Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Thriller The Ghost Writer z pera mistra historických románů Roberta Harrise přináší napínavý příběh spisovatele, který je najat na sepsání pamětí bývalého britského premiéra. Děj začíná nabírat nebezpečné obrátky krátce poté, co na opuštěnou zimní pláž známého amerického letoviska vyplaví moře mrtvolu jeho předchůdce na tomto literárním projektu. Netrvá dlouho a "duch" si uvědomí, že přijetím atraktivní práce učinil strašlivou chybu: ukazuje se, že expremiér je muž, v jehož minulosti se skrývají tajemství, která mají sílu zabíjet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (886)

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 7.8/10] | me: Výborná pochmúrna atmosféra (oobraz + hudba v dokonalej symbióze) od začiatku až po koniec dodáva tomuto thrileru tú správnu dávku chladnosti. Film sa nesie v príjemnom tempe (hoci s pomalším začiatkom), dej sa pozvoľna kľukatí a vždy nám odkrýva nové skutočnosti, ... ale s precíznosťou potrebnou na udržanie napätia a očakávania z ďalšieho priebehu. Obsadenie je výborne (len postavu britského prime ministra by som si určite lepšie vedel predstaviť v podaní skutočného brita) a dobre ladí, čím napomáha celkovému nádychu filmu. Roman Polanski majstrovský zvláda vykresľovanie jednotlivých scén a zabezpečuje tak permanentné napätie vyplývajúce z neustálej neistoty. Film sprevádzajú (menšie-väčšie) prešľapy (GOOGLE s odpoveďou na všetko, zabezpečenie letiska, záver ...), ktoré však nenarúšajú dojem z priebehu, skôr vyčaria úsmev a navodia tu typickú otázku: Prečo si na takéto významné detaily nemohli dať väčší pozor ? ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Náhoda, sebevražda…to je jedno. Zabila ho jeho kniha..... Na začátku to byla velká příležitost. Tým kolem politika, ponuré deštivé počasí, klidné, ale znepokující tempo, politika a její špína a místo, které je opakem Shangri – La však svědčí spíš o tom, že tohle všechno byl špatný nápad. Thriller s nádechem politické tajenky s téměř dokonalou atmosférou během celého filmu. Je neskutečně napínavé sledovat ony ,,kroky do neznáma“ a být překvapen stejně jako McGregor. Pro mě jeden z nejlepších Polanského filmů! Aniž bych se opičil - 4*a ½! Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Mám rád Polanského politické konspirace. 2.) Chci vidět perfektního E. McGregora. 3.) Připravuju se na vstup do politiky. 4.) Jsem anonymní spisovatel a Jirka Paroubek chce NĚCO sepsat. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *** ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Polanski si prostě beze spěchu točí svůj kriminální :-D mysteriózní snímek okořeněný pečlivě dávkovaným vtipem,a mě v kině nezbývalo, než jednoduše žasnout. Ghost Writer je příkladem toho, že i v dnešní době lze moderně natočit poklidné, neuspěchané filmy, ve kterých děj postupuje jakoby mimochodem, a divák má pocit, že tajemné zákruty odhaluje on sám, ne McGregorův hrdina. Ze začátku sice režisér chrlí moc informací najednou, ale najednou se vše ustálí a mě čekal milý výlet do tajuplného světa špinavé politiky. S žádným hercem jsem neměl problémy, a ústřední dvojice se skutečně předvedla v tom nejlepším možném světle. Verdikt je prostý: o něco více hudby, malinko kratší stopáž, a bylo by to za pět. To napětí je dechberoucí. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Pošmourná atmosféra a především skvělý vizuál, v němž je zabalen nepříliš strhující a akční příběh. Snímek je pojat velmi civilně, s přirozenými dialogy a výborným Ewanem McGregorem, na jehož charakteru a výkonu v podstatě stojí celý děj. Všichni jsme možná až příliš navyklí na hollywoodské akční a thrillerové blockbustery, kde vystřílené kulky tříští o zem, mega drsní hrdinové trousí hlášky jednu za druhou a brutality se meze nekladou. Když se nám potom před zraky dostane civilní politický thriller, podvědomě čekáme, kdy začne našlapaný děj, honičky a objeví se drsní borci s brýlemi a bouchačkou za pasem. Muž ve stínu je přesně opačný. Takže, pokud příliš očekáváte dynamický styl a ohromující podívanou, budete nejspíš zklamáni. Osobitý snímek, který však nejspíš spousta nedokáže ocenit pro jeho nenápadné zpracování a skromnost. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Polanského mistrovské dílo, které je spíš než hitchcockovské (co do pojetí ústřední postavy - nepravý muž ocitající se v síti intrik) či antoniovské (co do formy - vyprázdněnost či omezenost vyprávění s dlouhými, promyšleně komponovanými záběry, "napojenými" na hlavní postavu) především pakulovské, po vzoru paranoidního thrilleru POHLED SPOLEČNOSTI PARALLAX a fabuli rekonstruujicích VŠECH PREZIDENTOVÝCH MUŽŮ. Jelikož nemám co vytknout, mohl bych tímto konstatováním skončit, ale nedá mi to, abych se nevyjádřil jednak ke změnám oproti knižní předloze, jednak k početné skupině kritizující konec. Kniha Roberta Harrise nezapře, že její spisovatel si udělal jméno především historickými publikacemi, a tak je dění zasazeno do určitého časoprostoru, kdy každé vyjádření k politickým osobám či incidentech slouží k uvědomění si inspiračního zdroje - kritizovaného předobrazu, protože se jako čtenáři ocitáme v místech, kde jsou naprosto běžnou věcí bombové útoky ad. Cílí se tak na čtenáře, který je nejlépe Britem, a tak je závěr koncipován jednak jako určité svědectví o jedné době vlády určité osoby, jednak naplněním osobní i pracovní roviny (komu je kniha předána, aby ji dal do tisku, pokud se duchovi něco stane, zároveň i sepsání vlastního díla sám za sebe, nikoliv za druhé). Film je spíše než svědectvím o době žánrovým pastišem, který se primárně soustřeďuje na pracovní rovinu a tu osobní eliminuje na minimum (přítelkyně je zmíněna pouze jednou, nedochází ke sporu mezi ní a jím; komplikace pracovní roviny tou osobní - souloží - slouží k profilaci zdánlivě nedůležité postavy). A k "debilnosti" pointy: V tom případě má hodně Polanského filmu naprosto debilní pointu, protože ta z MUŽE VE STÍNU se nijak výrazně svou myšlenkou neliší např. od ČÍNSKÉ ČTVRTI či SMRTI A DÍVKY (nemožnost dosažení spravedlnosti), svým stylem od NOŽE VE VODĚ (práce s mimoobrazovým polem a nezodpovězení otázky přežití) a z hlediska vyprávění od ROSEMARY MÁ DĚŤÁTKO či DEVÁTÉ BRÁNY (vyprávění omezené na jednu z postav, která se snaží dobrat toho, jak se věc skutečně měla, končící rekonstrukcí událostí hlavní hrdinkou/hrdinou, aniž bychom se dozvěděli o oprávněnosti dané paranoie). Jde tak o film pro cinefily, kteří mohou spekulovat, jak si Polanski toho Oscara za režii převezme tentokrát. :) ()

