Epizody(24)

Jednotlivé části pojednávají o úplně obyčejném japonském samurajovi, který žije přes den všedním životem a v noci mečem trestá bezpráví v masce sokola na obličeji. Příběh o zločinu, pomstě a trestu. (FilmFan24)

Recenze (32)

Karamanlis

Samurajské umenie dokonale ovládajúci maskovaný maník - ochranca slabých a utlačovaných, ktorý v noci skáče po strechách a trestá krivdy... V dobe svojho vysielania v ČST to bol silný kult, ktorému čo sa obľúbenosti a každodennej rozoberanosti týka u nás na ZŠ mohla konkurovať jedine uvrešťaná maďarská karate mašina Linda Veszprémiová :) ()

tuwanakha

Japonský seriál o samurajovi, který mstí bezpráví v převleku za Sovu (z neznámého důvodu Britové i Češi přejmenovali postavu na Sokola) - jakási variace na Zorra. Počátkem 80. šlo u nás o zjevení, ale z dnešního pohledu velmi naivní děj a i na tehdejší dobu strašlivá choreografie soubojů. Ze 24 dílů bylo nadabováno pouhých 5 pro dětské studio Magion. ()

Dzin01

Tenhle seriál opravdu mohu. Od začátku do konce. Ale hlavně ty konce, které jsou většinou sice jeden jako druhý (až na čestné vyjímky), hlavní hrdina se nejprve v masce dostane do hnízda padouchů, aby se potom odmaskoval a předvedl jim, kdo se umí nejlépe ohánět katanou. A že jim to opravdu jde! A navíc za nádherně heroické hudby, prostě lahůdka. ()

Rakosnicek77

U tohoto seriálu, jsem měl ještě donedávna vžité přesvědčení, že šlo o můj nejoblíbenější seriál ze školních letech. Bohužel jsem měl nedávno možnost sledovat některé díly namátkou. Sice v originále a černobíle, ale to co jsem viděl mě hodně zklamalo. Tehdy byla prostě obrovská bída, pro hladové chlapecké srdíčko, ale toto je fakt děs! Jen žvanění a žvanění a nakonec 2 minuty většinou zpomalené akce. Tři hvězdy dávám jen z nostalgie, úvodní melodii a těm dvěma dnes už úsměvným minutám v každém z dílů. Sokol strážce noci je prostě už hluboká minulost a tam si ho i uchovám. ()

Trustme

Pak ale přišel mladý pán Gennosuke a já se stal Sokolem, Strážcem noci... měl jsem vyrobenou podobnou masku jako on, župan alias kimono a dřevěnou maketu samurajského meče. Od té doby jsem chtěl být mstitel bezpráví a začal jsem se zajímat o bojová umění. Pro mě asi nejkultovnější seriál mládí i proto, že jsem ho od té dávné doby už nikdy bohužel neviděl.................... ()

• Vyraz 「フクロウ」uváděný distibutorem, znamená v překladu "sova", nikoliv "sokol". (ČSFD)