Scénář:

Dave Gibbons
(další profese)

12 dílů kopírujících přesně 12 kapitol komiksu Alana Moorea. Jedná se o lehce rozpohybované obrázky z komiksů doprovázené hudbou a hlasem předčítajícím dialogové bubliny. (Ignus.cz)

Recenze (16)

DJ_bart

Who watches the Watchmen? aneb brilantní přepis [v podstatě motion-comic, rozhlasová hra i animovaný seriál v jednom] revoluční grafické novely od britského vizionáře Alana Moora, která redefinovala chápání komiksového žánru jakožto brakové literatury a etablovala jej na plnohodnotné umělecké médium – paradoxně díky radikální a extrémně nekonformní dekonstrukci superhrdinskýho fenoménu, která ničí stanovené mýty i konvence prostřednictvím anti-žánrových anti-tezí a nuancí, ale i žánrových stereotypů. Ať už jde o to jak Alan Moore geniálně pracuje s meta-žánrovým konceptem [jde o provokativní politickou satiru, temnou noir detektivku ze starý školy, vědecko-fantastický supehrdinský spektákl, i hloubavý filozofický drama], revizionismem alternativní historie, fikčními prvky, mnohovrstevnatou komplexností příběhu [ať už jde o nelineární naraci či vnitřní monology], to vše v pomyslný tvůrčí synergii kreslíře Davea Gibbonse naprosto překonává všechny myslitelný i nemyslitelný standardy (nejenom) komiksové potažmo literární tvorby. Jedním slovem: nepřekonatelný! ()

Bajda

Watchmen Motion Comic je seriál, které trpí mnoha nedostatky, a přesto je (podobně jako samotný hraný film) v rámci možností udělaný na slušné úrovni a neurazí. Podle titulků dělal animaci sám Dave Gibbons a jednotlivé obrázky jsou těm komiksovým skutečně velmi podobné, jenom je na nich bohužel vidět využití počítače místo ruky; jsou méně detailní a připomínají flash, což vážně nemusím (jednobarevné velké plochy a primitivní animace pohybu). Samotný komiks je ale kopírován velmi věrně a jednotlivá "políčka" jsou třeba zabrány ve větším detailu, aby se zvětšila dramatičnost apod. Kromě slabší animace je pro mě problém i zvuková stránka. Hudba je poměrně hezká a atmosferická, ale vše je čteno jediným vypravěčem, který sice odvedl skvělou práci, ale všechno pak působí tak nějak uměle. Jak jsem už na začátku naznačil celý tenhle seriál je kompromis a všechno je provedeno "tak napůl". I celkový výsledek je pak jaksi polovičatý a aspoň pro mě se atmosféra komiksu a seriálu vůbec nedá srovnat. Navíc jsou vynechány textové pasáže z konců kapitol (které nejsou nijak zásadní ale děj i postavy poměrně výrazně dokreslují). Mohlo to dopadnou mnohem hůř,ale mohlo to dopadnout i líp. Samotný film je kompromisem lepším a na plátně více fungujícím. ()

nigga

U mě pořád vyhrává samotný tištěný komiks, který si můžete ohmatat a rozpohybovat po svém, jako rozpohybovaný tímto stylem už sice nemá takovou sílu (ale přiznávám spíš moje chyba, protože i knihu si radši sám přečtu, než jí poslouchat někým čtenou ve formě audiobooku), ale i tak je pořád předloha geniální a s přivřenýma očima dávám této verzi 80%, obzvlášť když tady nejde využít některé obrazové a stránkové hrátky. ()

Psema

Je trochu nefér srovnávat to se Snyderovou hranou verzí, ale upřímně, kdybych si měl vybrat mezi Zackovou vyleštěnou a myšlenkově vykleštěnou nudou, anebo šestihodinovou rozpohybovanou (a hlavně doslovnou) verzí Mooreova majstrštyku, je jasné, že bych se Matthew Goodeovi a jeho gay oblečku vysmál a šel si raději číst hýbající se bubliny. Motion Comic totiž nepostrádá atmosféru statického comicsu, má na takový projekt nečekaně dobrý soundtrack a místy citelně vyplouvají na povrch i emoce (věc, kterou Snyderův film nezná). Interní comicsovou vložku bych klidně vystřihl, absence Under the Hood zamrzí kvůli lehkému zploštění příběhu (rozsah několika dekád se vytrácí), ale i tak Watchmeni v téhle formě fungují, baví a zajímají. Pro ty s odporem k tištěnému slovu imho ideální. ()

higuain

Rozpohybovaný obrázky geniálního komiksu rozdělený do 12 epizod podle jednotlivých kapitol. Pro fanoušky předlohy povinnost a pro ty, co komiks číst nechtějí, tak zajímavá alternativa (mimo hraný film, kde přece jen není úplně vše, byť adaptace je to výborná a žádný zásadní momenty nebo myšlenky v ní nechybí). Dojem kazí pouze audioknižní způsob vyprávění, kdy všechno vypráví jediný mužský hlas, což místy působí komicky. ()