Režie:
Bryan SingerKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
John OttmanHrají:
Nicholas Hoult, Eleanor Tomlinson, Ewan McGregor, Stanley Tucci, Ian McShane, Eddie Marsan, Ewen Bremner, Bill Nighy, John Kassir, Ralph Brown (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Jack je chudý chlapec, který miluje prastaré povídky a legendy. Mezi jeho nejoblíbenější patří pověst o moudrém králi Ericovi, o kouzelných fazolích a obrech. Při snaze prodat starého koně s povozem dostane výměnou vzácné kouzelné fazole, za něž je mu v mnišském klášteře přislíbena bohatá odměna. Než však získá příležitost fazole odevzdat, na vlastní kůži se přesvědčí, že mohou způsobit velké trable. Naneštěstí se v tu chvíli nachází v jeho domě zatoulaná princezna Isabella, která se vydala za vlastním dobrodružstvím. Obří fazolový stonek, který vyroste ze zapadlé fazole, odnese dům i s ní vysoko nad mraky do země obrů. Jack se okamžitě vydává na cestu za záchranou princezny Isabelly. (TV Nova)
(více)Videa (33)
Recenze (858)
Zdejší hodnocení 67% je plně adekvátní, ale i tak se přikláním spíše k červenýmu. Příběh sice není úplně nabušený na nečitelnost, ale u pohádky to úplně v pohodě přejdu, navíc je vzhledem k jakési mytologii docela neotřelý, takže když přihodím obry, efekty a jistou dávku dospěláckého podrazáctví, tak platím slabším stříbrem. Mizernej je teda casting, ale po čase jsem si jakš takš zvykl.Jako oddechovka se dá. 70% ()
Cožpak o to, moderní technologie dokážou zázraky a díky nim se filmové triky pozvedly na neskutečně vysokou úroveň. Pohádka má solidní rozpočet a tím pádem je schopná nabídnou efektní podívanou. Navíc - a to je mi sympatické - není postižená takovým tím nasládlým disneyovským stylem. Umí být temná a místy se posouvá až někam na hranici hororového žánru. Na druhou stranu, pokud Jacka a fazole srovnáte s úspěšným Hvězdným prachem, rychle odhalíte Jackovy slabiny. Schází mu lehkost, funkční humor a charismatičnost postav. Nejvíc Jacka potápí mizivá chemie mezi hlavními hrdiny a především bolestný castingový omyl v roli Jacka. Celkový dojem: 55 %. ()
Americké pohádky často označuju za blbé až zhovadilé, ale pro jednou můžu šetřit invektivy. Hodlám vrtět hlavou nad nemožnými kostýmy, odsoudit naprosto zbytečné a stupidní logické přešlapy (i pohádka by mohla v detailech dbát na reálnost), povzdechnout si nad jelimanem v hlavní roli, plivnout na český dabing obrů (to ty hlasy nebylo možné nějak působivě rozdunět?) a nasrat na vatikánskou agitku, co asi třikrát vlezle vystrčila svatozář. Díky všem těmto námitkám nemůžu udělit čtvrtou hvězdičku, přestože jinak jde o pohodovou, lehce pochmurnou pohádku s dobrým hereckým obsazením, obstojnou trikovou stránkou a pro potřeby žánru plně vyhovujícím scénářem... teda až na tu závěrečnou minutku ze současnosti, tu si mohli narvat do prdele naklíčenou fazolí napřed. 66% ()
Rozhodně zábavná a rozmanitá jízda, až je mi to vlastně líto, že vůbec není čas na nějaké zklidnění či větší sepětí s postavami, argument, že je to "jen" fantasy (nejen) pro děti, rozhodně neobstojí. Nicméně poctivá a ne hloupá protiváha oněch větších spektáklů...pouze mám pocit, že to byla pro Bryana Singera taková zakázková záležitost před osobnějšími látkami. Až na načesaného Ewana McGregora. :o) ()
Fantastická pohádka – fantastická co do žánru i co do zpracování. Bryan Singer si s obry očividně vyhrál a natočil je tak, aby mladší část obecenstva napínali a odrostlejší aby bavili. Obojí mu vyšlo díky sympatickým hercům (Stanley Tucci je nádherně proradný, Nicholas Hoult se přežít dá bez větší újmy), vyváženému scénáři, který naštěstí ví, co je nadhled (není tak zarputile temný jako dejme tomu v případě Sněhurky a lovce), rozumné stopáži a v neposlední řadě úžasným trikům. Epilog musí každého přesvědčit, že Jack a obři vznikli hlavně kvůli zábavě nás i jejich tvůrců. ()
Galerie (92)
Photo © Courtesy of New Line Cinema
Zajímavosti (18)
- I tento nákladný snímek padl do oka studiu Asylum, které se živý laciným napodobováním velkofilmů a své braky dává na videotrh souběžně s tím, kdy do kin vyrážejí jejich slavnější předobrazy. Jeho Jack – Zabiják obrů (2013) má velmi podobný příběh, jen vznikl přibližně za setinu Singerova rozpočtu. (Beer Ceps)
- Při natáčení v exteriérech tvůrci narazili na problém. Království Cloister i Bantua měla být mokrá a deštivá, ale anglické počasí kupodivu nespolupracovalo. „Už mnohokrát jsem natáčel v Londýně,” řekl Stanley Tucci (Roderick) „a pokaždé tam pršelo. A teď jsme museli často čekat, protože příliš svítilo slunce! Bylo to spíš jako natáčení v Los Angeles,” smál se. (Zdroj: ČSFD)
- Moderní "hračkou" a užitečným pomocníkem pro skloubení obrů a lidí do jednoho záběru byla technologická novinka Simul-cam. „Simul-cam nám umožňuje natočit nejdříve obry,” řekl režisér Bryan Singer. „Potom rozmístíme čidla a můžeme promítat předem natočeného obra do prostoru na scéně nebo v exteriéru a kamkoliv v prostoru nasměruji 3D kameru, tam je obr. Vidím ho na monitoru, je to bezvadné. Pořídím záběr z jeřábu, a když pomalu jedu kamerou nahoru, pořád tam jsou. Je to vlastně projekce animovaného světa do reálného prostoru s herci. Takto jsme udělali scénu, ve které je Isabelle v kleci a obři kolem ní ji vyslýchají. Na scéně přitom byla jen pohupující se zavěšená klec, ale když se podívám hledáčkem kamery, vidím, jak scéna pokračuje desítky metrů nahoru, vidím obry, jak se pohybují kolem klece a šťouchají do ní. Je to skvělý nástroj.” (Zdroj: ČSFD)
Reklama