Kamera:
Xaver SchwarzenbergerHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Henry Silva, Jean Herman, Carlos Sotto Mayor, Pierre Vernier, Maurice Barrier, Tchéky Karyo, Roger Dumas, Claude Brosset, Michel Robin (více)Obsahy(1)
Řekne-li se Jean Paul Belmondo, vybaví se většině filmových diváků postava sympatického dareby. Jeden z nejslavnějších francouzských herců jich vytvořil desítky a ať už stály na straně zákona nebo na té druhé, vždycky byl tím, komu se u televizní obrazovky držely palce. Komisař Jordan, hlavní hrdina kriminálního snímku Dobrodruh, také patří mezi ně. Mezi svými kolegy i mezi zločinci je znám svými obratnými a značně svéráznými metodami. Tentokrát je vyslán do Marseille, aby vyřídil velký případ s narkotiky. Přestože se stane obětí pečlivě nastražené léčky a je odvolán, rozhodne se zůstat a pokračovat v pátrání na vlastní pěst. Profesionálně natočenému snímku nechybí napínavý děj ani nenucený humor. Jordan je klasickou belmondovskou postavou a stejně jako třeba jeho Borowitz z filmu Policajt nebo rošťák, oslňuje elegantní nenuceností, šarmem a neortodoxními metodami, s nimiž likviduje zločinecké gangy. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (180)
Ve Francii ve velkém bují drogy a Jean Paul Belmondo přichází, aby svoji zemi vyčistil od tohoto neřádu. Jeho drsný divizní komisař Jordan nejde pro ránu pěstí daleko, má nekonvenční a amorální praktiky, přičemž je svým policejním sborem vnímán jako Dobrodruh. Na jeho svízelné cestě zločineckým podsvětím ho provází hudba proslulého Ennia Morriconeho, který se ale tentokrát nikterak skladatelsky nevytáhl a jeho jeden rutinérský hudební motiv je omílán urputně donekonečna, dále nechybí americkými produkcemi ošlehaný Tchéky Karyo a aby na své cestě za spravedlností bylo podpořeno i hrdinovo libido, je dán prostor i pro dámskou společnost, v tomto případě ji zajistila brazilská krasavice Carlos Sotto Mayor. Belmondo předvádí svoji osvědčenou buldočí zatvrzelost, což mu jde náramně dokonale. A je i přes decentně pokročilý věk také v dobré fyzické kondici, načež se jedná o film s výraznějším akčním nábojem. To znamená, že nebude nouze o přesně mířené údery pěstí, načasované přestřelky a zasviští i kola aut v automobilové honičce. Z dnešního pohledu už sice tyto akční kejkle působí poněkud ordinérně, ovšem divák stavěný na tyto obstarožní kriminálky si v nich svůj půvab stále najde. Do éry samotářských strážců zákona Belmonda vklínil v jistou dobu jeho herecké kariéry režisér Jacques Deray, kterému se francouzská legenda odměnila tím, že si podobný typ role zopakovala ještě jednou ve snímku Samotář, který zavítal svého času i do českých kin. Toto dynamické zúčtování se zločineckou cháskou má švih a spád, kvalitní režijní vedení a Belmonda ve formě. 8/10 ()
Při srovnání s předchozí belmondovou kriminálkou - PROFESIONÁL (1981), to asi nemá tak dokonalý scénář, ale i tak se najde řada skvěle vypointovaných momentů - mj. výslech kolegy inspektora Simona na služebně nebo rvačka v bistru s bratry. Belmondo je dokonalý ve všech polohách své role a zejména v akčních pasážích působí dobře - nej. byla automobilová honička v upraveném speciálu. Ostatní postavy jsou dobře obsazeny - Henry Silva záporáky prostě umí - viz. NICO - VÍC NEŽ ZÁKON (1988) a mladý Tchéky Karyo v důležité vedlejší roli taky ujde. DOBRODRUH je prostě napínavý i zábavný a to více jak dvacetileté stáří na něm není vůbec znát. Trailer - www.youtube.com/watch?v=LLejv4CCli8 ()
No tak si takhle. Naivnější kriminálku jsem s Belmondem neviděl.Pronásleduje lod plnou drog,seskočí na ni,aniž by na něj kdokoliv jedinkrát vystřelil. Potom běží za typkem na střechu,který po něm 2x vystřelí za běhu,ale když stoji proti sobě v tváří v tvář, čumí na něj,jak cikán na sporožiro a zahodí bouchačku. No a do třetice finále v kulečníkovým baru,kdy ten boss of bosses neboli capo di tuti capi si tam v pohodě šmrdlá ten svůj kulečníček bez jedinýho bodyguarda......no twl tak to už sem fakt nevěřil.Navíc celý film je plný kokotin největšího kalibru,včetně zpackanýho pokusu o vraždu. Belmondo je sice skvělý,jako vždy,ale tak slabounkatý scénář to domrdal jak kurvu z perlovky,když už se mám držet tématu, po tomto snímku :-)) Slabých 50%, ()
Krimi Belmondo, jak jsme na něj zvyklí a jak ho máme rádi. Suverénně a s vtipem šikanující zločince, seřvávaný svými vytočenými šéfy, klátící sexy baby, jezdící v obrněné káře a střílející z cool bouchačky charakterově plochého záporáka zatíženého na kulečník se Silvovým spolehlivě fungujícím padoušským xichtem. A samozřejmě sám provádějící své kaskadérské kousky, od přestupu z vrtulníku na motorový člun až po fajn závěrečnou atomobilovou honičku. Bohužel ve výsledku to není parádní jízda, "jen" standartní kriminálka. Jako bonus mladý Tchéky Karyo (v celé své kráse). ()
Jean-Paul Belmondo opět v roli férového drsňáka, Henry Silva opět v roli padoucha, Jacques Deray opět dokazuje že kriminálky mu jdou, Ennio Morriconne opět složil jednoduchou podmanivou melodii...atd atd. Prostě opět další drsná kriminálka stojící na Belmondovi. I tak to ale stačí na 75%. ()
Reklama