Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Posádka podmorskej americkej výskumnej stanice nájde vo vraku ruskej lode Leviathan fľašku s alkoholom, jeden z jej členov sa z nej napije a začne sa geneticky meniť v slizkú príšeru. Popcornový, nízkorozpočtový klon Priepasti, Votrelca a Veci. (POMO)

Videa (1)

Trailer

Recenze (209)

misterz 

všechny recenze uživatele

Uzavrené priestory či už niekde pod vodou alebo vo vesmíre sklamú iba málokedy. Aj v tomto prípade ide o celkom slušnú, atmosferickú dusnotu, kedy záhadná genetická nákaza likviduje jedného podmorského baníka za druhým. Dôjde aj na hrdinské činy, trocha gore, napínavý útek a boj s "roztomilou" podmorskou príšerkou. Veľká spokojnosť. 75/100 ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Marná sláva, z láhve vodky džina nevyvoláš. V lepším případě si uženeš kocovinu anebo v tom horším, je-li onen mok neznámého původu a v neoriginálním balení, třeba nějaké milé zdravotní potíže. A pokud ji najdete několik kilometrů pod mořskou hladinou ve vraku ruské lodi, doporučuji ani neochutnávat. Mohlo by se vám stát, že zmutujete do strašlivých potvorů s chutí na lidskou krev. Poněkud za vlasy přitažená zápletka s absurdně superúčinným mutagenem je vyvážena zejména poctivou prací "latexového" trikaře a povedenou atmosférou podmořské stanice. A vzhledem k tomu, že scénář si na jedné straně nehrál na hlubokomyslnou divadelní hru k zamyšlení a na straně druhé nenabídl ani besídku z psychiatrické léčebny v Bohnicích, byl jsem minimálně příjemně pobaven. Na vykrádání vetřelců a věcí zvysoka kálím své "A co jako?" Čtyřková zábava. Viděno během Challenge tour 2015 Speciál: Filmový lov ()

Reklama

Socrates 

všechny recenze uživatele

Ano, hlavně toho Vetřelce nemuseli kopírovat tak okatě, ale Propast bych mezi materiál sloužící tvůrcům jako inspirace rozhodně neuváděl, jak tomu někteří zdejší činí, protože byla natočena později. ___ Jinak jde o příjemný bubu sci-fi s úsměvným koncem a pro osmdesátky celkem charakteristickou závěrečnou scénkou. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Leviathan patří k pozapomenutým titulům svého žánru, po pravdě si ani nevzpomínám, že by ho kdy v minulosti odvysílala nějaká z českých televizních stanic, které jinak s oblibou recyklují kdejaký podřadný šunt. Nutno dodat, že v zapomnění upadl oprávněně. Není tak špatný, aby se řadil ke kategorii guilty pleasure nebo upoutal pozornost svou bizarností. Je jenom zoufale neoriginální, nevýrazný, klišoidní a především nudný. Problém není v hercích ani ve výpravě. Nečekejte oskarové výkony, ale casting odpovídá tomu, co si béčkové sci-fi žádá, a herci odevzdávají přesně to, co je nutné. Interiéry podmořské stanice vypadají obstojně, jenže režisér nemá cit a schopnosti pro vytvoření té správné temné a klaustrofobické atmosféry. Scénář snaživě kopíruje úspěšné sci-fi horory minulé dekády Vetřelcem počínaje a Věcí konče, jenže se moc nenamáhá s logikou a určitě není vynalézavý. Co se vysloveně nepovedlo, je příšera. Když už ji neumí udělat pořádně, aspoň ji neukazuju a pracuji s náznaky. Tu kesonovou nemoc po závěrečném tryskovém úniku ze stanice na mořskou hladinu bych vážně léčit nechtěl... Celkový dojem: 40 %. ()

choze 

všechny recenze uživatele

V roce 1989 se Hollywood ponořil do hlubin oceánu. Začalo to tím, že čerstvě zlatý chlapec James Cameron, tvůrce veleúspěšného TERMINÁTORA a VETŘELCů, ohlásil jako svůj další projekt 60 milionovou podmořskou sci-fi PROPAST a než se nadál, konkurence v předstihu vyprodukovala dva béčkové příživníky, DEEP STAR SIX a LEVIATHANA (přiřazováni sem bývají ještě LORDS OF THE DEEP Rogera Cormana a o rok mladší THE RIFT). LEVIATHAN šel do kin v květnu, čtyři měsíce po DEEP STAR SIX (leden) a tři měsíce před PROPASTÍ (srpen) a narozdíl od nízkorozpočtové DS6 obsazené neznámými herci byl pojatý podstatně velkoryseji. S náklady 24 milionů dolarů (vydělal necelých 16) se blížil polovině rozpočtu PROPASTI a na palubě měl vedle solidního obsazení v čele s Peterem „Robocopem“ Wellerem a Richardem „plukovníkem Trautmanem“ Crennou i Stana Winstona a Jerryho Goldsmithe a za kormidlem pak zkušeného akčního lodivoda George Pana Cosmatose (RAMBO 2, COBRA), který už s Wellerem natočil psychologický horor ZLO NEZNÁMÉHO PůVODU. Příliš se bohužel nepředvedli jinak kvalitní scenáristé David Webb Peoples (BLADE RUNNER, NESMIŘITELNÍ, DVANÁCT OPIC) a Jeb Stuart (SMRTONOSNÁ PAST, UPRCHLÍK), kteří drze a primitivně splácali kdeco - z VĚCI vzali příšeru osvojující si vědomí svých obětí a regenerující se z jediné buňky, uzavřený prostor, odkud není úniku, demoralizovaného velitele a doktora ochotného zničit příšeru i za cenu smrti všech ostatních, z VETŘELCE zase korporaci obětující své zaměstnance pro své zájmy, final countdown a závěrečné znovuobjevení se příšery a - bůh je nezatrať – i její předchozí vyhřeznutí z hrudníku. Celou první půlku se film ukecaně rozjíždí, aby pak hrozně rychle, primitivně a s ultratvrďáckými hláškami na rtech skončil, přičemž monstrum je tuctové. Za herce, dobrou výpravu, pěkné plakáty a z nostalgie za tři. Pro úplnost dodejme, že Stan Winston pracoval na VĚCI a Jerry Goldsmith složil hudbu k VETŘELCI. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (6)

  • Na začátku filmu, kdy Tony 'DeJesus' Rodero (Michael Carmine) začne lapat po dechu, Steven Beck (Peter Weller) ve snaze pomoct mu spustí monitor, na němž běží zmatečné 3D animace. Jednou z těch animací je 3D náčrt lampy s míčem, což je Luxo Jr. ze stejnojmenného krátkého filmu Luxo Jr. (1986), který je zároveň prvním 3D filmem natočeným pod hlavičkou studia Pixar. Nezbedná lampa se pak stala i logem tohoto studia. (Bertramm)
  • V interiéru podmořské základny je možné zahlédnout plakát s nápisem „Thing“, který odkazuje na snímek Věc (1982). (SeBig)
  • Režisér George P. Cosmatos obdržel přes padesát kreslených návrhů, jak by měl netvor ve filmu vypadat. Výsledná podoba je kombinací všech těchto návrhů. (Holina)

Reklama

Reklama