Úplné bezvětří

Thriller podle románu Charlese Williamse se odehrává v Tichém oceánu a téměř celý na jedné lodi. John a jeho žena Rae chtějí strávit nějaký čas sami, daleko od lidí. Avšak jejich samotu nečekaně naruší trosečník, kterého zachrání. (NFA)

Recenze (200)

adams89

Nenáričný průměrný thriller se Samem Neillem a tehdy ještě neznámou Nicole Kidman v hlavní roli. Příběh je takový tuctový a již mnohokrát viděný, protože thrillerů na moři je víc než dost, navíc se dá i lehce dopředu odhadnout, tudíž plný klišé. Ústřední dvojice herců mě příliš nepřesvědčila, ale záporák v podání úsměvavého Billyho Zanea, to už bylo jiné kafe. No já nevím, záporák je možná pro něj trochu odvážné pojmenování, působil totiž docela sympaticky a nevinně. Film na jedno, možná dvě podívání, víc však rozhodně nečekejte.60% ()

Anthony

Po tomto filmu si mnoha australských tvůrců tohoto filmu všiml Hollywood. Přitom jde jde spíše o komorní thriller pro tři hlavní postavy. Precizně stupňováné napětí, výborné navození patřičné atmosféry (a la Hitchcock), skvělé herecké výkony - to vše z tohoto jinak "nenápadného" snímku udělalo film, který vám nedá vydechnout. Ovšem kdyby film neobsahoval posledních asi 5 minut, byl bych radši ()

Gilmour93

Ač panuje úplné bezvětří, Noyce dovedně zadul do plachet napětí a kdyby manželský pár věděl, co ví námořníci už od roku 1912 (že Billy Zane na palubě přináší neštěstí), mohl si ušetřit kupu starostí.. „Když ti vítr, napne plachtu / když ti plachta, popožene jachtu / pak Sam a Nicole snad budou mít klid..“ ()

Campbell

Film jsem viděl jako malej a moc mě nebavil. Když jsem ho viděl dnes jako mojí premiéru, tak jsem nakonec řekl "sakra ono to bylo docela dobrý". Dneska to sice není nic extra a dost lidí to může docela odradit. Ale líbila se mi myšlenka že není kam útect, a taky ty intriky byly výborně napsané. Herci byly slušní, sice Neill nebyl zrovna moc často na obrazovce, ale jeho filmová partnerka Kidman to zvládla na výbornou a Zane? Ten v těch 80 letech byl prostě výbornej. Škoda že se takovýhle malý thrillery dnes už netočí. ()

HateBreeder

Překvapivě dobrý thriller s Nicole Kidman, Samem Neillem a Billy Zanem. Musím říct, že jsem čekal průměr, ale film mě mile překvapil, protože nabídnul vskutku napínavou podívanou, a taky báječného šílence - Billa Zanea. Zaujalo mě, že zde nebyla žádná velká předehra, a hned se šlo na věc, a za slabší půlhodinku už začal nervy drásající boj o život jak Johna tak i jeho ženy Rae, kterou unese ztroskotanec Hugie. Nicole Kidman tak jak ji neznáte, ale přesto velice, velice pěkná :) ()

Zajímavosti (18)

• Oproti filmu kniha obsahuje niekoľko ďalších hlavných postáv (vrátane Hughieho (Billy Zane) manželky a pozostalých, ktorých John nájde na Orfeovi) a predstavuje Hughieho ako asexuála. Zachádza tiež do ďalších podrobností o tom, čo spôsobilo Hughieho psychické zrútenie. (Arsenal83)
  • Pôvodne bola vo filme scéna, kde postavu Sama Neilla mučí na lodi žralok. Táto scéna bola z finálneho filmu vypustená. (Arsenal83)
  • Natáčalo sa 14 týždňov vo Whitesunday Passage, Veľký bariérový útes, Austrália. (Danny88)