Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policejní šéf v Kameníkově Pepa Novák má plno starostí. Ráno se marně snaží uspokojit roztouženou manželku Vilmu, na stanici ho čeká otřesený sportovec, kterého znásilnila babka Kropáčková, a v terénu místní podnikatelé, zuřivě pátrající po zázračném modrém pramenu, který povzbuzuje sexuální chutě a potenci. Nedávno vytryskl ze skály na zámku a nyní zase nečekaně zmizel. Pramen totiž v tuto chvíli vyvěrá ze zdi domku babky Kropáčkové, která ho stáčí do lahví. Ředitel školy představí podřízeným nového tělocvikáře Marka, který se okamžitě stane středem zájmu kolegyň. K jejich zklamání však chodí s lékařkou na místní psychiatrii, která má plné ruce práce, protože se musí postarat o znásilněné muže. Nejhorší je, že obětí přibývá a mezi nimi jsou i Pepovi podřízení, kteří měli za úkol přivést Kropáčkovou k výslechu. Když podnikatelé zjistí, kam zmizel zázračný pramen, pokusí se přimět babku, aby jim domek prodala. Jenže věci nejsou tak prosté, jak se zdají. (TV Nova)

(více)

Recenze (639)

salahadin odpad!

všechny recenze uživatele

Jeden z nejproblematičtějších režisérů současnosti si myslí, že je nenáviděn kritiky a milován lidmi (aspoň jejich většinou). Teoreticky lze usuzovat, že Troška nikdy nenavštívil sajt csfd.cz, kde by se nemile přesvědčil o tom, že ani lidem (aspoň té většině) se jeho maister stück nelíbí. Když se chci zasmát u Troškova filmu, vyhrabu starý cédo se Slunce, seno....tam ten Troškův humor aspon působí líp. U dvojky z Kameňákova dám regulérní odpad už jen kvůli tomu, jak mi byť jen na moment znechutil myšlenku na ženské pohledem na Kropáčkovou v noční košilce. ()

Terminus odpad!

všechny recenze uživatele

Zdá se, že drzost a neumětelství režiséra Trošky ruku v ruce klesají už POD pomyslné dno. Druhý Kameňák je uveden titulkem avizujicím, že podobnost postav dílu prvního se skutečnými lidmi je podobností čistě náhodnou. Nejde však ani tak o ztotožnění se řadového diváka s některou z blbých postav, ale o alibismus vyvracející záměrnost Troškových narážek na filmové kritiky (recenzenty). Pánové Jaroš (mj. Týdeník Rozhlas) a Baldýnský (mj. Premiere - byť Baldýnského zařazení do K.II. má širší podtext jeho veselého konfliktu s režisérem) se tak nemusí urážet - to, že ve "dvojce" jejich jména nesou dva pacienti psychiatrie je náhoda. Jestli tohle není nebetyčná drzost, tak nevím... Co se týče Troškova filmařského neumětelství (a to na tom nebýval tak špatně! - "Princeznu Jasněnku" považuji za výbornou pohádku a jedinou na kterou jsem já osobně ochoten dívat se opakovaně), dosahuje toto v Kameňáku limitní meze. Zápletka s "tekutou Viagrou" a sexuálně stimulovanou důchodkyní (jako léčbu po zhlédnutí její kreace doporučuji film Harold a Maude, jehož hrdinka Maude je stejně stará jako babka z Kameňáku, tj. 79 let), stejně jako splácávání vtipů do podoby scénáře, je ještě níže než kvalitativní úroveň opileckých zápisků v zaplivané putyce. To, že na souvislost mezi kradenou "viagrou" a sexuálním apetitem důchodkyně, přijde "šerif Vydra" až v polovině filmu, svědčí jednak o debilitě postavy, ale i o debilitě tvůrců, kteří nebyli schopni vymyslet cokoliv nosnějšího a polovinu filmu zaplácali čtyřmi znásilněními mladých mužů kostnatou babkou. Film je zcela prost souvislostí a vývoje - slova jsou jen bezobsažnou výplní mezi jednotlivými vtipy. Zatímco u některých filmů jsme na sebe hrdi, když odhalíme scenáristickou kličku, u Kameňáku zažijeme pocit zcela odlišný - rozčilení z toho, jak mohou být berličky pisálků tak okatě zřejmé (záměrně používám tato dvě synonyma vedle sebe). Pohyb kamery je "v Kameňákově" neznámým pojmem a je jedním z faktorů, který přispívá k naprosté sterilitě výsledného obrazu. Hudební složka už je projevem naprostého diletantství. Něco jako souhra obrazu a zvuku je pro Trošku neznámým pojmem, i věc tak banální jako synchronizace hlasu a pohybu úst je tomuto "filmu" (co má Kameňák společného s filmem, kromě toho, že byl promítán na plátno?) cizí. Odůvodnění toho, proč Troška "vtipně" naráží na Cikány a Židy (jméno jedné z postav: Kohn), mi uniká, neboť jeden "cikánský" a nula "židovských" vtipů za odůvodnění snad nelze označit. Alespoň myslím. Troška se v jednom rozhovoru přiznal, že postavu zelinářky psal na tělo H. Růžičkové - jak lze psát postavu, která disponuje jednou charakteristikou (věští z čočky), někomu na tělo je další věcí, která mi uniká. Tento film není zábavný ani svou špatností. Lidová zábava se zpravidla nerovná přílišné kvalitě, ale tohle je opravdu moc. Troška, jehož lze s gustem označit x přízvisky z kategorie "kat vkusu" apod., přišel s filmem, s jehož kvalitami i jistou diváckou oblibou pochopitelně nic nenaděláme. Můžeme se ale těšit z toho, kolika relevantními argumenty lze naši averzi ke Kameňáku II. podložit. () (méně) (více)

