Reklama

Reklama

VOD (1)

Život novináře Stevea Lopeze se ocitl ve slepé uličce. Novinový průmysl je vzhůru nohama a jeho manželství je v troskách. Nedokáže si vybavit, co že to vlastně miloval na své práci. Jednoho dne se prochází po losangeleských ulicích, když vtom spatří muže, který podmanivě hraje na housle. Muž se jmenuje Nathaniel Ayers a je evidentní, že trpí psychickou poruchou. Během rozhovoru se Lopez od něj dozvídá, že studoval na slavné hudební škole Juilliard. Stevea zajímá, proč student prestižní školy skončil na ulici. Zjistí, že Ayers po dvou letech studia zanechal, protože u něj v raném věku propukla schizofrenie a sen o velkých koncertních síních se brzy rozplynul. Další den Steve Ayerse vyhledá a znovu mu řekne, že by o něm chtěl napsat sérii článků. Rozhodne se, že se pokusí změnit hudebníkův život, a vydává se do boje s větrnými mlýny. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (250)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Susannah Grant / Predloha: Steven Lopez | Hudba: Dario Marinelli | Produkcia: Garz Foster | Distribúcia: DreamWorks Pictures. Universal Pictures | Štúdio: Studio Canal, Participant Media, Working Title Films | Rozpočet: 60 miliónov $ | Tržby: 38,454,152 $ || Filmy podľa skutočného príbehu už zo základu väčšinou trošku krívajú, buďto 1) z jednoduchého dôvodu, že materiál nie je dosť silný a konzistentný a tým pádom tvorcovia doňho chcú natrepať viac, než v skutošnosti vie uniesť, 2) alebo preto, že pri zhotovení filmovej adaptácie sú prítomné oné skutočné osoby z príbehu, ktoré majú "dopomáhať" tvorcom urobiť film lepším a tým pádom ho silne ovplyvňujú. The Soloist je tým prvým prípadom, kde je základná línia síce pekná, ale zápletka nie je schopná udržať dvojhodinový príbeh na úrovni nadpriemernosti. A to je potom úplne jedno, či majú tvorcovia po ruke dvoch špičkových hercov za 20 mega na hlavu v kulisách a technike za 10+10 mega, výsledok bude (ne)pochopiteľne nefunkčný. Raz sa to ajtak oplatí pozrieť, v závislosti od toho, či máte v láske farebné obrazové halucinácie v štýle Windows Media Player 7 ;-) 50% | HD, HU DTS | ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Susannah Grant .. Scénář z druhého šuplíku. Joe Wright po dvou výtečných filmech zamířil pod křídla vypočítavých producentů slunného Hollywoodu, kterým na přání natočil více méně tuctovou příhodu jednoho novináře a jeho konfrontaci s neobyčejným, ale nestabilním hudebním talentem, kde důraz na city a emoce převláda. Ale celkově nefungují, jen občas se zadaří. Což je trochu málo na tak zvučnou sestavu. Navíc se vše dost tááhne. Naštěstí jsem si alespoň částečně spravil chuť díky výborným hercům, lahodné vážné hudbě, režii a kameře. Seamus McGarvey toho s Wrightem po Los Angeles evidentně hodně naběhali a nalítali. Snad jim k tomu bude příště dirigováno shůry něco poutavějšího a uvolněnějšího. ()

