Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá žena Natalie jednoho dne brzy ráno nasedne do auta a tajně odjede od svého manžela. Teprve v telefonu mu zkouší vysvětlit, co ji k útěku vedlo. Je těhotná, ale není si jistá, zda je v manželství šťastná, ani zda vůbec chce mít dítě. Nechce se pořád o někoho starat, chce být aspoň na krátkou dobu jen sama sebou. Po cestě zastaví Natalie osamělému stopaři Jimmymu, přezdívanému Killer. Mladík je bývalým hráčem amerického fotbalu a utrpěl zranění hlavy. Navzdory zabijácké přezdívce je to dobrák od kosti, avšak kvůli poranění mozku není soběstačný. Natalie se mu pokusí pomoct s hledáním práce, avšak jejich pokus ztroskotá. Ani na útěku od rodinných povinností tedy Natalie nenachází vytouženou chvíli volnosti. A tak ji zkusí najít v náruči chlapáckého policisty Gordona... V jednom ze svých raných filmů se Francis Ford Coppola zaměřil na pocity vnitřně osamělé hrdinky ze středních vrstev. Na rozdíl od předchozí generace žen se Natalie snaží nalézt vlastní cestu životem. Jelikož se však nenaučila rozpoznat, co sama chce, zoufale ve svém hledání selhává. Ve skutečnosti není schopná unést tíhu zodpovědnosti a pokouší se od ní utéct. Dnes můžeme tento Coppolův snímek zařadit mezi road-movie, avšak je zajímavé, že jej autor natáčel v době, kdy ještě neměl premiéru průlomový film tohoto žánru Bezstarostná jízda. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (47)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Nějak netuším, co si s tím počít. Téma to má hodně zajímavé, ale když ono to celé nějak začne, nějak to plyne, nějak se to vyvine, nějak to skončí a nic víc. A přitom na tom scénáři není nic vyloženě špatně, ani na tom příběhu a ani na jeho průběhu, jen to ve mě prostě nic silnějšího nezanechalo. Začátek mě celkem chytl, líbilo se mi, že je to road movie, taky to má po celou dobu solidní filmařskou stránku, ale taky tomu chybí větší psychologie postav a hlavně víc propracovaný příběh, protože tenhle - i když vystačí - na mě působil dojmem, jako by se s ním Coppola nechtěl hlouběji zabývat. A asi právě tohle se výrazně podílelo na tom, že to ve mě nic víc nezanechalo. Ale pořád lepší, než třeba Alice už tu nebydlí, na kterou jsem si tu občas kvůli drobným podobnostem vzpomenul... Silné 3* ()

/Pablo 

všechny recenze uživatele

Napodruhé to ve mně zanechává mnohem příznivější dojem. Asi to bude tím, že jsem to tentokrát neprospal, zvláště když se příběh vpodstatě začíná rozjíždět až ve druhé polovině filmu. Lidé deště jsou zdařilou studií lidského strachu ze zodpovědnosti, ale také klasickým příkladem road-movie. Scénář se Coppolovi velmi povedl, film není obsahově prázdný, ale nabízí celou řadu myšlenek, je o čem přemýtat... Líbilo se mi využití flashbacků a taktéž nevyhnutelně dramatický závěr. ()

Reklama

Indiana 

všechny recenze uživatele

Moc jsem od toho nečekal, neboť z Coppolovejch nejstarších filmů jsem nebyl zrovna dvakrát nadšenej, ale tohle se mi fakt líbilo a moc. Už tady je vidět ta Coppolova brilantní režie a to nemluvim o hereckejch výkonech - Shirley Knight a Robert Duvall zahráli dokonale, ale to neni ještě nic proti tomu, co tu předvádí James Caan. Jeho výkon je fakt famózní a možná bych řekl, že i nejlepší v jeho kariéře. Prostě moc příjemná záležitost. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Výborné drama Francise Forda Coppoly, mix psychologického filmu, road-movie a filmu o mentálně retardovaném člověku, trochu podobný svým nostalgickým vyzněním našemu Návratu idiota. Dobře napsaný scénář, ale hlavně již plnohodnotná režie pana Coppoly (třeba výborně fixované flasbacky) a jeho citlivá práce s herci, kteří podávají přesvědčivé nadstandardní výkony. Hodně povedený film... ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nezvykle poetický Coppola se nebál ani tragického konce své road movie. Na moje gusto je málo přítomen Duvall, ale ostatní hrají, jak je u Coppoly zvykem, také výborně, takže jsem ochotna se s tím smířit. Příběh je jednoduchý, jak už je u tohoto žánru zvykem. Rozhodně však není hloupý a zručný scenárista Coppola nám během jízdy vrství do cesty několik velice zajímavých postav. Tou nejdivočejší je zřejmě policista, byť je oficiálně za blázna uznán pouze Smrťák. Dlužno dodat, že ta záhadnost Duvallovi sluší. Coppola nezanedbává ani formální stránku filmu a místy se mu daří připravit divákovi velmi sympatické audiovizualní orgie. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (6)

  • Hlavním impulsem k natočení tohoto nízkorozpočtového snímku bylo Coppolovo znechucení praktikami velkých studií, které na vlastní kůži poznal při realizaci Divotvorného hrnce (1968). Studiový systém mu neumožňoval uplatnit se jako soběstačný autor. (Matty)
  • Shirley Knightová, která hraje těhotnou ženu, byla v průběhu natáčení skutečně těhotná. (Matty)
  • Francis Ford Coppola napsal scénář během natáčení Divotvorného hrnce (1968). Pro výchozí situaci mu posloužil zážitek z dětství, kdy jeho matka po hádce s otcem na dva dny odjela sama do motelu. (Matty)

Související novinky

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno