Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

tron 

všechny recenze uživatele

„No, hlavně, že nám umíš to jídlo TAKHLE zpříjemnit.“ Nemyslím si, že ženy režírujú inak, ako muži. Ono je to skôr o povahe, než o pohlaví. Ale niečo pravdy na tom asi bude. Pocítil som to pri pozeraní VÝLETU Alice Nellis, ktorá zrežírovala vlastný scenár a i vďaka kvalitnej hudbe tomu dodala atmosféru, akú by muž v danom príbehu (možno) nenašiel. K hereckým výkonom putujúcich nemám čo dodať (dámy odpustia, najviac sa mi páčil Igor Bareš), len dodám, že slávne cameo roličky ma nerušili; naopak, paradoxne ma rušili nesympaticky amatérske výkony nehercov (napr. obaja mladí colníci). Páčili sa mi dialógy aj hlášky, páčili sa mi postavy, vzťahy, aké medzi nimi boli, bavil som sa, smial som sa a možno sem-tam aj slza vytiekla. Páčilo sa mi, že Nellis je niekde inde, ako iní scenáristi a kým oni by uprednostnili tuctovú hádku, u nej sa postavy posadia a normálne nenormálne sa budú rozprávať. To je super a uvítal by som to vo filmoch častejšie. Občas to jemne stratí tempo, ale i tak veľmi fajn. P.S. Nové Mesto nad Váhom (pôvodne sa malo jednať o Starú Turú) je vo filme zobrazené pomerne skreslene. Viem, o čo tvorcom išlo, ale i tak je to rana pod pás (väčšina záberov pochádza z v tom čase veľkých rozostavaných úsekov - rozsiahlo brutálna rekonštrukcia celého námestia, administratívna výstavba tzv. „Zelenej budovy“). ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Časť po štátnu hranicu - pomerne vydarený pohľad na klamné a sebaklamné vzťahy vnútri rodiny. Po príchode na Slovensko: všetko zle. Prestal som vo filme "zo života" spoznávať tvár krajiny a ľudí, s ktorými som pravidelne v kontakte. Zápletka a jej riešenie sa snažia zaujať za každú cenu. Okolie Nového Mesta nad Váhom poznám a nespoznal som ho. Charakteristické črty či rozpory boli vo filme vynechané. V tomto zmysle je mi ľúto, že režisérka odstúpila od pôvodného zámeru natočiť slovenské scény v Starej Turej! (podľa nej obsah mesta nezodpovedal jeho názvu, Turá vôbec nebola vraj vôbec stará a sídlisko mali dokonca na hlavnom námestí). ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Nestačím se divit, jak je zde tenhle film obdivován. Opravdu nechápu, co všichni vidí např. na scénáři, který by se dal charakterizovat starým příslovím "Ženy nevědí, co chtějí a nedají pokoj, dokud to nedostanou." Jediné, co stojí za zmínku, jsou skvělé výkony Igora Bareše (jeho monolog před koncem by se měl vytesat do kamene!) a Ivy Janžurové. Nebýt těchto dvou, sotva najdu nějakou pozitivní věc na tomhle snímku, který se tváří, že je ze života, a přitom v něm není jediná postava, která by neměla starosti. Ne, nemám před očima růžové brýle a ano, chápu, co tím režisérka a scénáristka Nellis chtěla říct, ale takhle černobíle podané se mi to prostě nelíbí. A to ani nemluvím o tom, že ten film má asi 50 konců. Vždy jsem měl pocit, že tohle by byl super konec, ale film pokračoval dál, za pět minut jsem si řekl „Tak teď, to by byl super závěr…“ a zase pokračoval. Jakoby ani sama Alice nevěděla, kudy kam a vždy se na poslední chvíli rozhodla přidat minuty navíc. Sorry, ale tenhle Výlet si už fakt nedám. 40 %. ()

Pejpr 

všechny recenze uživatele

Na rovinu řikám, že tragikomedie není můj oblíbený žánr. A sledovat bláznivou rodinku, které se při cestě na Slovensko stane asi tak 1000 nepředstavitelných náhod mě zas tak neoslovilo. Některé komické situace pobaví, ale je jich poskrovnu. A tragické člověk prostě nedokáže brát vážně, když se do toho mísí ty komické. Hm, není to právě podstata tragikomedií? Já říkal, že je nemam rád... ()

sharky 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl ten skvělý opěvovaný český film Výlet!? Nenašel jsem jediny vtip kteremu bych se zasmal, zato jsem se u toho neuvěřitelně nudil a nejvíc mě štvala ta příšerná hudba v angličtině. Říkám to nerad, ale to i Kameňák, na který jsem to po hodině přepnul, byl zábavnější. Ale jsou ještě horší filmy. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • Auta s poznávací značkou RAK v Rakovníku nikdy nejezdila. (rakovnik)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)

Reklama

Reklama