konvenčnějšího designu, který se měl stát modelem 350 GT, prvním sériovým Lamborghini. Ve skutečnosti vypadal úplně první prototyp Lamborghini, 350 GTV, přesně jako „odmítnutá“ designová skica ve filmu. Byl představen na autosalonu v Turíně v roce 1963, tedy daleko před Ženevským autosalonem v roce 1964, kde bylo podle filmu představeno první Lamborghini. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama