Režie:
Martin ScorseseScénář:
Ted GriffinKamera:
Harris SavidesHrají:
Simon Baker, Christopher Denham, Michael Stuhlbarg, Ted Griffin, Nellie Sciutto, Richard Easton, Kelli O'HaraObsahy(1)
Martin Scorsese nalezl poznámky popisující asi tři minuty nikdy nerealizovaného Hitchcockova scénáře k filmu s názvem The Key to Reserva. Jako Alfredův fanoušek se rozhodl tento fragment zfilmovat v mistrově stylu 50. let, jedná se však o mystifikaci. Neznámý muž v obleku pátrá v divadelní lóži po ukrytém klíči... (J.Connor)
Recenze (83)
Martin Scorsese realizuje fragment z Hitchcockova ztraceného scénáře, který mistr napětí nestihl natočit (spíše si ale ten scénář napsal až sám Scorsese;) ). Vznikla z toho tříminutová lahůdka plná tradičních Hitchových trademarků (kamerové nájezdy, využití hudební složky, stupňované napětí, záběry,...). Je vidět, že Scorsese má Hitchcockův rukopis dokonale nastudovaný a projevil se zde jako dokonalý řemeslník. Navíc díky upravené škále barev, kdy dílo vypadá jako kolorovaný film z 50. let, by člověk řekl, že The Key to Reserva natočil sám Hitchcock. Bravo Marty! ()
Absolutně nechápu ta přehnaně vysoká hodnocení!!! Uznávám, že je to dobře natočená a fajn podívaná, ale zas tak světoborný to taky rozhodně není! A to jsem velkej obdivovatel Hitchcocka i Scorseseho a mám na kontě spoustu jejich filmů. Ke všemu tenhle "desetiminutovej" kraťas vlastně vůbec není desetiminutovej. Ten vámi tak nastřeleně opěvovaný film ve stylu Alfreda trvá jen čtyři a půl minuty. Ve zbytku času tam jen Scorsese něco kecá, nebo jsou pak závěrečné titulky. (proti titulkům samozřejmě nic nemám, ale ten film jako takový netrvá ani pět minut!) A teď se dostávám k tak šíleně vysokému hodnocení tady na ČSFD, ze kterého mě málem trefil šlak. Uvědomte si laskavě, že tenhle snímek tu má teď 82%, čímž drtí spoustu slavných Scorseseho celovečeráků! Například takové klasiky, jako Letec (74%), Gangy New Yorku (74%), nebo Mys hrůzy (80%)! No takže podle tohohle hodnocení by byl tenhle snímek pasován na jeden z nejlepších Martinových filmů?! Jako really? Nechápu... HODNOCENÍ: 60% ()
Pocta Hitchcockovi cez oči Martina Scorseseho. Metafilm a zároveň samotná pocta. Mystifikácia funguje, rovnako ako aj scény alá Hitchcock. Potešilo všestrannosťou a pripomienkou na veľkého majstra. Scorsese ako usmievavý režisér hraje sám seba perfektne. Jeho úsmev, mávanie rukami a postrehy nútia k úsmevu. Rovnako ako je tomu v jeho neskoršom kraťase Audition. Na poli 10 minút je toto lepšia pocta Hitchcockovi ako je jeho Departed pocta geniálnemu Internal Affairs. ()
Tahle reklama na... nebudu prozrazovat co, je skvělou poctou Alfredu Hitchcockovi od režiséra Martina Scorseseho. Je až neuvěřitelné, že se dokáže vybudovat napětí během krátkých deseti minut. Což některém jde velmi těžko a je k tomu obvykle potřeba delší minutáž, aby se divák mohl ztotožnit s postavou. Proto tomu dávám pět hvězdiček. Vyloženě učebnicový příklad budování napětí, práce s hudbou a kamerou. Právoplatně si to zasloužilo tři stříbrné lvy v Cannes. ()
Zvláštna pocta filmovým dielam Alfreda Hitchcocka, ktorú "spáchal" takisto filmový velikán Martin Scorsese. Najprv som pri sledovaní tohto krátkeho filmu mal pocit, že nesledujem samotný krátky film, ale nejaký film o filme... Až neskôr som pochopil, že to bol zámer a celé to dostalo zmysel "vďaka" tej chýbajúcej stránke v nájdenom scenári. Samotná realizácia toho scenáru je fakt výborná a keď budem mať zhliadnuté nejaké ďalšie Hitchcockove filmy, tak možno k tomuto hodnoteniu prihodím aj tu poslednú "chýbajúcu hviezdičku". :o) ()
Zajímavosti (2)
- Film obsahuje hned několik odkazů na tvorbu Alfreda Hitchcocka. Jsou jimy úvodní titulky a padající hudebník, odkazující na snímek Vertigo (1958), iniciály na kapesníku R.O.T. a focení po pádu hudebníka směřující k filmu Na sever severozápadní linkou (1959), nápis "Top Secret" na špuntu odkazující na snímek Pověstný muž (1946) a závěr, který odkazuje k filmu Ptáci (1963). (J.A.K.)
Reklama