Galerie (61)

Zajímavosti (59)

  • Keď Duch (Ewan McGregor) nastupuje do BMW, systém BMW Connected Drive sa okamžite zapne. Avšak na jeho spustenie nie je potrebný určitý čas, pretože musí nadviazať spojenie so satelitmi, aby fungoval správne. Systém BMW Connected Drive nemôže fungovať v garáži (nie je tam žiadny kontakt so satelitmi na poskytovanie navigačných informácií). (Pat.Ko)
  • Keď sa BMW Connected Drive pokúša dostať Ducha (Ewan McGregor) na správnu cestu, zastaví pred motelom. V prvom zábere je tam krémové auto, ktoré je zaparkované priamo vedľa jeho auta. Po tom, ako kamera sa zamerala na jeho tvár, toto auto zmizne. Znovu sa objaví po rýchlej zmene záberu. (Pat.Ko)

Související novinky

Zemřel herec Tom Wilkinson

Zemřel herec Tom Wilkinson

30.12.2023

V posledních hodinách roku 2023 bohužel přichází smutné zprávy z Velké Británie. V sobotu 30. prosince totiž filmový svět ve věku pětasedmdesáti let náhle opustil anglický herec nominovaný na dvě… (více)

Polanski loví hvězdy

Polanski loví hvězdy

27.09.2010

Je zase na svobodě a chystá nový film. Proč ne? Muž ve stínu je pro mnohé jedním z filmů roku a důkazem, že Roman Polanski je pořád prvotřídní režisér. Drama God Of Carnage je adaptací divadelní hry,… (více)

Do vězení, z vězení

Do vězení, z vězení

01.10.2009

Tento týden se roztrhl pytel se zprávami kolem vězení a vězňů – těch filmových i těch skutečných. Jak už určitě víte, ve Švýcarsku byl za své 30 let staré hříchy zatčen Roman Polanski a bude to mít… (více)

Nicolas Cage a mor

Nicolas Cage a mor

23.09.2008

Všimněte si, prosím, že jsme se zachovali taktně a nenapsali jsme „Nicolas Cage JE mor“. A že bychom si to vzhledem k jeho momentální aktivitě a celkové kvalitě jeho filmů z poslední doby mohli… (více)

Reklama

Reklama