Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetím století stála království Wu a Xu ve válce proti vojevůdci Cao Cao, který se snažil sjednotit Čínu. Království Wu i Xu ovšem nedosahovala takového počtu vojáků jako jejich protivník Cao Cao, proto uzavřela dohodu a spojila se proti němu. Ani to jim ovšem nestačilo aby se alespoň rovnala vřavám protivníkovy armády. Můžeme se těšit na bitvy jak na moři tak na souši. Film bude rozdělen na dvě části, první část by měla přijít do kin v roce 2008 před konáním Letní Olympiády a druhá část koncem roku 2008. Režisér John Woo má k dispozici rozpočet 80 millionů dolarů a herecká esa jako Chang Chen (Tygr a Drak), Takeshi Kaneshiro (Klan Létajících Dýk), Tony Leung Chiu Wai (Hrdina) a Zhao Wei (Smrtící Andílci). (sheen)

(více)

Recenze (204)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Velkolepý historický epos s fantastickou výpravou a s vynikající kamerou. Bojové scény mají tu nejvyšší úroveň a dočkáme se tu samozřejmě i několika hrdinů s takřka nadpřirozenými schopnostmi, ale bez toho by se zkrátka žádný čínský velkofilm neobešel. Naopak by takové postavy chyběly. A akce "Želva"? U té jsem si jen blaženě chrochtal - kam se hrabe Pán prstenů nebo Statečné srdce či 300. Pro mě je to asi nejlepší bitevní scéna v historii filmu. Až nepříjmně rychle mi těch dvě a čtvrt hodiny uteklo a třesu se nedočkavostí na druhý díl. Johne Woo děkuji. ()

