The Horseman

Australská variace na populární téma pomsty nám v komorním podání přináší příběh otce, do jehož rukou se nečekaně dostane videokazeta s nahrávkou jeho zavražděné dcery. Návštěvou distribuční společnosti hledání pravých viníků smrti mladé dívky teprve začíná. (Ricky_CZ)

Recenze (66)

Crocuta

POZOR, NĚKDO BY TO TŘEBA MOHL POVAŽOVAT ZA SPOILER! Děj tohoto snímku je prajednoduchý, ale záleží na úhlu pohledu, zda to budete považovat za slabinu nebo přednost, já to vidím jako to druhé. Uživatelé JASM, Pedestrian a mnozí další, kteří vyčítají hlavnímu hrdinovi slabou motivaci mají samozřejmě úplnou pravdu - jeho dcerka si svůj neslavný konec zavinila sama a těžko to těm jejím spolusouložícím vyčítat. Jenže: právě proto té Christianově zdánlivě neadekvátní reakci věřím - on si zkrátka nemůže přiznat, že jako rodič zklamal na celé čáře a v podstatě ke smrti své dcery přispěl. Ono je prostě jednodušší svést to na někoho jiného a vybít si svojí frustraci a pocit viny na někom, kdo se k takovému účelu přímo nabízí - třeba na partě chlápků co se motají kolem porna a drog a jejichž komunita se vybarvuje tím víc, čím víc se blíží konec filmu. Ten sentiment ve vztahu se stopařkou sice nebyl nic moc, ale bitky byly parádní - minimum střelných zbraní a oslava staré dobré řemeslné práce je v dnešní době příjemným osvěžením. A tak Christianovy to skóre (jestli jsem dobře počítal) 12:0 přeji - byl to magor, ale i tak jsem mu fandil. ()

Frajer42

Je dost nešťastné, že ve snímku, který se tváří hrozně drsně a sází na syrové akční scény, se neobjeví ani dva údery po sobě bez střihu. Neuvěřitelně mě to sralo. Příběh je naprostá klasika o pomstě - v tomto případě dosti neopodstatněné, kdy otec hodil chyby své zanedbané výchovy na partičku lidí, kteří si užili s jeho dcerou hezké chvilky. Příjemné bylo, že se snímek vrhl do akce prakticky ihned. [30 %] ()

Superpero

Megadrsnej film při kterém by si nejeden kverulant řekl "fujtajxl." Přesto se mi to hodně líbilo. Na nic si to nehraje, akorát ten hlavní hrdina toho rozchodí setsakra hodně. Dostává tam fakt nehoráznou nakládačku a do toho mu servírují chuťovky, jako utrhávání bradavek a následné pálení letlampou. V Austrálii se s tím nepářou a i vizuálně je to velice syrové. Dost se mi tam líbily bitky. Žádné kung fu, ale stejně to má "pěknou" choreografii. ()

Ruut

Já tyhle maskry až tak moc nemusím - jsou dost přímočaré, pokrytecky točené často jen kvůli nahotě a neudrží moji pozornost. Horseman má několik zajímavých zvratů, o sex v něm nejde (jo jo námět říká něco jiného) a násilí je spáš mimo ýíbr - takže gorefest se nekoná. I přes nizounký rozpočet je to kvalitka, která je o ždímání emocí. A ty ždímá zatraceně dobře. ()

Flipnic

Špičkový australský exploitation-thriller, který osciluje někde mezi umírněnějším 8mm (1999) a "novou definicí" exploitaiton žánru Srpski Film (2010) . Úžasné drama sestávající z jedné masakrózní scény za druhou, kdy duševně zničený tatík absolutně nekompromisně mučí, vyslýchá a morduje bandu grázlů, kteří mu zfetovali, znásilnili a zabili dceru a prodali znásilnění jako videokazetu do běžné XXX produkce ... Něuvěřitelně syrový obraz a špičková choreografie akčních scén a soubojů, která snad nejvíce odpovídá realitě (žádné bojové umění nečekejte, tohle je prostě zvířecí řežba dvou či více chlapů o holé životy neznající pravidla), úžasné masky, potoky krve, ultradrsné mučení a k tomu všemu obrovská porce silných emocí ... Opět jeden z těch téměř nejlepších exploiterů, jaké jsem viděl !!! BRAVO!!!! ()