Reklama

Reklama

Dívka na přání

  • USA The Girlfriend Experience (více)
Trailer

Chelsea (Sasha Grey) je luxusní call girl pro manhattanskou smetánku a režisér Steven Soderbergh (Traffic) sleduje její kariéru i soukromý život ze všech úhlů. Věnuje se nejen jejím pocitům a zkušenostem s klienty, ale i její kariéře a všemu, co tato pro film velmi atraktivní profese obnáší. Soderbergh pro větší autenticitu svěřil hlavní roli mladé pornoherečce. Film, jehož děj se odehrává před americkými volbami v roce 2008, je natočen režisérovým typickým, lehce dokumentárním stylem. Dívka není pouze placeným sexuálním objektem, ale nabízí svým klientům iluzi romantické lásky, zatímco vztah s jejím přítelem a osobním trenérem Chrisem (Chris Santos) chladne… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

Trošku se odkloním a než-li film samotný (něco takového by asi nejlépe dokázal popsat Shadwell) přejdu k plakátu, jenž sám o sobě je čtyřhvězdný kousek. Už jen samotná tagline „See it with someone you ***.” je krásným odkazem na naivní hollywoodské romance ála Valentine's Day, kde na první místě leží láska a sex je až kdesi na pozadí. Zkrátka lež. Nesmím opomenou o ztrvárnění plakátu, konkrétně ony „tečky” s čárovým kódém, které srovnávají call girls k drahým magazínům, nebo-li šahat a listovat může pouze ten, kdo si zaplatí. A pak samozřejmě onen výraz, jenž mluví o temné stránce celého filmu. O příběhu vykořistěné dívky, které jde o život. Nádhera. ()

Jakubisko 

všechny recenze uživatele

LFŠ 2011 ... Film, ze kterého se dalo vytřískat hrozně moc a vznikl bohužel pouze slabý odvar. Nad hlavní herečkou jsem sice prohonil mládí, ale v charakterní dramatické roli bohužel působila dost tristně a po celou dobu trvání snímku pouze tak nějak bezduše a s neměnným výrazem koukala (možná že to měla v popisu role, v takovém případě asi nechápu co tím chtěl básník Soderbergh říci) a občas něco otráveným tónem pronesla. Nevím co jsem si z filmu měl konkrétně odnést za ponaučení nebo zážitek, ale já se jen hodně nudil. Hrozná škoda. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