Hees 

všechny recenze uživatele

Prvý diel je veľmi dobrý a pripravuje živnú pôdu pre diel druhý. No v každom prípade pre mňa pôsobilo usporiadanie jednotlivých scén trošku chaoticky. Bojové scény sú veľmi dobré a hudobný podklad sa mi veľmi páčil. Kvalitu tomuto prvému dielu pridáva aj to, že po ňom nasleduje pre mňa ešte lepší druhý diel. Výborne funguje formovanie jednotlivých hrdinov, ktorý postupne s pribúdajúcim časom dostávajú hĺbku. Páčilo sa mi aj kvalitné využitie bojovej taktiky, premýšľanie protagonistov nad každým ťahom (čo sa ešte viac stupňovalo v druhom diely) a tiež "poetickosť", ktorá sršala z tohto filmu a snažila sa ma objať. Film si určite zaslúži viac ako tri hviezdy, ale porovnával som aj s druhým dielom a preto som sa rozhodol takto. (Hodnotenie 3,5) ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zrychlete 30-krát Mizogučiho, 20-krát Ozua, 10-krát Kurosawu a dostanete Krvavé pobřeží. ____ Proč jen 3 hvězdy? Za 1, Red Cliff doslova zkopíroval model filmu Battle of Wits a podobně jako on vyloučil veškerou subverzitu. Čínsky nacionalismus tudíž není problematický ideologicky, ale tím, jak utěsňuje žánr a převádí film do hodokvasu bez koulí, do takřka kostýmní hollywoodské podívané z 40.-60. let bez jakékoliv nápaditosti. 2, Woo sice konzervativní hodnoty a boj za pravdu zušlechťuje typickým hard-boiled-stylem, jenže k čemu to, když film vypadá tak nepatřičně a cheezy. A ke všemu je cítit midcultem, neboť v něm řada diváků spatří mylně umění. 3, Celá kinematografie vychází z individualismu, z vyvolených jedinců, které si vybere ke zkoumání oko kamery. Potud v pořádku. Ovšem jak naložit s malými kung-fu pranicemi umístěnými do epických bitev? S pranicemi, které se ani zdaleka nedotýkají vizuálního obžerství 300 a strádají i choreograficky? 4, Woovi jde o obraz, nikoliv však o rytmus a puls – Krvavé pobřeží je filmem gest, ale bez souvislosti a nějaké rafinované montáže a spojité logiky akčních scén. V normotvorném Alexandru Velikém (2004) je kolem 50. minuty abnormálně gradovaná a vymyšlená bitva. Zde nic takového není. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Docela mě pobavil hned v úvodu ten letopočet 208 AD. Zřejmě to bude tím, že i přes mé snažení se do asijské historie (nebo alespoň do historie Japonska a Číny) potopit nebo spíše potápět se frekventovaně jsem se za posledních pár let příliš daleko nedostal. A to rád všude rozhlašuji, že historie mě baví. Jenomže jak je ostatně vidět i na tomhle filmu (a pak srovnání s texty odbornými - na wikipedii), je opravdu lehčí si čas od času postěžovat na nedostatek historických filmů či dokonce videoher, které by mi ji prodali tak jak to už ony dělají a na druhé straně se studiem těch opravdu odborných knih, do detailu zkoumajících jednotlivé etapy. A naneštěstí, školní vzdělání je prostě zcela západní a to včetně vysokých škol (nepočítaje přímo obory, které se východem zaměřují), takže nepomohlo ani toto. Ale abych se vrátil k tomu letopočtu a proč mě řekněme pobavil. Nu, spíše bych asi použil slovo zaujal, a to čistě z toho důvodu, že mě hodil do dob, ve kterých zde na západě neohroženě panoval velký železný Řím, podle kterého se v našem kulturním pásmu poměřuje vše, včetně dělení na ty největší etapy a přitom v Číně existovalo mocenské rozdělení, kultura, každodennost zcela odlišná a postavená na jiných základech. Ale o tom tu skoro nikdo nic neví a skoro bych si troufal říct, že kdyby se na něco takového ptali na ulici, byli by z některých odpovědí šokováni (a nejlepší odpovědi by dostali od geeků a různých podivných otaku existencí, vlastně tohle je teprve něco zábavného). To takový můj postřeh, banální, ale občas mě něco takového zaujme. John Woo se tedy vrací do své vlasti, aby z důvodu, který jsem blíže nezkoumal, natočil snad největší čínský film v historii jako oslavu hrdinské a dávné minulosti lidové republiky. Naštěstí to stáří vybrané události asi částečně zabraňuje i tomu, aby se tam snažil někdo nacpat nějaké myšlenky z manifestu, toho se tam nedočkáme. Čeho se naopak dočkáme, je opravdu to hrdinství a tedy patosu až nad hlavu. Jak jsem už možná v několika komentářích prohlásil, není nic lepšího než dobře provedený patos a proto mě film velmi brzy měl téměř zcela ve své hrsti. Bolavé byly počátky, protože Woo si možná musel zvykat na jemně jiné postupy než u jeho infernálních akcí z prostředí podsvětí a odrazilo se to tedy na trochu chaotické a nezáživné první bitvě Seveřanů proti Jižanům. Také tomu přispěl můj klasický problém s orientací v jménech a postavách snad při každém úvodu asijského filmu, a taky velmi rychlé vhození přímo do děje, jenom se zkratkovitým načrtnutím (ve formě obřího množství textu na jedné obrazovce!). Také vizuální stránka první bitvy působila ještě nedodělaně a až příliš počítačově (což později různě zdárně kryly použitím prachu, reálných lokací, miniatur atd. atd.). Jak v této, tak i v následné bitvě naopak vyčnívá ta heroizace jednotlivých hlavních postav a jejich nadlidské schopnosti v boji proti přesile, zde se dá najít mnoho vynalézavých okamžiků a parádních choreografií. Když k tomu pak přidám i samotnou choreografii druhé bitvy a její strategické provedení (což v západních historických filmech opravdu člověk nevidí, zde je strategiím a taktikám věnováno více prostoru než samotné bitvě, žádné najíždění jezdectva na kopí nebo maximálně obchvat nepřítele a jinak obyčejné srážky pěchot, ale mnohem víc), je akční stránka splněna na dostatečnou. A myslel jsem si, že o to hlavně v tomhle megalomanském projektu půjde. Ale John Woo se vytasil s epickým (od slova epos) převyprávěním legendy o bitvě a měl tedy volnou ruku k úžasné čínské poetizaci a vytváření skoro romantických scenérií a hrdinů. A tak ve filmu nakonec jde mnohem víc o lidské vztahy a emoce a promyšlené dialogy, neuvěřitelně časté používání symbolik (lov je prostě úžasný) a řekl bych skoro citace jednotlivých legendárních scén a prohlášení, jak přímo vytažených někde z eposu. Ve výsledku je film tedy spíše jakousi mozaikou, postupně gradující k finálnímu průletu holubice nad celou rozestavěnou šachovnicí. A nechybí dokonce ani humorná odlehčení v čele s nezkrotnou princeznou. Jenom možná škoda, že člověk pak má někdy obtíž rozlišit, co mohla být opravdu skutečnost a co je jenom součástí těch "vyprávění starců", jak to použil náš milý děkan Kosmas. Ale na druhou stranu, detaily už se nikdy nikdo stejně nedoví a neověří, a takto si divák může film jistě užít mnohem víc. Hlavně když mu rozšíří obzory třeba i v jistém sportu. SUMA: Kvůli tomu slabšímu úvodu a některým výraznějším slabinám při snaze z toho udělat co nejvíc umělecký počin (zbytečné překombinování a prostřihy několika scén v několika časových rovinách na několika místech), výborné 4, 8,5/10. Druhá část to napraví všechno.. tedy kromě délky. PS: Jo a hlavní hudební motiv se chvíli zdá slabší, ale pak ho začnou používat přesně na těch správných místech a v několika mutacích a už výborně doplňuje celé vyprávění a i superhrdinské hrátky s oštěpy a pěstmi.. nebo průlety bojiště. () (méně) (více)

