Režie:
Mario MonicelliKamera:
Aldo TontiHudba:
Armando TrovajoliHrají:
Marcello Mastroianni, Virna Lisi, Michèle Mercier, Marco Ferreri, Enrico Maria Salerno, Guido Alberti, Liana Orfei, Moira Orfei, Margaret Lee (více)Obsahy(1)
Světácký lamač srdcí, major Andrea Rossi-Colombotti (Marcello Mastroianni) zažívá životní krizi. Po rozchodu se svou přítelkyní (Michele Mercierová) se nedokáže milostně sblížit s jedinou ženou, přestože mu samy téměř padají do náruče. Rozhodne se proto vyhledat pomoc známého psychoanalytika a odvypráví mu skoro všechny své avantýry v naději, že mu pomůže odhalit příčinu jeho náhlé indispozice. Doktor pro něj ovšem má překvapivou diagnózu: v Andreovi se probouzí sexuální apetit jen ve chvílích bezprostředního nebezpečí a protože příznaky budou sílit, měl by se raději připravit na život v celibátu. Andrea se chvíli zkouší dvořit Gigliole (Virna Lisiová), která složila slib cudnosti, ale po pár týdnech podlehne v cirkuse krotitelce šelem přímo ve lví kleci a pak už se eskapády s ženami a jejich žárlivými manžely či běsnícími otci jen násobí... Známý příběh o největším svůdníkovi všech dob přepracoval režisér Mario Monicelli do dnešní doby a namísto samolibého proutníka si představuje Casanovu jako tragikomickou postavu, jež je zcela ve vleku svých vášní. Hlavní role se pak ujal světově proslulý italský herec Marcello Mastroianni, známý jak z Monicelliho hýřivých komedií, tak Felliniho filmových fresek. Původní scénář bláznivé erotické komedie, který Monicelli napsal s dalšími čtyřmi spoluautory, získal v roce 1966 nominaci na Oscara. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (30)
Není to tak hloupé, jak se může zdát na první pohled. V podstatě jde o jednu z hlavních myšlenek Milana Kundery ve Smešných láskách. Je rozdíl mezi Velkým sběratelem, který bere ty dívky okolo, jež jsou lehce k mání (takových je fůra), a Velkým svůdcem, který si vybírá ty nejnepřístupnější cíle. Bohužel film se podle tehdejší módy bezzubě strefuje do aristokracie a církve, aby vlastně navnadil co nejširší spektrum diváků peprným pohledem na high society a dívky v nových kostýmcích. Svůdné ženy, luxusní prostředí...Film je komerční součástí toho, co kritizuje. ()
Je to komedie. Drama sem bych nemíchal, (ani nevím co tu dělá ten žánr, navíc -komedie- není ani doplněna). Je to tentokrát ten Mastroianni, který pořád padá do nepohodlných situací (třeba Zločin a la Neapol). Scénář je prakticky jen o něm a žádná z hereček (a těch tady je) nepodává výkon k zapamatování. Jen průměrný film s dobrým M. 3/5 ()
Úsměvný příběh mladého plukovníka, který je milovníkem žen, ale pohlavního aktu je schopen pouze za extrémních situací podložených strachem a nebezpečím. Mastroianni je v této roli bezchybný. Velice povedné scénky u profesora, který vyšetřuje co vlastně plukovníkovi je, s údajně hluchým baronem a italská klasika na závěr v soudní síni. ()
Pamätám si aký záujem u našich divákov vyvolal tento film s nádejným názvom. A v prostredí plnom budovateľských a vojnových filmov mal aj očakávaný úspech. Marčello a jeho čriedočka krásnych herečiek väčšine divákov bohato stačili na spokojnosť. Po viac ako pol storočí je už situácia iná. Aspoň dúfam. A keď opätovne nie u väčšiny, tak u mňa rozhodne. Sedemdesiatkového Casanovu považujem za nudný film, s minimom humoru a prebytkom hereckých hviezd. ()
Ale jo, nakonec jo. Epizodní začátek zase tak moc zábavný není, hlavní příběh kolem hluchého žárlivého hraběte ale diváka k filmu přitáhne. Kromě sympaticky nešťastného záletníka Mastorianniho je Casanova´70 neskutečnou přehlídkou opravdu vzrušujících hereček. Vyjmenovávat je nemá cenu (snad jen nejvíce nedobytnou Marisu Mell), prakticky všechny ženy ve filmu mladší než hlavní hrdina by stály za hřích. Viděno italsky s titulky Anny Kareniny pro Levné knihy. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (3)
- Vnútro jaskýň predstavuje jaskynná oblasť v obci Castellana Grotte, ktorá je známa predovšetkým krasovým komplexom jaskýň Castellana. (Arsenal83)
- Film sa natáčal v Apúlii, na Sicílii, v Auguste v provincii Syrakúzy. Koncertné scény sa natáčali v Teatro Olimpico vo Vicenze. (Arsenal83)
- Prvý taliansky film Marisy Mell. Do Ríma prišla koncom roka 1964 a po taliansky sa naučila za menej ako štyri mesiace. (Arsenal83)
Reklama