Čilý obchodník Frank Verstraeten měl peníze a chtěl žít disko. Tak si otevřel největší klub ve Antverpách, s působivým programem a nejlepším zvukem ve městě. Příběh dle skutečných událostí ukazuje, že devadesátá léta nebyla divoká jen v Čechách, ale i v Belgii. (Dny evropského filmu)

Recenze (31)

Aljak

Aj keď nie som fanúšik tanečných klubov a párty kultúry, tak som neodolal a na Zillion som sa pozrel. Frank vyzerá síce ako taký typický lúzer, ale určite sa mu nedá uprieť cieľavedomosť, šikovnosť a dômyselnosť, vďaka čomu to dosiahol naozaj ďaleko. V Belgicku sa stal párty kingom, ktorý mal obrovský vplyv a aj dosah. Ako to však už býva zvykom, keď sa darí, tak človek sa ťažko zastaví a napokon vždy pýcha predchádza pádu. Inak to nebolo ani u Franka a jeho impéria. Film bol výborne natočený, mal v sebe drámu, ale aj značnú dávku irónie. Životný príbeh Franka Verstraetena stál naozaj za to, aby sa dostal na filmové plátno. 4* ()

Jirka_Šč

Vstup do Zillionu (který v reálu fungoval 5 let) musel být napoprvé naprosto ohromující. Přestože se Frank Verstraeten pohyboval za hranicí zákona a je značně rozporuplná osobnost, nedá se necítit respekt k jeho schopnostem, kreativitě a k tomu, co vytvořil. Podobné je to i s tímto dokumentárně se tvářícím dramatem - asi bych nikdy nebyl hostem nebo klientem tohoto světa, přesto nedokážu necítit respekt. ■ Googlil jsem, kolik z věcí ve filmu byla pravda (překládal články z vlámštiny) a vypadá to, že v hrubých rysech skoro všechno, včetně skákání s autem na laně (tedy, až na určité drobnosti - kvůli jedné například bývalá miss Belgie zvažovala tvůrce filmu žalovat). ■ P.S. Skutečná Frankova bývalá přítelkyně, miss Belgie 1999 Brigitta Callens, se mi líbí víc, než herečka, která ji ztvárnila ve filmu. ()

Malarkey

Příběh o belgickém Ivanovi Jonákovi. Co víc dodat? Neuvěřitelné vyprávění kluka, který se svojí chytrostí a lásce k dobové miss Belgie dostal do povědomí snad celé Belgie svým hudebním klubem Zillion a s ním spojeným neskutečným byznysem. Natočeno stylově, blockbusterově, což mě hodně bavilo. Nejzásadnější je ale pro mě soundtrack, který pracuje s dobovými top trance fláky přelomu tisíciletí. Takže pokud máte rádi trance, neváhejte. Tolik, kolik je ho tady, bylo naposled snad v Klubu sráčů. A navíc ty melodie s tím námětem mnohdy perfektně fungují. ()

Sarkastic

„Herman Goosens se své dcery nehodlal vzdát tak snadno. Ale ani já se nehodlal vzdát. Pokud jsem v životě něco chtěl, vždy jsem se řídil jedním pravidlem, a to nevzdávej se, dokud toho nedosáhneš.“ A Frank Verstraeten se nevzdával za žádné situace…Hlavní hrdina nebyl zrovna sympaťák, spíš takový vychcaný parchant, ale to ani nevadí, protože z postav to táhnou především svérázná matka-strážný anděl spolu s „kouzelníkem“ Dennisem. Příběh nenudil, vcelku jsem se i bavil, a nic mě nenutilo přemýšlet nad tím, jak moc se podařilo naplnit tvrzení tvůrců „podle skutečných událostí“. A dokonale pasující hudba s vizuálem vše jen podtrhly. Hořkosladký konec k filmu také pěkně pasoval. Zillion sice nenabízí nic vyloženě strhujícího, ale film má své povedené momenty, takže dám slabší, ale ještě 4*. „Ještě jedna věc. Všechny ty dovozní daně, DPH a další nesmysly, už je to za námi. Pokud s tím nesouhlasíte, neberte si to. Děkuju.“ - „Je to legální?“ - „Víš, co říkával Frankův otec? Život je příliš krátký na to, abychom platili daně.“ ()

Johnny.ARN

Úvod perfektný, v závere už ale bolo cítiť, že je to dlhé a stráca to dych. Paradoxne v tých najvypätejších momentoch sa tvorcom nepodarilo zachytiť emóciu a zlomiť diváka. Celé je to ale jedna párty, kde je dobré byť na drogách a mať rád hity disco scény 90.tých rokov. Inšpiratívny príbeh, aj na zamyslenie. Pozornosť zaručená. Silné 3 z 5 ()

• V Belgicku film pomohla zafinancovať nezisková organizácia Flámsky audiovizuálny fond, v Holandsku prišli peniaze priamo od holandskej vlády skrz Holandský filmový fond. (Arsenal83)
  • Muž, který ve scéně z aukce koupil hada za 30 000 BEF, je skutečný Frank Verstraeten (Jonas Vermeulen). (cooldo)