JFL 

všechny recenze uživatele

Když si malí kluci hrajou na vojáky, také sebe vidí jako neporazitelné geroje, kteří likvidují tisícovky anonymních imaginárních protivníků. V jejich světě neexistují fyzické potřeby ani únava, stejnou neznámou jsou i pochyby či zmýlení, smrt je pouhé slovo v patetických monolozích a naivní hodnoty jsou vynášeny do nebes. "Red Cliff" je vysokorozpočtová maskulinní soap opera o hrstce privilegovaných, kterým se nikdy nic nestane (zranění jsou znakem hrdinství a hojí se jak mávnutím kouzelného proutku) a tak si mohou do aleluja rozvádět své vágní ideály a prožívat své šarvátky. Nonšalantnost postav až upomíná na obraz britského lordstva z Monty Pythonů, ale zde není podrobena karikatuře, nýbrž glorifikaci._____Recenze na Rejže.cz ()

Galerie (66)

Zajímavosti (6)

  • Během postprodukce se zabil při natáčení miniatur 23letý kaskadér poté, co vypukl požár, když jedna malá loď vrazila do větší válečné lodě. (Cheeker)
  • Natáčelo se v hlavním městě Číny Pekingu a v Taipei na Taiwanu. (Cheeker)
  • Yun-Fat Chow odmítl roli v den, kdy se začalo natáčet. Nahradil ho Tony Leung Chiu Wai. (Cheeker)

Související novinky

Jackie točí, Woo odpočívá

Jackie točí, Woo odpočívá

14.04.2009

Co nového v Asii? Takhle před rokem mělo premiéru Zakázané království. A Jackie Chan si opět navlékl historický kostým a vydal se na cestu plnou nástrah a kung-fu soubojů. Historický epos Big Soldier… (více)

Chow Yun-Fat – filosof nebo zabiják?

Chow Yun-Fat – filosof nebo zabiják?

12.03.2009

Filosof určitě. Podle magazínu Production Weekly začne v Pekingu už koncem března natáčet historický epos Confucius, ve kterém si zahraje slavného filosofa a státníka ze 6. až 5. století před Kristem… (více)

Jackie Chan nevhodný pro Čínu?

Jackie Chan nevhodný pro Čínu?

10.03.2009

Ačkoli nad kvalitou jeho posledních filmů nelze moc jásat, pětapadesátiletý „princ kung-fu“ je stále obrovským miláčkem šikmookého publika. Jeho nový film Shinjuku Incident se však jako první… (více)

Kytarista, Dracula a sportovní John Woo

Kytarista, Dracula a sportovní John Woo

31.08.2008

...aneb „Novinková smršť 2“. Tak co tady dnes pro vás máme? Brett Ratner je momentálně spojován s adaptací počítačové hry God of War, ale kromě této starořecké mytologické řežby pošilhává i po… (více)

Reklama

Reklama