Admirál

• Rusko Admiral (více)

Za čest a lásku! Tragický příběh admirála Kolčaka, jeho velké lásky, bojů s Rudou armádou a ruského zlatého pokladu. (oficiální text distributora)

Recenze (151)

jitrnic

Nejvíc jsem se obával ideologického otočení o 180 stupňů, k čemuž naštěstí nedošlo (bylo to tak o 120), i tak jde bohužel o dost nepovedený film. Válečných scén je tu velice poskrovnu, sice vypadají realisticky (dobrá tradice ruského válečného filmu), ale z logického hlediska jsou dost podivné (hlavně ten pochod s bajonety). Zbytek děje se odehrává v revolučním Rusku (které je ve filmu jaksi nereálně krásné, čisté a uhlazené) a vévodí mu zcela jalová love story, kterou si scénárista prostě vycucal z prstu, nevěříte jí začátek, konec ani prostředek a je vám vcelku fuk, jak dopadne (jak asi). A ten kříž v ledu, ten už byl opravdu moc... ()

tahit

Doporučuji každému, kdo se zajímá o ruskou revoluční historii. A jak se podařilo převést osud admirála Kolčaka na filmové plátno? To nechť posoudí každý sám. Toto je můj názor. Celý příběh má velké časové rozpětí a málo času na vysvětlení historických souvislostí. Což způsobuje občas znejasnění celé stavby děje, anebo si to vyžaduje alespoň nutnost znát revoluční dějiny Ruska. Samotný herec Konstantin Chabenskij v postavě admirála odvedl skvělou práci. Myslím si však, že má-li být filmový příběh dostatečně věrohodný, pak je nutno dbát na objektivitu celé pravdy. Také se domnívám, že nedosahuje lepších ruských filmů, jako byl svého času třeba Tichý Don, který byl sice komunisticky tendenční, ale filmově o poznání lepší. ()

Jezinka

U tohoto snímku hodnotím jeho jedinou složku, a to romantickou. Ta se velmi povedla a naprosto přebila z mého pohledu další proudy. I záběry na válečné hrůzy se dají vnímat jakoby z povzdálí. Kolčak působí jako kladný čestný hrdina, kterému je čest nade vše. Bez ohledu na plochost postav, idealizovaní Kolčakovy vlády, platonická láska přetrvává věky. ()

Subjektiv

Admirál je svým způsobem až nemravný film. Kolčak se v něm stává prototypem Muže, který čestně bojuje za svého cara, potom za svou vlast proti rudým ďáblům a je vždy galantní k dámě svého srdce. Plytká romantika a něco bojování, žádná politika. Romantika, do níž manželka Kolčaka a manžel jeho milenky Timirjevové záměrně vstupují co nejméně, aby náhodou nenarušili domnělou čistotu vztahu ústřední dovjice. Čistotu tak bělostnou, že v ní není místo pro hádku, vášeň, slzy, sex... jen zamilované pohledy a gentlemanská gesta. Jakoby kolem nezuřila válka, nejdřív mezinárodní, pak občanská - jejich láska je oázou klidu za všech okolností. Láska, z níž drama činí jen hrozící smrt. +++++ Příznačně se film vyhýbá všem možným politickým komentářům. Kolčak za války bojuje za cara, aby se o svých dovolenkách vracel k nákladnému šlechtickému životu s bohatými armádními kumpány, vznešenými dámičkami a dvorskými radovánkami. Pak z ničeho nic přichází teror nižších tříd. Kdopak je učil krutosti? Kdopak je hnal do války? Kdo je nechal umírat za ideály, co nebyly jejich? Kdo je prakticky přihrál rudým do tábora? Nesraly je ty bály boháčů, za něž měli umírat? Filmový Kolčak v tomto směru není schopen ani sebereflexe, ani reflexe ruské situace. Zdá se být popraven lůzou, zrazen lidem, zrazen československým legiemi, zrazen francouzským generálem - nezrazen Láskou! Ble. Silná *. ()

Orlau32

Admirál Kolčak. Vděčné, ale velmi těžké téma. Velmi troufale si jej zvolil nikoliv už nejmladší režisér KRAVČUK. Je obdivuhodné, že do tak ožehavého tématu vůbec šel. Téměř 90 let byla tato revoluční postava "tabu". Film se zabývá krátkým úsekem jeho života - a to od r.1915-1920. Doba největších zlomů a proměn v ruské společnosti. Bílí proti Rudým neboli Menševíci proti Bolševikům. Bojovali zde i naši vojáci-legionáři (někteří byli zrádci - zradili Kolčáka a vydali ho "rudým"). Jde o to, z jakého pohledu se na věc díváme. Před pádem komunismu to byli asi hrdinové. Ale nechme politiky a vraťme se k filmu. V této krátké životní episodě zasáhla do života admirála Kolčaka i láska. Není to výmysl režiséra, byla to pravda. Žena, která pro svou lásku opustila jistotu svého manželství, za tuto lásku zaplatila 37 let v gulácích a jiných druhů sovětských vězení. Kolčaka bez soudu zastřelili rudí samozvanci spolu s tehdejším přesedou vlády v Irkutsku na Sibiři dne 7.února 1920 a jeho tělo vhodili přes v ledu vysekanou díru do řeky. Film je kvalitně natočen, jenom bych vytkla zvukaři, že dobře nezvládl synchronizaci zvuku. Při bojových scénách to řve a když jsou dialogy (nijak zvlášť kvalitní), tak musíte přidávat hlasitost. To mi lezlo dost na nervy. Ale jinak musím pochválit výběr herce na hlavní postavu - je úžasná podoba ! (Což při 220 milionech obyv.Ruska není zase až takový kumšt někoho dobrat). Ale povedlo se ! Bezvadně ! Bojových scén sice není nijak hodně, ale o to v tomto filmu nešlo. Film chtěl ukázat na charakter a bojového ducha velkého carského admirála A.S.KOLČAKA. ()

• Film se točil rok a půl na mnoha místech Ruska. (Mertax)
  • Iba v samotnom Rusku si diváci kúpili vstupenky za takmer 35 miliónov dolárov a aj preto patrí tento veľkoryso pojatý vojnový epos medzi najdrahšie a divácky najúspešnejšie ruské filmy. (MikaelSVK)
  • Ve scéně z roku 1918, kdy admirál Kolčak promlouvá ke svým jednotkám, je v pozadí možné zahlédnout několik vlajek včetně jedné americké, na které je devět řad hvězd. V období 1912 - 1959 však americká vlajka měla pouze 6 řad hvězd. [zdroj: WIKIPEDIE] (Adrai)