Režie:
Christophe GansScénář:
Roger AvaryKamera:
Dan LaustsenHrají:
Radha Mitchell, Sean Bean, Jodelle Ferland, Kim Coates, Deborah Kara Unger, Alice Krige, Nicky Guadagni, Laurie Holden, Roberto Campanella, Stephen R. Hart (více)Obsahy(2)
Rose, která má smrtelně nemocnou dcerku, se chopí poslední šance a vydá se za starou léčitelkou. Bohužel však zabloudí do tajemného a opuštěného městečka jménem Silent Hill, kde nakonec svou holčičku ztratí. Rose se při jejím hledání stále hlouběji zaplétá do ponuré historie města, které je mrtvé jen na první pohled. V temných koutech totiž něco číhá… a nemá to zrovna dobré úmysly. Silent Hill je ve světě počítačových her jednou z nejpopulárnějších herních sérií survival hororů, do níž patří např. i Resident Evil. Silent Hill však nestaví na zombies a roztrhaných vnitřnostech, mnohem raději diváka straší po vzoru klasických japonských hororů a představuje mu monstra jak z deníčku nejslavnějších kubistů. Výsledkem je vysoce originální herní koncept, který učaroval i Rogeru Avarymu (scénárista Pulp Fiction), který se rozhodl sepsat scénář, s podporou autora původní hry, Akiry Yamaoky z Konami. Silent Hill režíruje Christophe Gans, zodpovědný za Bratrstvo vlků. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 092)
Hlavne v prvej polovici vizuálne úchvatný horor. Všetku silu čerpá z pôsobivej výpravy, zvuku a solídneho herectva. Ale čím viacej skrytého napokon odkrýva, tým viac sa stáva obsahovo predvídateľnejším, stavaným iba na efekt. Medzi hernými adaptáciami ako Resident Evil alebo Doom však jasný víťaz. Napokon, ide o solídnu áčkovú produkciu. ()
Silent Hill, coby počítačovou hru, jsem nikdy nehrála, ale její filmový přepis považuji za jeden z nejlepších hororů, jaké jsem zhlédla. Zpracování a ponurá atmosféra vylidněného a podivného městečka, ve kterém číhá dávné zlo, je naprosto dokonalá a excelentně funguje po celý film. V tomto městě, zahaleném v mlze, zavátém popelem a v interiérech jeho děsivých budov na mě čekala spousta atmosférických i strašidelných scén, kdy jsem se opravdu bála. Závěr snímku je vizuální extáze. ()
Můj první opravdový horor, který jsem vlastně strachy málem ani nedokoukal. Ne třeba dodávat, že jsem ještě v té době nebyl zcela zocelen, ale i tak Silent Hill považuji za jeden z nejlepších strašidelných hororů všech dob. Námět je skvělý a napětí by se dalo krájet. Ještě několik týdnů po shlédnutí mne siréna vyvedla z mé komfortní zóny i v reálném světě. ()
Tak mi zase nezbývá, než jít hlavou proti obecným ohlasům, ale mé svědomí mi nedovolí jinak. Nevím, jestli je to tím, že jsem měl u Tichého kopce silný pocit dejavu. Každopádně se začínám obrňovat proti z Japonska pocházejícím hororům, protože je to všechno tak nějak na jedno černovlasé děvče. Tomu se kdysi stala nějaká nepravost a tak do sebe nechalo vstoupit zlo. Ať je to Kruh, ať je to Temná voda, všude je to stejná variace se záhadou, kdy nešťastná matinka bojuje za záchranu svého děťátka a nevědomky se tak scénáristicky dosti svévolně dostává na stopu dávné události. K filmu samému. Nejdřív pár pozitiv. Audiovizuálně je to vymakané, zvláště kamera. Ze začátku docela funguje atmosféra, vzdor několika nelogičnostem v zápletce (je náměsíčnost choroba, kvůli které se vydáte kamsi do horní dolní) a především v chování Rose (proč před tou policajtkou vlastně ujížděla). Ještě když zahoukala poprvé siréna, bylo to docela napínavé, bohužel pak tento prvek ve filmu úplně zdevalvuje. Jak se nitky příběhu rozplétaly, bylo čím dál víc jasné, že je to zas to samé, co už bylo jinde. Navíc film všechno detailně ukazuje, takže po prvním předvedení všech těch oblůdek a s celkem zřejmou předtuchou, jak se to bude ubírat dál, není moc čeho se bát. A to je pro horor dost špatné. Ozvláštněním je skupina fanatiků, ale vzhledem k jejich masakrálnímu konci jaksi mizí smysl existence celého Silent Hillu. Samotný závěr "doma" prozměnu opisuje Ty druhé a Šestý smysl, existence manželovy dějové linie je nakonec vlastně jen zcela zbytečnou vsuvkou a voděním za nos, takže kol a kolem scénáristicky nedotažená variace na již viděné okořeněná hardcore výjevy a jednou náboženskou fanatičkou. Film se nemůže rozhodnout, jestli chce být akční nebo záhadný a není nakonec ani jedno. Hororům s japonskou předlohou se napříště vyhýbám obloukem a ne proto, že bych se bál :)) ()
Krutě přestřelená stopáž zbytečně ředí atmosféru snímku na hranice současného hororového standardu, který mohl být, při vystříhání asi dvaceti minut scén (a nejenom těch s pátrajícím Seanem Beanem), jasným králem videoherních adaptací. Christophe Gans má zatraceně vybroušené vizuály a zvláště ty ze samotného Silent Hillu jsou delikatesy, které je možno ochutnávat do nekonečna, stejně tak jako řádně užívat mistrovskou ruchovou i hudební stopu. Oproti tomu absolutně selhává v dramatické stavbě příběhu, který k sobě skládá přespříliš rozvláčnými dialogy, čímž se snímek chvílemi degraduje do béčkových vod. Naštěstí je padající popel, pochodující nemrtví, poplašní siréna a herecký výkon Radhy Mitchell natolik sugestivní a strhující, až je vlastně možno na všechna negativa pozapomenout a s klidem konstatovat: „Messieur Gans, le Pacte des loups, est-il pardonner.“ ()
Galerie (62)
Photo © Sony Pictures Entertainment
Zajímavosti (31)
- V původním scénáři mělo být příjmení rodiny DeSalvo (místo Da Silva), jako narážka na postavu Andrewa DeSalva z videohry "Silent Hill 4: The Room", která byla pojmenovaná podle sériového vraha Alberta DeSalva, tzv. Bostonského škrtiče. (Voorhees)
- Mnohé z monster ztvárnili profesionální tanečníci, kteří se díky dlouholeté přípravě dovedli hýbat dostatečně neobvykle a pružně. (imro)
- Film vznikl podle stejnojmenné videoherní série japonské firmy Konami. (Reiniš)
Reklama