Reklama

gogos 

všechny recenze uživatele

nechapu proc se to nikomu nelibi.... Vim, z nejakeho umeleckeho hklediska je to hloupe a toporne herecke vykony to jen podtrhavaji, ale o to tady vubec nejde. Tady jde o to ze je to lidova komedie s lidovymi vtipy. Nekolik jsem jich neznal a hodne me to pobavilo, na prvni dil to sice nema a na Slunce seno uz vubec ne, ale presto je to prijemna komedie, ktera je na jedno dve shlednuti... Pak u vse znate a neni se cemu smat.... ()

WolfR 

všechny recenze uživatele

Určitě horší než první díl. Je to opět bezdějový film s pár trapnými scénami a nesympatickými postavami. Vtipy musí znát snad každý, kdo žije na Zemi. Tento film je v podstatě směsice nejznámějších českých vtipů a do toho je vloženo něco, čemu Zdeněk Troška říká děj. Jednu hvězdu dávám za to, že sem se párkrát mírně usmál. 1 hvězda. ()

Lhurgoyf

všechny recenze uživatele

Nie, nenapíšem vám komentár, napíšem vám príbeh. Príbeh o dni, ktorý zmenil zmysel môjho života. Takže, začínam. V jeden pekný deň sme sa na Letní Filmové Škole rozhodli spolu s ďalším uctievačom vomit screenu - Sith lordom Cooperom - zájsť na projekciu nášho vytúženého filmu Kameňák 2. Keďže sa projekcia odohrávala v letnom kine a prišli sme neskoro, trávnik už bol zaplnený vyznávačmi "kamenného humoru", ktorí už netrpezlivo posedávali a čakali na film, ale najskôr i na príchod všeobecne obľúbeného režiséra Zdeňka Trošky. Ten dokonca kvôli LFŠ prerušil svoje natáčanie tretieho pokračovania a prišiel k nám priamo z Kameňákova. Konečne nastal ten vytúžený okamžik a na javisko prišiel ON. Uvádzačka najprv dlho a pútavo o Zdeňkovi hovorila, priam dopodrobna analyzovala jeho úžasné filmy a skvostný humor. V tom sa náhle rozpršalo a všetci vytiahli dáždniky. Keď sa pani uvádzačka spamätala z letargie jej pochvalných slov a uvedomila si, že prší, a že tam Zdeňek stojí len v jeho typickej krátkej košeli, promptne (a s určitým rozhorčením) vyzvala divákov, aby pánovi režisérovi nejaký ten dáždnik nad hlavou podržali. Po chvílke trápneho ticha, zachoval pohotový Zdeněk chladnú hlavu a odvetil "Ale néé, to je dobrý". A tak tam mokol a mokol, až mu pani uvádzačka konečne nepredala slovo. V tom sa všetkým rozžiarili andělské tváře, a s nadšením počúvali jeho zaujímavé rozprávania z natáčania i zo života, v ktorých často používal slová ako "hovno", "nadržená bába Kropáčková", či "herecké hvězdy formátu Helenky Vondráčkové a Martina Maxy". A všetci sa od zábavy "řachali smíchy" a úprimne bavili. Po jeho úvode sme mu všetci zatlieskali a tešili sa na projekciu, ktorá ak mala byť aspoň z polovice tak zábavná, ako sám pán Troška, bola odsúdená k obrovskému úspechu. Po menších peripetiách sa spustil film. Keďže bol trávnik obsadený "lidmi navezenými z venkova, kteří by se Kameňáku smáli i kdyby nefungovala promítačka", čakali sme salvy smiechu, záchvaty nespútanej zábavy a vzájomných poplácání sa medzi členmi rodín typu "hele mámo, to byl ale výbornej fór!" Ale... nič sa nestalo!! Na projekcii sme (v rámci nášho všeobecného sebemrskačstva) vydržali 20 minút a ak poviem, že sa ľudia vlažne zasmiali tri krát, tak to preženiem. Nechápali sme to. Kam ten svet speje, keď sa už ani Troškovým filmom nikto nezasmeje? Znechutení z tohoto faktu sme sa s Cooperom zbalili, nechali film filmom, a radšej zašli do hospody. A pri niekoľkých pivách sme sa do noci bavili o našom bohovi Zdeňkovi a jeho neprekonateľnom prínose do českej, ale i svetovej kinematografie. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (21)

  • Ve všech scénách je venku slunečno. (Jyrka)
  • Točeno v Týně nad Vltavou a na zámku Koloděje nad Lužnicí. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama