Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Voľné pokračovanie príbehu z vysokohorskej chaty v stratenej doline. Je začiatok turistickej sezóny vo Vysokých Tatrách. Priatelia Michal (Michal Dočolomanský) a Dušan (Dušan Tarageľ), správcovia chaty, navštívia svojho nadriadeného. Nakoľko sú na všetku prácu len dvaja, žiadajú o prijatie nového zamestnanca, najlepšie vyučeného kuchára. A tak vystúpia kamaráti v sprievode novej gazdinky (Stela Zázvorková) takmer až na vrchol hôr, do Stratenej doliny. Chatu navštívi prvý turista, ich dlhoročný priateľ Gábor (Jozef Króner), ktorého prijmú ako ďalšiu pracovnú silu. Optimizmus správcov naruší zistenie, že niekoľko rokov sľubovaná stavba luxusného hotela Hohe Tatra bude čochvíľa realitou. Do doliny príde tím geodézov, ktorí majú za úlohu vymerať celú oblasť. Akoby to nestačilo, plánujú zrovnať so zemou aj ich rekreačné stredisko. Chatári sa obávajú zničenia nedotknutej vysokohorskej prírody. Navštívia ľudí na vyšších miestach, aby zabránili pohrome. Lenže prvoradým záujmom nadriadených je modernizácia a zvýšená návštevnosť lokality, a tak neberú hrozby mladých mužov vážne. Keď si Michal a Dušan uvedomia bezmocnosť nad celou situáciou, nezostane im nič iné, ako vymyslieť skvelý plán a tak zachrániť Tatry. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (34)

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Návrat do Ztracené doliny s novými herci a novým pojetím celého vyprávění. Boj o chatu, která je pro hrstku lidí vším, co v životě mají, je pojat humorně a s nadsázkou. Ekologie, zachování původní přírody a nepřímý boj proti negativních stránkách turistického ruchu jsou hlavními tématy. Je spousta věcí, které bych dílu vyčetl, ať už jej autor zamýšlel jako přímé pokračování Orlího pírka a Měděné věže, či nikoli. Mistrně vystižené "dramatično", které diváka provází v předešlých dramatech se mění v groteskní snahu herců o solidní výkony před kamerou, a tak jediným jistým a neměnným zůstává ve filmu majestátní krajina slovenských Tater a její krása. Chybí mi staří herci, vypravěčský hlas úžasného Ivana Mistríka, stará chata, která je nyní zcela jiná a zcela jinde, solidní děj a příběh, který by alespoň trochu zaujal. Pokud by tento snímek existoval samostatně, zřejmě by se dočkal vyššího hodnocení. Bohužel přežívá ve stínu svých zdařilejších bratříčků, a tak tuto slátaninu vnímám, jako flusanec do xichtu předešlým hereckým legendám a jejich práci. 30% ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Poslednú časť tatranskej trilógie som zatiaľ nemal tú česť, a potvrdila, že každá je úplne iná kvalitou, atmosférou a dokonca aj žánrom. Myšlienka o ochrane tatranskej doliny nie je zlá a má svoje opodstatnenie v každej dobe, takých firiem Atraktatatra by sa našlo aj dnes. Horšie je to so scenárom a prevedením až na hrane grotesky. Všetky postavy sú komické, nechýbajú ani bitky a naháňačky, akurát sa neohadzuje tortami, pretože ich na chate nemajú. Ťapák s Kronerom z toho urobili akéhosi Sváka Ragana na dovolenke v Tatrách plus atrakcie ako tatranské ťavy, namydlená dacia a kozy. –––– Výťah vyvezie hostí za dvadsať minút. Taký je svetový trend. Komfort a rýchla doprava. Svetové parametre modernej turistiky. A my nemôžeme zaostávať. ()

Reklama

xenopus 

všechny recenze uživatele

Marnost nad trapnost. V tomto filmu nefunguje prostě nic... Příběh a scénář, herci, střih... Výsledek díky snaze zúčastněných vypadá ne jako komedie, ale jako tragikomedie o jejich špatně odvedené práci... Medená veža a Orlie pierko jsou filmy z jiné kategorie i o něčem jiném - Stratená dolina není třetí díl. ()

Prubner 

všechny recenze uživatele

Předchozí dva díly nebyly kdovíco, ale tohle je ještě horší. Postavy se jmenují jinak a hrají je jiní herci - ti původní to asi odmítli a ani se jim nedivím. V třetím dílu se autoři snaží o komedii, jenže ta je hodně naivní (skoro se mi chce říct přihlouplá) - to, co hrdinové provádějí ve snaze zachránit dolinu, je spíš trapné než vtipné. Ťapák navíc vnutil filmu příliš bujarou nadsázku a herce nutí hrát moc teatrálně, což jim nesedí (obzvlášť Kronerovi - tak špatný výkon bych od něj nečekal). ()

pipapa 

všechny recenze uživatele

Crazy komedie na téma ochrana životního prostředí - pravděpodobně ojedinělá kombinace v historii kinematografie. Snad proto celkem nízké hodnocení od většiny diváků, neb u závažných témat se spíše očekává zpracování důstojnější formou...Krejzy komedie, kde se pár věcí sice nepovedlo, ale celkově jde o dobrou, neotřepanou a nezvyklou zábavu. Mně osobně lezly krkem otřesně zdlouhavé úvodní titulky doprovázené ještě otřesnější hudbou, která by sedla k patetickému heimat-filmu, ale určitě ne ke krejzy komedii. Místy pak dosti uřvané včetně občas příliš popuštěné uzdě, jinak skvělého, Jozefa Kronera. Stella zde podpořila česko-slovenskou vzájemnost, kterou přes-mrtvoly-jdoucí "demokracie" zničila, a oživila film svým nenapodobitelným hereckým umem a šarmem. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Film Stratená dolina nadväzuje na filmy Medená veža (1970) a Orlie pierko (1971) len nepriamo a prináša celkom nové postavy. Iba jedna z nich je vzdialeným pokračovaním predošlých dvoch filmov. Gamboš (Jozef Kroner) sa hneď v úvode filmu ohradzuje voči označovaniu touto prezývkou a predstavuje sa vlastným menom – Matúš Sobek. Podobne aj Prašivec, ktorého v prvých dvoch dieloch Bukovčanovej "Tatranskej trilógie" stvárnil Július Vašek, prezrádza vo chvíli osobného zrútenia svoje skutočné meno – Matúš Sopek. Napriek malému rozdielu v mene ide nepochybne o odkaz na tú istú postavu – Gamboš pri ukazovaní fotografií Stelle (Stella Zázvorková) ukáže aj obrázok seba prezlečeného za medveďa – nie náhodou si Prašivec vo filme Orlie pierko privyrába práve fotografovaním sa s turistami v medveďom kožuchu. V ich charaktere je však výrazný rozdiel – kým postava Prašivca je tragická, Gamboš je zase vyslovene komickým hrdinom príbehu. (Fanda_Jary)
  • Filmovanie snímky prebiehalo vo Vysokých Tatrách. (dyfur)

Reklama

Reklama