Režie:
Jiří ChlumskýScénář:
Stanislav ŠtepkaKamera:
Tomáš JuríčekHudba:
Peter MankoveckýHrají:
Josef Abrhám, Josef Somr, Zdena Studenková, Anna Šišková, Milan Lasica, Diana Mórová, Ľubomír Paulovič, Katarína Kolníková, Csongor Kassai, Marián Geišberg (více)Obsahy(1)
Na malej železničnej stanici, kde žijú ľudia, ktorí stále na čosi čakajú, no ono to neprichádza, a túžia kamsi odísť, no nevedia kam. Všetci očakávajú svoj vysnený vlak, ktorý možno nikdy nepríde. Ale nakoniec je to i tak jedno, pretože i tak nikto nevie, kam má ísť. To aby sa nič nedialo, lenže ono sa diať začne vo chvíli, keď je na toaletách nájdený zavraždený Gitarista. To už prichádza na stanicu polícia, aby prípad prešetrila. Odrazu je každý podozrivý... Komédia s detektívnou zápletkou na motívy jednej z divácky najúspešnejších a najvtipnejších komédií Stanislava Štepku v Radošinskom naivnom divadle. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (49)
"Prečo s plačom, keď sa dá veselo ?" A sled scének naznačuje, že na divadle se to dobře může dařit, bohužel se ve filmovém provedení nedaří výstavba příběhu, přestože jí s atmosférou pomáhá hudba seč může, ani není patrná snaha vtáhnout diváka do hry osobité poetiky. Dialogy hýří sarkastickými hříčkami bez promyšlenějšího pointování. Herecké výkony ani slovenština českých herců příliš neurazí, potěší Šišková, Abrhám už delší dobu neoslňuje ale zde z průměru nevybočuje. ()
Babička Katarína Kolníková urobila najrozumnejšie, keď väčšinu tejto úbohosti prespala. Jej občasné výroky, vo chvíľach, keď otvorila oči, patrili k tomu najlepšiemu, čo Konečná stanica ponúkla a tiež dôvodom, prečo nehádžem celok rovno do odpadu. Výkony slovenskej "hereckej elity" patrili k tým, vďaka akým by sa malo Ministerstvo kultúry SR vážne zamyslieť nad tým, či sa vôbec oplatí podporovať tzv. štátne divadlá, z ktorých tieto persóny prevažne pochádzajú. ()
Kvalita, ale aj kvantita slovenskej filmovej tvorby za posledných 10 rokov je bohužial veľmi slabá (výnimka M.Šulík)... Konečná stanica spadá do podpriemeru a tie dva body sú s veľmi prižmúrenými očami... Štepkove príbehy sú späté skôr s Radošínskym naivným divadlom, ktoré má niečo do seba... Konečná stanica je však jedna veľká nuda, v ktorej sa sem-tam nájde nejaké príjemné oživenie, dokonca aj vtipné (keď sa zjaví Milan Lasica napr.)...Aspoň si pár hercov po dlhom čase zahralo vo filme:) ()
Naprostý souhlas s tím co tu tvrdí kleopatra, i já jsme tenhle snímek vnímal stejným způsobem. Zaujal hned začátek s chytlavou hudbou a celkem příjemnou režií. Opravdu svěží vánek, který je jen dalšm důkazem, že nejhorší filmy se točí u nás. Dokonce i ten Josef Abrhám, který v naších filmech předvádí jeden hrozný herecký výkon za duhým mě tu zaujal. Zdejším studeným hodnocením však nejsem absolutně překvapen, chápu jej. Konečná stanica působí velmi amatérským dojmem a to se mi právě tolik líbilo. Úžasně inovativní a osvěžující zážitek. Znovu bych se samozřejmě nepodíval. ()
Neobratný pokus o převod hry Radošinského naivného divadla do filmu. V kině by to bylo utrpení, ale viděl jsem to v televizi a taky jsem se ošíval samou nudou. Stoletá Zdena Studénková se pořád ještě drží - zuby nehty - mezi krasavicemi, ale pod těmi vrstvami make-upu už není tak dobrá herečka, jak si pamatujeme. Asi vyšla ze cviku, protože na Slovensku se netočí prakticky žádné filmy a její role v soap opeře "Medzi nami" a dabing nekonečného množství telenovel v ní vyvolaly návyk na direktivně-afektovaný projev venezuelských majitelek olivových plantáží . Ten sálá i z její policajtky. Po půl hodině hysterického přehrávání se chce zařvat: "Polejte ji kýblem vody!" Josef Abrhám a Josef Somr se zase tak soustředí na správnou výslovost slovenštiny, že to odpoutává pozornost od toho, co hrají. Příběh je banální, hudba rušivá, herci s dvěma třemi výjimkami nejistí. 30% ()
Galerie (9)
Photo © Saturn Entertainment (SK)
Reklama