Uprostřed ničeho

Těhotná žena na útěku ze zničené totalitní země uvízne v přepravním kontejneru a na rozbouřeném moři bojuje o holý život. (Netflix)

Recenze (127)

castor

Lepší příští. No, jak kdy a jak pro koho. Mia je těhotná mladá žena, která prchá ze své domoviny před válkou i nedostatkem. Spolu s manželem vydají všechny své úspory a věří, že jinde jim bude líp. Ovšem překupníci je rozdělí, o její „spolubydlící“ se nelítostně postará totalitní režim a ocitá se tak sama uzavřená v dopravním kontejneru na palubě nákladní lodi. A vlivem silné bouře následně na otevřeném moři. S minimem jídla a pití to chce vzdát, ovšem mimčo hodlá taky zabojovat o lepší příští. Přichází drobné i velké překážky, následují dobrá i krapet horší řešení. Nicméně tvůrcům určitě patří plusové body za řadu zajímavých nápadů (co všechno a jak se dá využít), naopak ji šetří v případě nebezpečí okolních jevů (nabízí se žralok), zároveň nebudu prudit, co by s jejím tělem (a té malé) udělalo slunce či slaná voda. Netypický (originální) a řemeslně dobře zvládnutý survival. ()

Malarkey

Pro hlavní hrdinku je tento thriller hodně drsný a nekompromisní. Nicméně to není nic, co bych od španělských tvůrců někdy v minulosti už neviděl. Dobrý nápad, komorní prostor, dobré zpracování. Co víc chtít. Snad na to jen nekoukejte, když Vaše manželka je ve vysokém stupni těhotenství. Nemuselo by to drahé polovičce udělat nejlépe. ()

Shakers

Prekvapivo dosť dobrý kontajner survival. Priznám sa, že som nevedel, čo čakať a do slova som sa nechal unášať vlnami a bol som zvedavý, aké nástrahy a prekážky, hlavná (sympatická!) hrdinka, bude zdolávať. Netvrdím, že je to dokonalé, pretože hlavnej hrdinke veľa vecí vychádza, no logicky aj musí, aby sa mohla posunúť ďalej (do ďalšieho levelu), inak by film skončil po pol hodinke. Anna Castillo to zahrala výborne a výborná je aj réžia, pretože film pri takmer dvojhodinovej dĺžke skoro vôbec nenudí, vždy ma čím prekvapiť a je napínavý a strhujúci až do samého konca.  80% - 4* ()

mzss1

[55%] Začátek se mi docela líbil, přišlo mi to napínavé, drsné, jenže jakmile se hlavní ženská hrdinka ocitla na scéně sama, tak mě to začalo tak trochu nudit. Ten porod mi přišel trochu mimo, ale i tak to bylo poté takové místy moc přehnané, ale ok … Žádné větší zápory bych v tom neviděl, na to jedno vidění to nebyl zas tak špatný survival film, ale znám lepší … ()

Warhorr

Až nečekaně povedená záležitost. S tímhle jsem tedy vůbec nepočítal. Vynikající survival z vnitřka kontejneru na moři ? No kurva proč ne. Vůči stopáži jsem byl ze startu hodně skeptický ale rejža ten prostor dokázal více než slušně vyplnit a pořád se tu něco děje. Já tyhle neobvyklosti odehrávající se na jenom místě mám prostě rád a když k tomu přidáte i trochu hnusu, z kterého se Vám bude zvedat kufr, pak je to přesně dle mého gusta. Myslím to vážně, během filmu doporučuji nejíst, jelikož asi dvakrát budete hledat lavor na zvracení. Tady je asi jen škoda, že se více nevysvětlil a nevyužil nastolený režim. Už teď si říkám, že to byl kurevsky zajímavý nápad a klidně by se z toho dal vytěžit zvlášť třeba nějaký prequel, sequel. Taky tam mohl být lépe vylíčen osud jejího manžela. Slušná záležitost Piňďo. ()

Zajímavosti (3)

• Anna Castillo (Mia) nosila speciálně vyrobenou protézu dělohy pro scény, ve kterých se objevuje těhotná. (Johnny.ARN)
  • Ačkoli se jedná o zajímavý příběh, je v něm mnoho dějových děr. Největší z nich by byl plovoucí ocelový přepravní kontejner. Je sice pravděpodobné, že by tyto přepravní kontejnery (některé z nich jsou vzduchotěsné) mohly plavat, ale při počtu děr v bocích kontejneru, ve kterém se nacházela, není možné, aby tento kontejner po všechny ty dny stále plaval. (Johnny.ARN)
  • Film sa natáčal hlavne v španielskom prístave Tarragona. (Arsenal83)