Režie:
Pierre MorelKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Nathaniel MéchalyHrají:
Liam Neeson, Maggie Grace, Leland Orser, Jon Gries, David Warshofsky, Holly Valance, Katie Cassidy, Xander Berkeley, Olivier Rabourdin, Gérard Watkins (více)Obsahy(3)
Bývalý špión Bryan (Liam Neeson) povolí své sedmnáctileté dceři Kim (Maggie Grace) výlet do Paříže pouze pod podmínkou, že se mu bude pravidelně hlásit. Při jednom takovém telefonátu se ale stává svědkem jejího únosu. Nečeká na nic a vezme spravedlnost do vlastních rukou... (Magic Box)
Videa (3)
Recenze (2 389)
Napůl old-fashioned, napůl v moderním evropském střihu plném úzkých uliček, kontaktních soubojů a kličkujících francouzských aut. S Britem v hlavní roli téměř dokonale funkční; a i když tam - zdá se - pořád jako by něco chybí, závěrečná balada na piáno podkreslující titulky vás přesvědčí, že to tam přece jen bylo, jen vám to došlo trochu později. Jinak scénář je samozřejmě demence roku :-). ()
Nechť jsou zapomenuty Neesonovy trapný pokusy o bojový scény ze Star Wars, tohle je úplně o něčem jiným, tohle je óda na realistický a působivý řezaní nepřátel a Neesonovy to fakt jde jako nikdy předtim a co je hlavní, je to uvěřitelný. Všechno drsný, tvrdý a nemilosrdný. Zabíjení, ani mučení Neesonovi nečiní při hledání albánských zmrdů vůbec žádnej problém a to je jen dobře. Jediná škoda je, že to je fakt dost krátký a taky by neuškodilo trochu přitvrdit ve způsobech zabíjení, ale jinak super thriller ()
Tento film je esenciální a současně maximalizované béčko. Nezabývá se nějakými áčkově odtažitými potížemi s identitou jednoho hezouna, nebo tím, kterak na nového Astona Martina nabalit žhavou modelku, ale naopak naprosto primárními věcmi (které evidentně sousta zdejších komentátorů mylně zaměňuje s primitivními). Únos dcery je zde zasazen do nelítostného prostředí, které ve své drastičnosti a obludnosti je tak neuchopitelné a zneklidňující, že jediným způsobem, jak se s ním vyrovnat je ho přejít – přesně jako hrdina, který s daným systémem může bojovat jen díky tomu, že jde pouze pro svou dceru a nezachraňuje žádné další dívky. To není naivita, ani žánrová zaslepenost, nýbrž bezmocná odevzdanost vůči faktu, že tento systém je tak prorostlý do společnosti, že ho prostě nelze zničit (viz scény ze stavby, zapojení policie a závěr mezi smetánkou). Z tohoto světa nevede jiná cesta, než zářivý happyend, který coby iluze dokáže přebít uchopení se vzpírající realitu. Díky zobrazení kuplířského prostředí, dravému tempu, přímočarosti a realismu (v intencích žánrového filmu) je 96 hodin devastující nejen jako audiovizuální jízda, ale i coby emotivní zážitek. Není tak stylově precizní jako bourneovky, ale díky tomu má mnohem větší účinek. ()
Naivně paranoidní film... Režisér pracoval především s xenofobními předsudky, zlí Albánci a Arabové jsou tak plakátově zjednodušení a americký tatík tak ryze americky správný, že jsem ve výsledku fandil Albáncům a Arabům, aby už ho konečně někdo ,,sejmul". Bohužel se tak nestalo, neboť od začátku je víceméně jasné, jak to všechno dopadne. Jen mi nejde na rozum oněch 86%, takhle nadhodnocený film se vidí opravdu jen málokdy. Tak jen pro pořádek, Liam Neeson se měl pomstít hlavně scenáristovi, neboť on byl mnohem horší než Albánci a Arabové dohromady... ()
Liam Neeson si jde pro svoji dceru tak rázným krokem, že se mu vyhnete obloukem s radiusem 300 metrů. Jenže on už stejně o vás ví: nejen, že jste v jeho blízkosti, ale zná vaše rodné číslo, velikost bot, i to, že vám včerejší čočka k večeři příliš nesedla. Teď trochu přeháním, nicméně Neeson se s ničím a s nikým nepáře, rozhoduje se okamžitě a logicky, s využitím všech svých dosavadních zkušeností. Já jsem mu věřil úplně všechno! Normálně jsem přesvědčen, že by teď seřezal Seagala do velikosti pet lahve. Souboje, přestřelky na velmi dobré úrovni, při posledním boji s nožem (a nejenom při něm) jsem se skutečně zajíkal tím jeho dynamickým hrdinským projevem, že mi až připomněl neohrožené akční hrdiny 80. a 90. let. Fandil jsem mu ukrutně. Byť místy předvídatelné nebo lehce přitažené, celkově velice poutavé, jednoduché, strhující a impozantní. 216,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (41)
Zajímavosti (41)
- Kim Mills (Maggie Grace) a popová hvězdička Sheerah (Holly Valance) dělí ve filmu deset let. Ve skutečnosti je Holly starší o pouhé čtyři měsíce. (Džany)
- Bryan Mills (Liam Neeson) v celé trilogii využívá bojového umění Nagasu-Do. Jedná se o komplexní bojový styl čerpající z jiných stylů: Aikido, Jui-jitsu, a Judo - nacházejí se zde i prvky Escrimy. Za Nagasu-Do stojí Michael "Mick" Gould, člen britských speciálních jednotek (SAS). Byl to právě Gould, kdo Neesonovi poskytl lekce Nagasu-Do. (Ouwen)
- Liam Neeson přijal roli Bryana Millse, protože byl přesvědčen, že film bude distribuován rovnou na DVD ("straight-to-DVD"). (ČSFD)
Reklama