První film se Sashou Grey, který se vyplatí zhlédnout až do konce. A víckrát. Zatímco v pornu jsou fragmentarizována jenom těla, Soderbergh se rozhodl rozbít na fragmenty celou narativní strukturu. Jednotlivé díly následně seskupil do diskontinuitních tematických trsů, podobně jako jsou organizovány výkladové dokumenty. Dívka na přání je svým způsobem skutečně dokumentárním dvojportrétem lidí, kteří se učí, jak se dobře prodat. Statická kamera (vyjma scén z letadla, točených zřejmě mobilem) je položena atypicky nízko, postavy sleduje zpovzdálí, případně rovnou přes sklo a jenom z omezeného množství pozic (namísto toho, aby flexibilně reagovala na pohyb herců). Vzniká iluze natáčení odosobněnou skrytou kamerou, která se nechce postavám dostat pod kůži a projevit vůči jejich osamělosti jakoukoli empatii, ale pouze o nich podat nezaujaté svědectví. Distance a chlad v barvách, prostředí i práci kamery dokonale vystihuje povahu světa, v němž jsou veškeré vztahy zištné a falešné, v němž si i pocit, že o vás někdo stojí, musíte koupit a v němž je člověk vnímán jen skrze jeho„tržní“ hodnotu. Tu může navýšit správnými kontakty, luxusním oblečením nebo pozitivní webovou odezvou (jako je počet „lajků“, které se zde ale přímo neřeší). Neustále zvyšování vlastní ceny je v podstatě jedinou náplní existence postav. Život Christine je stejně jako celá Dívka na přání příběhem bez dramatu a bez pointy. Samotná Christine své bytí logicky nedokáže reflektovat nad rámec omezeného myšlenkového horizontu, tedy jinak než vyprázdněným, nikam nesměřujícím popisem spodního prádla, které si oblékla, barů, které navštívila a obchodů, v nichž nakupovala. Právě nakupování je díky bicím v soundtracku největším oživením dne, jakkoli vyjde najevo, že tento podkres ke sledované činnosti nedodal režisér (který by tak šel hrdince nezvykle vstříc), nýbrž bubeník hrající na ulici. Nápaditě Soderbergh využívá i zvukových můstků, jež stěžují časoprostorovou orientaci v tom, kde (v čase) jsme, koho sledujeme a kdo mluví, a zároveň přenášejí princip mnoha navzájem se překrývajících a rušících vizuálních vrstev, pod nimiž se ale nic stěžejního neskrývá, také do zvukové stopy. Dívka na přání působí jako film bez jasného konceptu. Ve skutečnosti je „nekoncepční“ velmi promyšleným způsobem a na rozdíl od postav, které své životy nedokážou zastřešit vyšším smyslem, moc dobře ví, kam a proč směřuje. Zda jej budete následovat, se musíte rozhodnout sami. Sám vás k tomu nevyzve. 80% Zajímavé komentáře: JFL, Lavran, dr.horrible ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Stopáž a obsazení dává ve spojení se jménem režiséra tušit, že půjde o další ze Soderberghových artových dialogů s divákem svolným a ochotným rozkrývat poselství vetkaná do formy a interpretovat různé obsahové plány. A je tomu skutečně tak. Proto je pro některé Girlfriend Experience zajímavým a podvratným nastavením zrcadla naší současné společnosti (a padají slova jako odcizení, odtažitost, povrchnost, materialismus, pokřivení hodnotových měřítek) a stejně tak je pro jiné jen nezáživným a nesoudržným putováním světem "coury z lepší společnosti", které navíc nezaznamenává žádný seznatelný vývoj čehokoliv. Při první procházce premiérovým skutečně seriózním hereckým vystoupením Marušky Andulky Hancišové jsem měl pocity bližší té druhé skupině, ale pořád se mi některé izolované kousky vracely a celé mě to něčím fascinovalo (a nebyla to zmíněná tehdy jednadvacetiletá specialistka na "trochu ostřejší" sexuální eskapády). Při druhém zhlédnutí jsem už věděl, že nemá smysl čekat na nějaký vývoj - polodokumentární forma filmu se ještě navíc záměrně tříští nechronologickým řazením scén - a všímal si toho, co slečna schopná herecky obstát jako do sebe uzavřená a kolem sebe neustále nějaký obraz budující call girl, říká nejenom slovy, a co vlastně říkají nejenom živé, ale i neživé zabírané objekty. A začal jsem chápat tu první zmíněnou názorovou skupinu. Nicméně i tak jsem byl vděčný za krátkou stopáž, protože můj osobní ukazatel vzdálenosti od příjemného a hlavně stravitelného diváckého zážitku vykazoval pořád nebezpečně vysoké hodnoty. Girlfriend Experience je chytře vymyšlená věc, ale Soderbergh trochu přetáhl strunu. S takovou můžu dát leda tak 60% a Sashe Grey popřát, aby ten její zdejší herecký projev byl výsledek režijního záměru, a ona svojí další uvážlivou prací dokázala, že na "to" má. Mám pocit, že by dokázala světu říct spoustu zajímavého - ukázala toho totiž už víc než dost;) ()

teutates 

všechny recenze uživatele

Návod ako sa stať "kurvou"... nie tak doslova, ale predsa len... Soderbergh natočil snímok, ktorý pojednáva o slečne spoločníčke, ktorá má "normálny" vzťah... cez deň pracuje ako luxusná známa pre všetko, plná súhlasov a vedomosti... v súkromi opäť vzorná priateľka, naivná, hlúpa... taktiež zachytáva, čo slečna nakupuje, upozorňuje na to čo má práve na sebe, citové rozpoloženie, postrehy... nudilo, citovo rozpoložilo... omg 3/10 ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Režiséra Stevena Soderbergha k natočení filmu podle jeho vlastních slov přiměla krize pornoprůmyslu.
    „Teď je strašná spousta pornostránek, kde si můžete stahovat filmy zadarmo. Za poslední dva roky se jich vyrojilo obrovské množství a já si už skutečně nedovedu představit, kdo by ještě dokázal na pornu opravdu vydělat. Mám o ekonomickou strukturu pornoprůmyslu velké obavy.“ (zdroj: Reflex) (ČSFD)

Související novinky

Soderbergh, špióni a bojová umění

Soderbergh, špióni a bojová umění

08.09.2009

Steven Soderbergh si asi umínil, že dotáhne do Hollywoodu co nejvíce holek z „jiných odvětví“. Zkusil to s pornohvězdou Sashou Grey v experimentálním The Girlfriend Experience, teď půjde divácky… (více)

Sex, pravda a video

Sex, pravda a video

01.05.2008

Tak tahle zpráva přímo žadonila o bulvární titulek. Soderbergh ve světě luxusní prostituce, Soderbergh chce pornohvězdu, Soderberghovy zážitky s profesionální přítelkyní nebo něco takového. Steven… (více)

Reklama

Reklama