Reklama

Reklama

Soukromý majetek

  • Česko Holé vlastnictví (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rozvedená Pascale žije se svými syny, dvojčaty, ve venkovském sídle. Jednoho dne se rozhodne dům prodat a zařídit se pro sebe. Když domů pozve i svého nového přítele, její vztah se syny se vyhrocuje. Otevírá se otázka samostatnosti dětí a jejich schopnosti být bez matky. Film o nevyřešených rodinných křivdách a strachu z nového je intimním dramatem založeným na hereckých výkonech Isabelle Huppertové a bratrů Renierových. Komorní atmosféru dotváří statická kamera. Tíhu nevyřčeného zdůrazňuje voyeurské pozorování postav při běžných domácích činnostech, jako je večeře. Snímek nejvíce zarazí otevřeností vztahu matky a synů v intimních chvílích a nedostatkem komunikačních schopností při vyjadřování emocí. (Febiofest)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (13)

JANARYBA 

všechny recenze uživatele

Velice slibně rozvinutý příběh o soužití matky se dvěma dospělými syny (lsabelle Huppert ve svých 51 letech vypadá hodně mladistvě a zase naopak Jérémie Reiner v 25 letech působí téměř o 10 let starší a tak mi to opticky na matku a syna moc nesedlo). Chybělo mi jakéhokoli vysvětlení příčin "zvláštního" chování matky k bývalému manželovi a v podstatě i k synům, a škoda konce "do vytracena", to že nakonec přeci jen opustili dům nic nevyřešilo, nebo snad ano? ()

anniehall 

všechny recenze uživatele

Pro mě pětihvězdičková záležitost. Pro někoho možná příliš studené, nebo komorní, neřku-li akademické - pro mě však velmi uvěřitelné, realistické, syrové a dechberoucí. Scénářem počínaje, přes velmi dobře napsané dialogy, občasné záblesky sarkastického humoru až k velmi přesvědčivým hereckým výkonům bratří Renierových a madam Huppert. Uplatňování režisérských postupů á la bratři Dardennovi je alespoň pro mne dalším kladem filmu. Na rozdíl od Dardennovců však režisér ve finální scéně, kdy kamera opuští místo děje a vzdaluje se v jednom dlouhém záběru z místa samého, použije úchvatnou úpravu jedné části Mahlerovy druhé symfonie v podání Uri Cainea, a divák si tak odnese téměř transcendentální zážitek. Tedy, ne možná každý divák, ale já to tak měl. ()

Reklama

Pizza 

všechny recenze uživatele

Skutečně realistický film a vztazích rozvedené matky a jejich synů. Synové s přispěním otce jsou přesvědčeni, že je tam pouze proto, aby se starala pouze o ně a jejich zchátralý dům, který jim otec zanechal. Navíc v domnění, že peníze jsou určené jenom pouze pro ně. Právo na její další soukromý život vůbec nechápou a vznkají z toho spory a hádky. Scéna kdy přizná a přivede si svého přítele domů a oni jen nechápavě hledí a nemohou uvěřit co jim o ni povídá je opravdu výborná. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Přidala bych psychologické drama a musí na to být asi i to správné naladění. Rodinné vztahy, které jsou na nulové úrovni a my sledujeme postupně gradující a téměř očekávaný konec. Smutné, silné, a žel některé situace uvěřitelné. Absence hudby ještě navíc umocnila už tak tísnivou atmosféru. Je pravda, že tam většina situací, včetně konce zůstala otevřených a nezodpovězených. Ne, že bych to musela vědět do puntíku, ale proč manžel odešel, nebo proč se matka chovala tak zvláštním způsobem, alespoň některá z postav se mohla malinko víc rozvinout. Jinak spokojenost. ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Komorní snímek z Belgie, jehož síla a kvalita tkví právě a především v jeho komornosti. Rozhodně se jedná o velice zajímavé drama, které využívá jen velice málo pomocných prostředků a staví především na scénáři a na hereckých výkonech. Scenérie se téměř nestřídají, hudební doprovod zde téměř není, jsou zde scény na jeden záběr bez zásahu střihače, a především jsou zde herci, kteří jsou schopni ten film utáhnout. Po dějové stránce se jedná o velice zajímavé a neveselé vztahové drama, kde nálada postupně houstne a na konci už nic nebude jako dřív. Film pojednává o matce, která už 15 let žije sama se svými dvěma syny v domě, který získala po rozvodu. Ale už jí docházejí síly, a tak chce dům prodat a z utržených peněz si otevřít restauraci. A zatímco jeden syn jí, dá se říci, podporuje, ten druhý o tom nechce ani slyšet. Jak už jsem napsal, právě malost tohoto snímku z něj dělá to, co je, totiž nadprůměrný film, který dokáže velice zaujmout. Z filmu prostě čiší jakási neopakovatelná atmosféra, která mu rozhodně dodává na zajímavosti a především na kvalitě. Takže rozhodně mám po zhlédnutí filmu dobrý pocit a opět jsem se přesvědčil, že ke štěstí nepotřebuji vždy jen hollywoodské trháky, ale naopak, že takový malý nenákladný komorní příběh z Evropy není občas na škodu. Je to za čtyři hvězdičky. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (1)

  • Bratři Jérémie a Yannick Renierovi představují ve filmu dvojčata. Ve skutečnosti mezi nimi ovšem je věkový rozdíl 6 let, Jérémie je ročník 1981, Yannic 1975. (Nine)

Reklama

Reklama