Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V New Yorku byl zabit kubánský velvyslanec. Aby se předešlo dalším útokům teroristů na kubánsko-americké konferenci v Praze, CIA tam pošle jednoho z nejlepších federálních agentů Michaela Danea. Na letišti ho vyzvedne přítel Alex a odveze ho za šéfem evropského štábu Dickem Powellem, který předá Daneovi fotografie střelce je to Simone Rossetová, která nyní žije v Praze pod jménem Jana Mitlová. Dane ji má okamžitě odklidit.
Mitlová vlastní s přítelkyní kavárnu. Dane tam zajde, Mitlovou se mu podaří chytit a s Alexem jí píchnou uspávací injekci. V autě, kterým ji převážejí, se Jana probere, dostane se z pout a vyskočí z auta. Muži jsou při jejím pronásledování zadrženi policií, protože Alex začal střílet, a Mitlová jim uprchne. Ovšem jen pro tuto chvíli... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (74)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Historicky první porevoluční americký snímek natáčený v Praze a hlavně odehrávající se v Praze. Pro fanoušky akčních filmů z konce 80. let bylo překvapením, že si hlavní postavu střihl Dolph Lundgren. Film se po uvedení stal u nás velmi diskutovaným. Akční příběh z Prahy byl do té doby nezvyk a tak různí šťouralové hledali záminky, jak ho co nejvíce potopit. Šedivá porevoluční doba z filmu doslova září a vyvolává nemilé vzpomínky. Povedený příběh obsahuje vše, co správný akčňák má mít. Přestřelky, honičky a rvačky odehrávající se téměř všude kde se dá a tak rozmanitost pražských prostředí je obrovská. A tady se tvůrci pro českého diváka dopustili mnoho chyb. I když chyb v uvozovkách. Asi největší je honička a přestřelka na střechách budov začínající na Hradčanech a končící u Národního divadla. Pro našince nesmysl. Ale co takhle pro amerického diváka? Nebo francouzského, či německého? Vědí, že by nějakým zázrakem museli přeskočit Vltavu? Spojování lokací, které jsou v reálu nesmyslné je zcela běžná věc a poznají to opravdu jen zasvěcení diváci. Já osobně také nevím, jak to vypadá třeba v Berlíně a jestli filmaři dodržují návaznost ulic. Je zajímavé, že se nekritizuje scéna, kdy Lundgren na Hradčanech leze do kanálu. Kolik diváků ví, že se okamžitě přenese do útrob Orlické přehrady, jehož chodby představovaly onu kanalizaci? A tak se stal snímek velmi ponurým. Při dnešním pohledu vypadá, jakoby se odehrával kdesi v Rumunsku. Pro mě se po dějové stránce nejeví tak hrozný a po té filmařské vcelku ucházejíce. Určitě bych ho nezatracoval. Určité kouzlo přeci jen má. ()

Figu 

všechny recenze uživatele

Ted Kotcheff - režisér, který dal dokupy prvního Ramba. Není třeba nic dodávat. Snad jen, že Lundgren je o stupínek níž než Sly, a že americké lesy a hory vypadají lépe jak Praha devadesátých let. Mě se s Dolphem střelec líbil moc, přikláním se k věku filmu a slibuju, že až jednou zase budeme s ženou stát u Pražskýho hradu, budu pokukovat do kanalizace, jestli tam neuvidím nějakýho snipera, co by mi jí mohl odprásknout :D 70% ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Dolph Lundgren v Praze, pohled na spoustu našich historických budov i ostatních památek, ženská coby drsná vražedkyně (sniper), přeskakování po střeše našich starých komunistických vlaků (co mimochodem jezdí dodnes) – inu proč ne, jen kdyby to nebyla taková srágora. Pár zajímavých akčních scén to mělo, občas jsem se zasmál, jen kdyby celkový vizuál nebyl tak trapný a příběh chujovsky napsaný. V jedné z vedlejších rolí potěší John Ashton, kterého mám rád ještě z Policajta v Beverly Hills. ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení. Jasně, není to žádné veledílo ani v rámci žánru, ale Ted Kotcheff už měl přeci jen něco za sebou a film působí mnohem profesionálněji, než jsem myslel. Překvapuje mě rovněž místy docela rozmáchlá výprava, ať už to jsou honičky v uličkách nebo scéna s přehlídkou před Pražským hradem. Holt byli jedni z prvních, tak se jim dovolilo ještě celkem dost (ještě, že je nepustili dovnitř). Pozastavovat se nad tím, že reálie na sebe nenavazují mi přijde absurdní, jasně pro Čecha to může být legrační, ale je to něco jako se smát tomu, že ve filmu "XY" se jedna scéna točila v ulici v Bostonu a druhá třeba v Chicagu, není to jedno ? Naopak české reálie jsou roztomilé, např. Dolph Lundgren v LIAZce přejíždějící zradivší americké agenty nebo souboj s odstřelovačem v normalizačně zařízeném bytečku. Praha je zde navíc vyobrazena jako až lehce mysteriózní a temné místo, řekl bych až Meyrinkovsky.... ()

movie 

všechny recenze uživatele

Skutečně nechápu, co si klasik Ted Kotcheff sliboval od natáčení v Čechách (nemluvně o geografickém zasazení příběhu), ale je to fakt hrozný, nudný a zoufalý. Málem jsem umřel, za což můžou minimálně tyhle věci: 1) Čechy v tomhle filmu vypadaj děsně, jako by se ještě neoklepali z min. režimu /no asi ne, kdo si to má pamatovat, když to bylo v roce 95???/, 2) Kotcheff není dobrej režisér a ani nikdy nebyl, i Rambo je vlastně hrozně blbě natočenej a za 3) ......... mno, je to prostě strašně utahaný, blbě napsaný ... Ježiši, hrůza. I ty současný Lundgrenovi filmy jsem lepší, než tahle Fr., Šp, Čr, Us koprodukce !!! 0* ()

Galerie (13)

Zajímavosti (2)

  • Natáčať sa malo pôvodne v Paríži, ale producenti sa nakoniec rozhodli pre Prahu, kvôli nižším nákladom a exotickejšiemu vzhľadu. (m.a.t.o.)
  • Natáčelo se také v bývalém vojenském prostoru Milovice. (M.B)

Reklama

Reklama