Síla lásky

• Velká Británie Creation

Anglický přírodovědec Charles Darwin se snaží najít rovnováhu mezi svými revolučními teoriemi o evoluci a vztahem ke své zbožné manželce, jejíž víra je v rozporu s jeho prací. (Filmbox)

Recenze (113)

Lischai

Podobně jako ve svých biografiích Forman, i Amiel používá události z Darwinova života jako volné motivy, z nichž spřádá příběh o muži, který zabil Boha. Film je to skromný, hezký a seberovný. Na nic si nehraje a pokud na něj koukáte v citlivější chvilce, je snadné uronit jednu či dvě evoluční slzičky. -- EDIT: Které čuně přeložilo Creation jako Sílu lásky? ()

Fr

,,ZABIL JSTE BOHA, PANE!“..... /// To je koloběh života (chce se mi zařvat a s otevřenou hubou naslouchám příběhům). Darwinovské myšlenky však brzy ustoupí do pozadí a prostor dostává období šílenství a smutku. Nebyl jsem připravenej na citový vydírání nejvyššího kalibru, vydírání smrtí a šťastným životem. Nechtěl jsem ubulenej film. Čekal jsem fakta zabalený do historickýho příběhu, na jehož konci kdosi zvolá: ,,Heuréka! Kniha o vzniku druhů přírodním výběrem je tu!“ Prostě jako v těch americkejch filmech, kde historie jsou suchý fakta. Tohle mi nakonec připadá jako by BBC natočila film pro lidi od ,,fochu“. Já můžu pochválit herce, ale holuba nevypreparuju (nebo možná jo, ale asi o tom moc nenapíšu...) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu od Randala Keynese (pra – pra – vnuka Charlese Darwina) "Annie's Box" číst nebudu. 2.) Makám na seznamu ,,neznaBohů“. 3.) Chtěl bych se nechat rozbrečet příběhem o orangutanovi. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

F.man

Unešen hlavní myšlenkou. Ono Darwina, Evoluci či "O původu druhů" zná asi každý, ale jejich zrod, v době paradigmatu, který nepřipouštěl jakékoliv odchylky a znamenal automaticky věčné smažení v pekle, je námět na solidní drámo. A jak už jsem od produkce BBC zvyklý, filmařsky precizní práce (hodně jsem si ulítával na nádherných scenériích) dává dohromady 4 hvězdy. P.S. zmatenost v žádném případě. You've killed God, sir! ()

zdenny

Pro lidstvo zlomový příběh Charlese Darwina, který mohl být natočen určitě lépe anebo s důrazem na jiné okolnosti. Zde se jedná ve velké míře spíše než o okolnosti vedoucí k sepsání knihy „O původu druhů“ o dilema člověka, který ví, že zveřejněním svých myšlenek a závěrů nezvratně nabourá a rozvrátí společenský řád. Jen si představte, jaká muka musel Darwin prožívat, když věděl, že za své dílo bude muset nést nekonečnou odpovědnost. Když navíc v tomto kontextu vezmeme v úvahu několikasetnásobně menší váhu kontroverzních názorů některých lidí dnešní doby. V tomto ohledu byl film velice dobrý. Já jsem spíš ale očekával určitou biografii. ()

Roman.Ticka

Nesympatizantům vševědy psychologie film patrně nic moc neřekne, viz jiný nedoceněný skvost o dalším velikánovi, protože jede především v této linii. Zvládnout v sobě nekonečné běsy, bojovat proti tmářským dogmatům, vlastním slabostem a pochybám v době, kdy vše nové bylo kacířstvím, je obrovská oběť, kterou zvládnou jedině géniové, pochopitelně za podpory milovaných osob nebo taky někdy souhrou náhod. Spíš je to neviditelná ruka vedení, která určuje běh dějin. Kromě přirozeného výběru vědec objevil a vyzkoušel na sobě rovněž dlouhodobý stres, aniž by o tom věděl. Darwin byl nucen uzavřít se světu, aby otevřel cestu pokroku. Pokud je pokrok prospěšný ve všech ohledech, je to dobře, nesmí se však zvrhnout co do intenzity či rychlosti nebo obojího, což dokládá dnešní ubohý stav světa. ()