Reklama

TheMaker 

všechny recenze uživatele

Asi byste od tohodle filmu čekali, že Vás dojme, to jste ale bohužel na velkém omylu. Jamie Foxx přehrává jak může a opravdu se snaží, ale nemá to cenu. Jeho role mi spíš přišla směšná, než dojemná. Často jsem se smál i tam, kde bych asi neměl. Od začátku mi film přišel strašně zmatený (možná i kvůli dabingu) a do postav jsem se vciťoval strašně dlouho. Začátek filmu je moc hrr. Seznámení Nathaniela se Stevenem bylo hodně odbyté. Ve filmu není ani jediná emotivní scéna, která by Vás nějak chytla za srdce. Šlo až moc vidět, jak se tvůrci snaží zaútočit na city diváka. Robert Downey je vynikající herec a svou roli zahrál opravdu dobře, ale vůbec jsem nepociťoval to velké přátelství, které by mezi Nathanielem a Stevenem mělo být. Přišlo mi to celé prostě až moc "zahrané". Jako bych se díval na film o filmu - Jak se točil Sólista. Musím ale pochválit kameru, která bycha skvělá. ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Joe Wright se nám přesunul do současnosti, vyfásnul Downeyho Jr. s Foxxem a natočil letošního Reportéra z ringu, ve kterém akorát místo boxera figuruje violista. Nemám ponětí, jak se to jedné z největších britských režisérských nadějí povedlo, ale Wrightův třetí film je šablonovitá nuda, která se diváka snaží opít hezkou kamerou a spoustou vážné hudby, jenže v sobě neskrývá vůbec nic zajímavého. Záběry bezdomovců zabíjí Wrightův až příliš čistý filmařský styl, Ayers je ve Foxxově podání jen otravným podivínem z ulice a celý Sólista vlastně působí jako klasický útok na filmové ceny, kdy si někdo v drahém kvádru řekl "natočíme tu knihu a lidi to sežerou, protože to je podle skutečných událostí". Cestou se však něco pokazilo (a ve studiu to dobře věděli, protože film raději uklidili na duben) a já teď horko těžko sázím tři hvězdy za solidní řemeslo a Downeyho, bez kterého by ten film zřejmě putoval rovnou na DVD. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Na sólistu som sa tešil od prvého momentu ako som sa dozvedel že Joe Wright natáča ďalší film. Hneď na úvod treba skonštatovať dve veci - prvá z nich - film je skvelo natočený, skvelo zahraný a každá jedna zložka je absolútne vyšťavená na maximum. Herecké duo Foxx a Downey Jr. sú jednoducho skvelý a celý ich vzájomný vzťah, na ktorom je postavená celá zápletka - je uveriteľný, nenudiaci a krásny. Wright jednoducho vycítil potrebu ukázať emócie bez emočného vydierania a za to mu ďakujem, pretože som si film užil a určite si ho pozriem ešte raz. Druhá vec, ktorú musím skonštatovať je - že Joe Wright natočil dva omnoho lepšie filmy ako tento. Dôvod je jasný. Tam kde v Pokáni a Pýche a predsudku vytvoril ľahší ale o to krajší ekvivalent literárnych diel - v Sólistovi mi prišlo, že aj napriek niektorým neskutočne vydareným scénam väčšinou tápal, či už v scenári, alebo v réžií. V niektorých scénach je až nechutne vydieť, že Wright skrátka nevie, čo nám má tou scénou vlastne povedať. Ale aj napriek tomu sa jedná o kvalitný film, ktorý by v rukách niekoho menej skúseného dopadol omnoho horšie. Downey jr. koniec koncov v každej svojej úlohe dokazuje, že sa narodil práve pre ňu a to je aj dôvod prečo v tomto filme zatieňuje aj oscarového Foxxa. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (9)

  • Skutočný Nathaniel Ayers je vo filme na konci filmu v scéne s koncertom. (Skleni)
  • Jamie Foxx (Nathaniel Ayers) si nechal vytrhať vlastné zuby kvôli úlohe Ayersa, tvrdil: „Moje zuby sú príliš veľké a biele, bezdomovec by také nikdy nemal.“ (Zaara)

Související novinky

Režisér Pokání a indická móda

Režisér Pokání a indická móda

15.03.2009

Indie je v kurzu. Kdo by se tomu po diváckém i oscarovém úspěchu Milionáře z chatrče divil, že? V šlépějích Dannyho Boylea se vydá Joe Wright, který se po „současněji laděném“ Sólistovi vrátí ke svým… (více)

Reklama

Reklama