Pohádky tisíce a jedné noci jsou jedním z nejkrásnějších příběhů, které kdy byly napsány. Pojďte si s námi poslechnout královnu Šeherezád, jak vypráví svému muži o Ali Babovi a 40 loupežnících, Aladinovi a spoustu dalších příběhů plných kouzel, statečných hrdinů a krásných žen (oficiální text distributora)

Recenze (23)

Jinny

Pokud se jedná jenom o samotnou Šeherezádu a sultána, je všechno v pořádku. Některé Šeherezádiny příběhy taky (zvlášť ten o vtipálkovi, co umřel v jednom domě, a přehazovalo si ho deset dalších lidí), ale třeba Aladin je vážně fo pa (nejde ani tak o humor a to, že je to Asiat, ale o režisérské přehmaty, které měli Americkým dětičkám tuhle klasiku přiblížit). Suma sumárum hodnocení nemohlo vypadat jinak. ()

Djkoma

Tuším na Hallmarku viděný film, který byl podobný všem ostatním fantasy laděným dobrodružným filmům na této stanici. A stejně jako většina ostatních mě dokázal oslovit vizuálním pojetím stejně jako nenáročností. Samozřejmě, že lze najít mnoho chyb, ale na druhou stranu jsem se vcelku dobře bavil a jako pouhou televizní zábavu jsem nehledal více. Krom toho obsazení není zrovna špatné... ()

MickeyStuma

Televizní zpracování známé Šeherezády a její vyprávění příběhů králi Šahrijárovi rozdělené do dvou celovečerních dílů a v multikulturním provedení. Rasový kodex je hold rasový kodex. Tímhle zprzní snad všechno. Převyprávění do této podoby je očekávaně volné a uchopené k pochopení i pro malé diváky. Na dramatičnosti a kouzlu to však neubralo. Tvůrci si dali velmi záležet a je to vidět hlavně na vizuální stránce, která je na televizi v oblasti fantasy hodně na výši. Výběr nejznámějších arabských pohádek přináší zábavu i ponaučení v odpočinkové atmosféře. ()

Kennedy_R

Hodně povedené podání pohádek Tisíce a jedné noci v záplavě několika příběhů a filmových efektů, které mají svůj osobitý děj. Oba díly provází hlavní příběh s vyprávěním Šeherezády a nápravy sultána. I po letech jsem s chutí viděl znovu a příběhy pro mě neztratily nic ze svého kouzla. Také nechápu zdejší podhodnocené známkování, jsou horší a nudnější filmy, které dostaly lepší hodnocení. Asi šlo o špatné načasování uvedení v době, kdy kina plnila Mumie a podobné velkofilmy. Ale já dávám čtyři a půl hvězdy. ()

• Džin lampy (John Leguizamo) dle svých vlastních slov postavil i Tádž Mahal, monumentální pomník v Indii, postavený mezi roky 1631 až 1648. Ten je od roku 2007 zařazený mezi nových sedm divů světa. (Nick321)
  • Jméno zrádné královny, která se spikla se sultánovým bratrem Šahrzamánem (James Frain) a pokusila se zavraždit svého manžela Šahrijára (Dougray Scott), se ve filmu nedozvíme. (Nick321)
  • Na začátku filmu se Šahrijárovi (Dougray Scott) zdá noční můra o démonovi (John Hallam) a jeho ženě, kterou si žárlivě střeží v truhlici a která Šahrijárovi hrozí, že pokud s ní nepůjde na lože, tak svého manžela vzbudí a ten ho zabije. Úplně stejný motiv příběhu se můžeme dočíst v knize „Bohatýrské byliny“, konkrétně v pověsti „Ilja Muromec a Jegor Svatohor“. (Nick321)