Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
Roztomilá lehkonohá víla půvabně tančí na kouzelný rytmus Manciniho hudby (i kdyz jeho Panteří hudbu to nepřekoná) a pohrává si zvesela s divákem. Ani chvíli nenudí, jen radostně baví svým romantickým příběhem, pro jehož lehkost byla Audrey snad vyvolena, na pozadí vcelku napínavé kriminální zápletky. ()
Velmi zdařilý film, který kombinuje prvky krimi thrilleru, romantického filmu a komedie. Příběh filmu je vemi zajímavý, pořád se něco děje, divák je v napětí, jak to dopadne, a mimoto si divák v některých pasážích odpočine u romanticko-komediální linky. Audrey Hepburn byla velmi krásná a výborná herečka, Cary Grant byl také fajn, i když zde už trošku starší. ()
"Muž utopený v posteli? - Nemožné!" Film, jehož název mluví za vše. Šaráda si hraje celou dobu s divákem, který téměř až do konce netuší, kdo je padouch a kdo oběť. Je sice pravda, že kriminální zápletka nebyla až zase tolik neprokouknutelná, na druhé straně však film nabízí řádnou dávku napětí a nenudí. Audrey Hepburn coby žena v nesnázích toužící najít pravdu byla opět úžasná. Chameleonský a rázný Cary Grant k ní tvořil skvělý protipól. Jen mi v tomto případě přišlo, že mezi nimi úplně nefungovala ta správná chemie. Vedle detektivní a romantické linie nabízí Šaráda množství humorně laděných scén a momentů - viz agentošpióni a mrtvoly v pyžamech - jež činí ze snímku nadčasovou záležitost, která dokáže hravě oslovit i současné publikum. ()
Šaráda je největší mix žánrů, co znám, a všechny zvládá naprosto s přehledem až výborně! Romantická linie je božská, fešák Cary si s kouzelnou Audrey perfekně sedli a dívat se na ně je požitek. Ta komediální je taktéž skvělá, spousta vtipných momentů i hlášek. Ta dramatická dobře sekunduje. A nakonec ta atmosféra špionážního thrilleru, která je cítit Hitchcockovský až na kost! Film se snaží vyvarovat a bořit jedno klišé za druhým, což se mu náramně daří! _ Já bych se na ty filmy s Audrey dívat neměl, mám vždycky po skončení totiž úzkosti, že tak takový skvělý ženský už nejsou :-( ()
Tento film je naprosto geniální! Obsazení je brilantní, protože se zde nevyskytují žádní uměle hrající hezouni či modelky, obvyklá přísada thrillerů. Tady ale máme důvtipného Caryho Granta, půvabnou Audrey Hepburnovou a břitkého Waltera Matthaua. Všichni včetně vedlejších rolí (Jacques Marin jako komisař Grandpierre) umějí hrát a když dojde na vtip, je vše přesně načasováno. Stanley Donen natočil inteligentní "hitchcockovský" thriller, ve kterém romantická zápletka vůbec nepůsobí uměle. Všichni dnešní tvůrci by se mohli učit. Film byl natočen počátkem 60. let a tak můžete krásně sledovat módu a design té doby lépe než v některých tehdejších bondovkách. Mimořádně povedené jsou také záběry na Paříž. Donenův příští a tématicky podobný film Arabeska byl také povedený, ale Šaráda je nejspíše jeho nejlepší film (a to počítám i Zpívání v dešti). Pravda, Na sever severozápadní linkou to není, je to totiž ještě lepší. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (26)
- Scéna, ve které Reggie upadne zmrzlina na Adamův oblek, je založena na skutečné události, kdy Audrey Hepburn na banketu polila Caryho Granta červeným vínem. (Kulmon)
- Vo filme sa v zanedbateľných rolách predstavili aj sám režisér Stanley Donen so scenáristom Peterom Stoneom. Hrajú dvoch pánov, ktorých Audrey Hepburn (Regina) stretáva, keď nastupujú do výťahu na americkej ambasáde, kde ide na stretnutie s Walterom Matthauom (Hamilton Bartholomew). Hovorí síce Peter Stone, ale hlas patrí Donenovi. Stonov hlas je vložený do úst príslušníkovi námornej pechoty, ktorý stráži vchod do ambasády. (marlon)
Reklama