Reklama

Reklama

Kronika smrti

všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Manolo Bonilla je zkušeným, ale ambiciózním reportérem bulvární zpravodajské show v Miami. Jako španělsky mluvící pokrývá "senzace" v Jižní Americe. Tentokrát byl vyslán do Ekvádoru, aby přinesl reportáž o případu masového vraha dětí, který umučil a poté zavraždil na 150 obětí, známého jako "Babahoyská zrůda". Po pohřbu posledních tří obětí přímo na místě se Manolo se svým štábem stane svědkem náhodné dopravní nehody, při níž zahyne chlapec. Dav, rozcitlivělý smrtí tolika dětí, řidiče auta téměř zlynčuje a upálí na místě. Manolo v poslední chvíli zasáhne a zachrání mu život. Jako správný reportérský tým mají vše natočeno. Řidič Vinicio je také dvojnásobným otcem a jeho žena je znovu těhotná. Manolo hned pro svůj pořad "Hodina s pravdou" zpracuje aktuální reportáž, z niž Vinicio vyjde jako oběť lynčování, již údajně neschopná policie kvůli vyšetřování posadila do vězení. V dalším rozhovoru Manola s Viniciem se však začnou vyjevovat podivné souvislosti. Vinicio tvrdí, že se setkal se Zrůdou a něco ví. A Manolo, který touží po slávě a vlastním pořadu, cítí, že je blízko dalšímu senzačnímu odhalení.

Největší ekvádorská filmová produkce všech dob, kterou podpořili slavní mexičtí producenti a režiséři Alfonso Cuarón a Guillermo del Toro, je inspirovaná skutečným případem kolumbijského masového vraha, který podobně jako "Babahoyská zrůda" po deset let unikal spravedlnosti.

Novinová zpráva a šokující interview s nic netušící manželkou masového vraha se stala ideálním námětem pro ekvádorského režiséra Sebastiana Cordera, již dřív oceněného za svůj debut Ratas, ratones, rateros (1999). Jak sám řekl, již dříve hledal příběh, v němž by mohl odkrýt dualitu lidské bytosti, a tento extrémní, krutý případ mu poskytl prostor pro fascinující studii člověka, v němž se skrývají dvě zcela protilehlé polohy. S motivem postavy slavného reportéra bulvární publicistiky však ve filmu sleduje přesvědčivě i druhou, neméně fascinující linii vlivu médií na veřejné mínění a osobní zodpovědnosti novináře. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (38)

Sfinkter 

všechny recenze uživatele

Velké očekávání od ekvádorské tvorby se mi sice nevyplatilo, ale detektivka je to stále lehce nadprůměrná. Nejvíce mne oslovily jednotlivé postavy, ani nepřemýšlíte nad nějakým hereckým uměním, zkrátka všichni do svých rolí dobře zapadli. I přes trošku křečovitý úvod filmu jsem čekal dechberoucí vyšetřování, místo toho sledujeme rozhovory s jedním psudográzlem a gradujících okamžiků je ve filmu hodně pomálu. Vnitřně po tomto snímku asi velmi obohacen nejsem, v hlavě mi ale stále zůstává. Asi se na exotické krimi nedá jen tak zapomenout. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Ten film je veskrze nepříjemný. Nejenom, že hlavní téma reportáže ambiciózního novináře je hledání sériového vraha, ale navíc tím vrahem je pedofil a dětské oběti se dají počítat na desítky. Už ta počáteční cesta ze hřbitova do zablácené vesnice, kde dítě uklouzne a spadne nešťastnou náhodou před auto a jeho řidiče dav vyvleče ven a začne ho lynčovat. A kamera dál natáčí „zprávu dne“ jen se reportér musí rozhodnout jestli je lepší záběr na zoufalou matku s mrtvým synem v náručí nebo na zakrváceného řidiče politého benzínem, kterému spěchá na pomoc těhotná manželka s miminem v náručí a zrovna někdo v davu škrtá sirkou. Myslela jsem si, že po takovémhle začátku už mě nic nemůže překvapit a ..vlastně nepřekvapilo, než jsem se vzpamatovala byl konec a ten mě už jenom dorazil. ()

Reklama

DAPDO 

všechny recenze uživatele

Spolupracovník mi řekl, že je to blbost roku, takže než jsem si Kroniku smrti pustil, odteklo hodně vody. Začátek výborný, s tím upálením až brutální. Ale to je na dlouhou dobu všechno, ticho po pěšině skončí až závěrem, který se dá dopředu čekat. Suma sumárum - blbost roku to určitě není, už jsem viděl daleko horší filmy, ale aspon' k průměru to má taky daleko. ()

klima777 

všechny recenze uživatele

Pozitiva: Pseudodokumentární styl celého filmu a Damian Alcazar (v roli Cepeda), jehož výraz se zasněně "přeléval" od ustrašeného taťky rodiny k brutálnímu vrahovi. Negativa: Od počátku je divákoví vše jasné. Kdo je vinen; jak se bude chovat investigativní novinář atd. A pokud se mělo jednat o hlubší psychologickou studii, nebo pokus o vykreslení negativních vlivů médií, pak se minuly účinkem úplně. Výsledek: Kronika smrti je počinem až školácky snaživým a křečovitým, který je většinu času pohlcen sám sebou. ()

Haymar 

všechny recenze uživatele

Mrazivé a syrově natočené drama z exotického a špinavého prostředí jakési ekvádorské periférie - údajně inspirované skutečnou událostí. Už úvodní scéna - lynchování a (skoro) upálení viníka nehody rozlíceným davem, je fakt neuvěřitelnej nářez (a to i bez explicitních brutalit). To samé platí i v případě úplného finále! Kronika smrti neustále balancuje na hranici: viny vs. strachu / odplaty vs. trestu / lží vs. fikcí / úspěchu vs. svědomí, kde hlavní hybnou silou je manipulace s lidskou psychikou a obrovský vliv médií na veřejné mínění (jde o jakousi obdobu amerických 15 minut s DeNirem a Rodenem). Slabší scénář a fakt, že divák v podstatě už od začátku filmu , kompenzují slušní herci, dobré zpracování a samotný (naléhavý, alarmující) námět! ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Porota Filmového festivalu v Mexické Guadalajaře udělila snímku tři ceny, a to v kategoriích nejlepší herec (Damián Alcázar), nejlepší film a nejlepší scénář (obě Sabastián Cordero). (Terva)
  • Damián Alcázar získal mexickou cenu Ariel v kategorii nejlepší herec. (Terva)
  • Film získal na filmového festivalu Sundance cenu pro nejlepší světové drama. Vyhrál však snímek Hrdina (2004). (Terva)

Reklama

Reklama