Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Film nastavuje neúprosně zrcadlo současnosti. Vším prostupuje přítomnost absurdity a PRÁZDNOTA. Jak se takový film liší od filmu před 50 lety! Žádné ideály, žádné pevné body, které všichni respektují. Zde jsou lidé ponecháni ve své zdánlivé "svobodě" sami sobě a jsou stejně nešťastní a možná ještě nešťastnější než dříve... Po formální stránce (včetně hereckých výkonů), jde o takřka bezchybný, důsledně realisticky -místy až naturalisticky nechutně- pojatý snímek. Avšak po stránce obsahové je to úpadkové. Jakýsi dokument rozkladu. Tím smutnější. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Alice Nellis .. Po filmu Ene Bene jsem byl natěšený i na tento film, ale ve výsledku jsem byl trochu zklamán. Možná to bylo moje přehnané očekávání. Nakonec vlastně nevím čeho.. Ale určitě to stojí za zhlédnutí, Alice Nellis totiž za kamerou umí a Janžurová před ní jak by smet! ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Filmy Alice Nellis vyprávějí o o lidských, potažmo rodinných či partnerských vztazích a mají jen minimum děje. Dívám se na ně, tohle všechno mnou proplouvá a při závěrečných titulcích zjistím, že se mi to líbilo :-) Tohle platí o Ene Bene i o Výletu - někdo může namítnout, že je to stále to samé (zvlášť při podobném obsazení), mě to ale tak nepřipadne. Tenhle argument podpírá i vynikající Igor Bareš, černočerný humor a Theodora...která je...kočka ;-) Navíc s paní Ivou Janžurovou jsem měl možnost se osobně setkat, je to příjemná, zajímavá herečka, vůbec se nedivím, že si vybírá takovéhle netradiční a přitažlivé herecké příležitosti! ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Pěknej janžurovej návrat na plátna kin a docela solidní výtvor Alice Nellis. Nejvíce samozřejmě pobavila jemně černohumorná stránka filmu. Z těch drama věcí mi bylo spíš úzko, ale ženská režisérka vyloženě volá po tom, aby tam byly ty vztahové věci, které osloví právě hlavně ženské publikum. Za mě: ještě že tam byl ten Igor Bareš, protože jinak tam bylo docela dost přebabováno. Tohle je film, za kterej se česká kinematografie nemusí vůbec stydět. Přesto ale zůstane někde vzadu v mojí hlavě, protože v ní mám víc místa na jinej typ filmů. ()

Čtec 

všechny recenze uživatele

Vypečený výlet s babičkami aneb road movie á la Alice Nellis. A vynikající. Á propos - proč je u Svěrákovy Jízdy napsáno jako žánr Road movie a tady ne? První třetina filmu sice nějak neměla drive, ale zbytek vše bohatě vynahradil. Výborné dialogy, situační humor, skvělá Iva Janžurová i její dcery. Kdo někdy někam cestoval s několika babičkami, ví své... A jak vidno, ví to i Alice Nellis. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Film byl oceněn dvěma Českými lvy: Scénář (Alice Nellis) a Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli (Iva Janžurová). (M.B)
  • Auta s poznávací značkou RAK v Rakovníku nikdy nejezdila. (rakovnik)

Reklama

Reklama