Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jiří Bartoška v titulní roli Molierovy tragikomedie v legendárním představení Divadla Na zábradlí v Praze. Režisér Jan Grossman, spolutvůrce slavné etapy Divadla Na zábradlí 60. let, se směl do tohoto divadla vrátit až v roce 1989. První inscenací, kterou se souborem divadla nastudoval, byla Molierova tragikomedie Don Juan, která na půdorysu starého příběhu o potrestaném bezbožníkovi zrcadlí morální stav společnosti, kde lež a přetvářka jsou vydávány za pravdu a poctivost... Dona Juana láká pouze proces svádění a dobývání, ta cesta ke kýženému výsledku: když se ale vítězství dostaví, přichází nuda. Tak jej povaha nutí neustále ženy dobývat, opouštět, být zamilován, ženit se, a prchat. Don Juan v nic nevěří, ani v boha ne, věří jen, že dvě a dvě jsou čtyři. A dospěje k poznání, že s upřímností nikam nedojde. Naopak, svět mu bude padat k nohám, když se bude přetvařovat a farizejsky slibovat to, co chtějí všichni slyšet. Neboť pokrytcům je všechno dovoleno. „Doba je zkažená a jiná nebude hned tak k mání..." říká Juan a divadelní pojetí režiséra J. Grossmana tak svým nadčasovým myšlenkovým potenciálem rezonuje i v naší současnosti. (Česká televize)

(více)

Recenze (9)

dyfur 

všechny recenze uživatele

.....prečo tí herci boli tak šialene nalíčení ?....prečo aj mužské postavy nalíčené pery, obočie, očné linky, tvár..???....dej to ničím nedotváralo a prišlo mi to odpudivé a samoúčelné.....k predstaveniu:oceňujem len záznam 34-ročný -možnosť pozrieť si čo sa hralo   -   napriek tomu nuda, o ničom,tliachanie.... nič.....ale dopozeral som ...... ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

A na závěr reflexí série konečně kus opravdové divadelní magie. Už jen ty nádherně vymyšlené, fantazii probouzející kulisy (žádné schovávání za studený minimalismus) s dominantou v podobě jakéhosi stylizovaného polorozpadlého soklu morového sloupu, sloužícího podle potřeby jako palácové okno, panské sídlo s mnoha místnostmi, kus lesa, vchod do hrobky a já nevím co ještě. Nebo ty hravé, málem baletní významotvorné minichoreografie pohybu postav v některých scénách. O hereckých výkonech nejen ústřední dvojice Bartoška-Pavelka ani nemluvím (opravdu Bartoškova životní role, jako že jsem ho normálně nikdy moc nemusel, tady mu tu temnou auru programového cynika a provokujícího neznaboha baštím se vším všudy). Žádná pokora ke klasikovi, ale drzý, sebejistý režisérský „statement“ s jasnou vlastní vizí, jasným sdělením, „tahem na branku“. Aby takto pojaté představení nedopadlo jako samoúčelná exhibice a mrhání divákovým časem, musí se to opravdu umět a pan Grossman to prosím uměl. Spadla mi čelist mnohem dřív, než se ozvala první srozumitelná slova, a koukal jsem s otevřenou pusou až do konce. Kurňa, tohle je divadlo! ()

Reklama

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Produkce Stavovského divadla - Premiéra 13.3.2008: | Režie: Jan Nebeský | Námět: Moliere | Scéna: Jan Štěpánek | Kostýmy: Jana Preková | Hudba: Miloš Orson Štědroň | Jedno z najrozporuplnejších predstavení, aké som mal poslednú dobu šancu vidieť. Až prekvapivo odvážne spracovanie Moliérovho diela v zmysle zmodernizovaných dialógov a jednania postáv, odviazané, no technicky (ozvučenie) nezvládnuté pesníčkové vložky robia z Don Juana niečo zas nové. O ulietlych kostýmoch ani nehovorím - objavuje sa tu aj komixový Zelený sršeň v modrej verzií :D V predstavení tiež nájdete plno WTF? momentov, ako napríklad projektovaná scéna na záchode na začiatku druhého dejstva :D Ps: Miroslav Donutil rolu Dona stvárnil skvelo, ajkeď ja osobne by som si do tej roli predstavil mladšieho predstaviteľa. Lenže: Donutilov Špaček Blues na konci s vlastným doprovodom na gitare stálo za tie lístky ;) | Videno v Stavovském divadle Praha, Derniéru - 26.1.2011 | ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama