Lekce umírání

• USA The Deaths of Ian Stone (více)

Ian Stone je mladý muž, ktorý má problém. Nevie totiž, kým je. Každý deň sa prebúdza do novej skutočnosti, v priebehu ktorej ho vždy niekto zavraždí dosť brutálnym spôsobom. Jeho jedinou nádejou sú spomienky na vlastnú minulosť. (Mordenroth)

Recenze (104)

Dinsberg

I přes řadu negativních reakcí musím uznat, že šlo o zdařilou hororovou adaptaci Města andělů. Jen lásku tentokrát nezažívá anděl, ale démon. Démon, pro kterého, na rozdíl od jeho "kolegů", je drogou nikoli strach a bolest, ale láska a lidství. K této hororové romanci pak jaksi nejde mysteriózní nástřel Iana Stona jako člověka. To ale byl pravděpodobně úmysl tvůrců. Aby démon byl lidštější než lidé sami. A proto ho vyobrazili jako člověka s krizí identity. Vzhledem k omezenému rozpočtu se na trikové sekvence dá dívat bez pocitu odfláknuté počítačové grafiky a lá filmu Uweho Bolla. Mnoho jsem nečekal a dostalo se mi fantasy hororu, který překonává i mnohé hororové rádobypecky typu Nenávisti. ()

genetique

Až do určitého dobu celkom slušne napínavý a dynamický mysteriózny thriller a pokiaľ by sa nezvrhol na bezduchý démonický krvák, ktorý chce zbytočne a za každú cenu využiť (celkom slušné) triky a efekty. Napriek malému rozpočtu je po technickej stránke zvládnutý celkom slušne, herci sa snažili, no režiséra a scenáristu (už predchádzajúcej frašky 'They') by som však za toto odfláknutie poslal do niekam, odkiaľ by sa už k filmu tak ľahko nedostali. Slušný námet, bohapusto znehodnotený. 50%. ()

Patches1984

Zhruba první polovina je atmosferická, mysteriózní, dynamická, docela originální - prostě nářez. Pak ale přijde zvrat. Na tom samotným by nebylo nic špatnýho, je celkem překvapivej. Ale je jednak mizerně podanej a jednak jde od té chvíle veškerá atmosféra a vůbec náboj filmu do kytek. Z napínavého hororu se rázem stává amatérská nadpřirozená variace na Matrix, a to včetně latexovejch agentů. Vrší se klišé na klišé a vše nakonec vrcholí soubojem se žárlivým strašidlem. Prostě nuda bez nápadu. Tři hvězdičky jen s odřenejma ušima za ten start. 5/10 ()

eraserhead666

Zpočátku dobrý, neotřelý a zajímavý nápad se během pár (desítek) minut přemění v až tragikomickou nudu neustále recyklující sebe samotnou. Začalo to už hodně špatnými digitálními triky, pokračovalo neustálým opakováním stále nových a nových alternativních realit (když se jich během 10-ti minut prostřídalo asi 5, už mi to fakt začalo lézt na nervy) a to hlavně proto, že scénář ani režisér nedokázali vymyslet něco tzajímavého, co by utáhlo požadovanou délku filmu a tak neustále recyklují jeden trik pořád dokola. Ke konci jsem se už fakt těšil až to skončí a ani mě nějak moc nezajímalo jak. Jediným kladem tak pro mě zůstává charismatická a hezká hlavní záporačka. 0,5* ()

Litsarch

A pak že to nejde. Jde to, když se chce. Lekce umírání je důkazem, že lze přijít s originálním hororem, jen trochu zapnout hlavu a přemýšlet. Skvělý koncept s moc dobrou atmosférou, který svižně utíká a divák je už od začátku rychle vhozen do děje. K tomu Mike Vogel působí sympatickým dojmem, člověku nedělá problém se s ním více seznámit a poznat ho. Jeho chápání situace ze začátku trochu vázne, ale tak to mu nelze míti za zlé. Konec mi osobně vyhovoval. Osobně u takovýchto filmů jiný nečekám a když si na postavy zvyknu, tak jsem za něj i rád. Film má jen jeden, za to velký, handicap. A tím je znatelně béčková produkce, která bohužel je dosti vidět a potenciál filmu znatelně sráží. Což je velká škoda, jelikož tomuto dát do vínku větší rozpočet, tak by to jistě byla daleko větší bomba. Ale i tak byli sekáči dosti působivý až děsivý. ()