Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pierre Boileau a Thomas Narcejac je dvojice autorů, pokládaných za jedny z hlavních reprezentantů moderní francouzské detektivky. Literární kritikové označují jejich romány za "les romans mystéres", romány s tajemstvím. "Píšeme příběhy, které nás oba upoutávají, které dávají možnost rozvíjet jak dobrodružství, tak psychologii osob," říkají autoři. Jednoznačně přesvědčují o tom, že pátrání v lidské duší, svědomí a myšlení, je přinejmenším stejně napínavé jako dokonale promyšlený a precizně realizovaný plán na vyloupení banky. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

quokam 

všechny recenze uživatele

O detektivku vůbec nejde, nikdo nic nevyšetřuje, jedná se spíše o krimi. Skoro až podobenství o anonymuzujicich vztazich i uvnitr rodin - manželka nezná svého manžela, tetička své neteré, otec blábolí, nikdo mu nevěří, ale všichni se tesej, až natáhne bačkory, jeden manžel ozeneny s penězmi a ten druhej vlastně take. Hvězdička nahoru za závěr jak Bartosky, tak Fabiánové. Inscenace mi připomněla novelu Fotograf od Pierra Boulleho až tak, že jsem podlehl dojmu, že se jedná o stejného autora. Leč jméno podobné, ale rozhovor se sebou samým vlastně týž. 9/10. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Inscenace není hloupá nebo neoriginální, je však přeci jen dost nudná. Asi nejhorší na tom celém je Štajdlova přeslazená hudba, která pořád zní a inscenace se v ní úplně ztrácí. Mezi kvality, které diváka čekají, patří pí Vančurová - její křehké uzavřené ženy nestárnou. Jako dramaturg je uvedena pí Poledňáková - tím bych si vysvětloval osvěžující rys, že hlavními postavami jsou ženy a příběh je podán z pohledu jednajících žen. Dobovou legráckou je úsměvná snaha vytvořit na Kavčích horách v několika scénách atmosféru pařížské kavárny či nóbl restaurace; počítám, že zahraniční studenti tropického zemědělství na Vysoké škole zemědělské museli mít jako komparsisté žně. ()

Reklama

Lish84 

všechny recenze uživatele

Tvůrci si vybrali rozhodně kvalitní předlohu. Oficiální materiály sice inscenaci popisují jako detektivní, ale za podobnou zápletku by se nemusel stydět žádný dnešní thriller. Ve druhé polovině zde dochází k zajímavým dějovým zvratům. Ale jde samozřejmě o českou televizní inscenaci takže jakýpak thriller - abyste se do příběhu vžili, je chvílemi potřeba velká dávka shovívavosti... Hrozná je především výprava - africká nemocnice simulovaná ve studiích Kavčích hor vyznívá velmi kašírovaně a uměle, stejně jako křiklavá letištní "hala". Pařížské interiéry jsou zase přeplácané, to samé platí o kostýmech. Plus místy nezáživné pasáže, kde se dlouho mluví - věřím, že podle onoho francouzského románu se dal napsat scénář s větším spádem. Tohle všechno ubírá příběhu na působivosti. Ten sám o sobě je sice povedený, což ale není zásluha tvůrců, takže na vyšší hodnocení to není. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Klasická ateliérová detektivka, kterou z průměru vytahuje perfektní dějová zápletka a strhující vyvrcholení. Navíc vynikající herecké obsazení, Vančurová s Preissem v méně obvyklých rolích, charismatický Bartoška a výborná Vlasta Fabianová. Francouzské detektivky si dokázaly držet styl za všech okolností. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

„Kdo chce moc, nakonec nemá nic…“. Nikterak oslňující příběh, ale ku prospěchu se tu sešla řada známých herců, kteří svými výkony dokázali udržet unylou zápletku v mezích sledovanosti. Marta Vančurová tu byla sice jakási sešlá, ale společně s Viktorem P. předvedli slušnou práci. Bartoška mi tu byl tak nějak protivný, ale to bylo dáno jeho rolí – stejně jako Preiss tu byli za dobré „vyčůránky“. Nakonec každý v této velké lži dostal, co zasloužil! A proto se nikdy nevydávejte za někoho jiného, může se vám to šeredně vymstít!!! ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama