Staří kamarádi z vysoké školy Danny a Carl se potkávají ve virtuální realitě své oblíbené počítačové hry. Z nočních dýchánků se ovšem vyklube něco nečekaného. (Netflix)

Recenze (91)

klukluka

Ohromil mě ten herecký přerod z mladých bouřliváků v usedlé téměř čtyřicátníky, v obou polohách byli všichni hlavní aktéři naprosto přesvědčiví. Vynález, kolem kterýho se to točí, jsem nebyl sto pochopit. Ještě teď si lámu hlavu s tím, jak by to mohlo fungovat. Narozdíl od Daniela jsem ale ještě fanda do reálné verze téhle lidské kratochvíle, tak mě snad nemusí až tak mrzet, že si večer nemám co přišpendlit na čelo. Ale asi by se s tím daly dělat věci… Tak šup šup, tohle bude hit příštích Vánoc. ()

LachtanShows

Opět zase až moc aktuální ošemetné téma zobrazené v další povedené části jednoho z nejlepších seriálů současnosti. Musím zase absolutně ignorovat nechutné zvěsti po internetu, že jsme se dočkali ještě většího zklamání než v případě nedávno ukončeného GOT. Mě i přes velmi odvážnou pointu Striking Vipers bavilo celých 60 minut. ()

IvonaK

Tohle je trochu k zamyšlení. Mít sex ve virtuální realitě by nemusela být špatná věc a navíc by na člověka nemohla žádná pohlavní nemoc nebo neplánované těhotenství. Jen by si užíval. Ale zase když by už byli na výběr milenky a milenci kteří nejsou z masa a kostí, tak by se rozpadala řada reálných manželství a lidstvo by vymřelo. Proto doufám že maximálně zůstane i v budoucnosti pouze horká linka, kde člověk uvidí cizího člověka jak se před kamerou předvádí ale to je tak všechno. ()

IvcaSammet

Další epizoda s hodně zajímavým námětem, která ale bohužel zase nemá silnou pointu, kterou u Black Mirror tak oceňuju. Navíc se mi rychle omrzely scény ve hře, které jsou více méně pořád stejné. Ani romantické scény "v reálném světě" mě nijak nebavily, ty ale naštěstí alespoň částečně vyvažovaly vážnější konverzace a dilema k zamyšlení. Sice hodnotím Striking Vipers čtyřma hvězdičkama, reálně je to ale tři a půl. ()

iXtr3m3

Jedna hviezda za casting a nič viac. Vidno, že je to čiskokrvný Netflix, namiesto toho, aby sa pustil do niečoho odvážnejšieho a dotiahol to do konca, tak sa vrhne na súčasnú stupídnu LGBT agitku a všetci mu to žerú. Už začínam mať dosť toho znásilňovania aj súčasného aj minulého sveta. Aby sme sa rozumeli. Nemám nič proti LGBT, sú to ľudia, nech si žijú svoje životy, ale pchať ich do každej riti nasilu, to už mi lezie krkom. Tu sa môžeme síce oprieť o to, že je tu blízka budúcnosť, takže v nej to pravdepodobné môže byť, ale keď pchajú svoje pokrútené gender indeály aj LGBT ideály aj do počinov, ktoré sa odohrávajú v minulosti, tak jediné, čo dokážu, tak je, že pokrútia vnímanie minulosti všetkým mladším generáciám, pretože nech si o mne myslí kvôli môjmu možno zastaranému názoru kto chce čo chce, tak určite nie je normálne, že v historických počinoch v Európe zastávali afroameričani vysoké pozície, mali nejaké veľké práva a vôbec, že boli nejako moc rozšírení, dokonca skoro jedna k jednej s "belšou" populáciou. To sú bulšity, ktoré dnes vyzerajú v TV moderne a zaujímavo, ale skresľujú pohľad na to, ako to naozaj bolo. Môžete namietať, že sám neviem, ako to bolo, ale je o tom zachovaných nekonečno kníh a zápisov, aby to človek mohol zistiť. Netlix modifikuje minulosť preto, aby lepšie vyzeral pred menšinami a tak ju ničí a rozmazáva. A žiaľ národ, ktorý nepozná svoju minulosť, nemá budúcnosť, to je staré známe úslovie. Ale srať na to, odbočil som až príliš. Čakal som na Falcona dlho predlho a zbytočne. ()

• Hra, kterou dostane Danny (Anthony Mackie) jako dárek, je vyráběna společností TCKR. Jedná se o stejnou společnost, která stála za lékařským objevem umožňujícím cítit pacientovu bolest v epizodě Černé muzeum (2017). Stejná firma také vymyslela systém pro komatózní pacienty, který se používá v epizodě San Junipero (2016), kde se zkratka propašovala i do názvu baru, ve kterém se dvě hlavní postavy pohybovaly – Tucker's (bez samohlásek TCKR). Firma se objevila také v epizodě Zkušební verze (2016), kde je zmíněna na obalu časopisu. (hansel97)
  • Podobný styl domů a oblečení naznačuje, že se epizoda odehrává na stejném místě a ve stejném čase jako epizoda Pád střemhlav (2016). (hansel97)
  • V této epizodě se opět objevují malá kulatá zařízení, která si postavy umísťují na spánky, aby vstoupili do virtuální reality. Podobná technologie byla použita již v epizodách USS Callister (2017), Černé muzeum (2017) a Krokodýl (2017) například ke hraní her, svědecké výpovědi či extrakci vzpomínek. (hansel97)