Obsahy(1)
Film Boccaccio ´70 je souborem čtyř povídek zpracovných čtyřmi italskými režiséry, kteří ve své době patřili k těm nejvýznamnějším reprezentantům oboru. Společné téma představují zvyky, hranice a tabu v sexuálním chování člověka moderní společnosti. Co nás přiměje přemýšlet, kam až chceme či můžeme zajít? Jak silný je sexuální pud a kdy se ozvou morální sirény? To záleží jen na Vás... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (51)
90% - Tady není co řešit. Čtyři geniální režiséři prostě natočili čtyři špičkové povídky a producent Carlo Ponti si zase mohl mnout ruce. I. Monicelli: Renzo a Luciana – Chudí novomanželé tají svůj sňatek, aby žena nepřišla o práci ve firmě, která zaměstnává pouze svobodné ženy. Nadržený šéf se však brzy hlásí o slovo… II. Fellini: Pokušení dr. Antonia – Pecka! Puritán Antonio bojuje proti morálnímu úpadku společnosti, a zejména proti obřímu billboardu, na kterém Anita Ekberg v sexy pozici vyzývá k větší konzumaci mléka. Nino Rota zde hudebně paroduje sám sebe (La dolce vita –což je v daném kontextu velmi pozoruhodná asociace), a přidává neskutečný song Bevete piú latte (Pijte více mléka). III. Visconti: Práce - Manželovu nevěru se Romy Schneider rozhodne potrestat tím, že promění jejich manželství de facto v prostituci. Tím se paradoxně pro manžela stává atraktivnější, ale sama sobě se odcizí. Dekadence, která mi trochu připomněla Kunderův Falešný autostop ze Směšných lásek. IV. De Sica: Loterie - Třešnička na závěr! Taky bych si na onom trhu koupil losy do loterie, kde vylosovaný šťastlivec vyhraje noc s živočišně přitažlivou Sophií Lorenovou. Ano, s tou, co na střelnici, za zvuku pouťové hudby tak překrásně vybízí ke střílení na „palloncini“, neboli balónky. Nevíte která!?! Pojďte, jdeme se na ni podívat!!! Boccaccio ´70 je nádherný skvost, který má v mých očích pouze tu nevýhodu, že se v podstatě jedná o čtyři krátké filmy, které spolu navzájem nesouvisejí. Proto doporučuji užít si tento opus spíše po jednotlivých chodech, než zhltnout vše naráz, a pak lamentovat nad dvousetminutovou délkou. Když to přece jen zvládnete bez pauzy, bravo! Věřte mi ale, že se vyplatí se k jednotlivým povídkám vracet! ()
1. POVÍDKA - RENZO A LUCIANA (***) - Itálie v poválečných letech. Všude se tře bída s nouzí. Milenecký pár pracující ve stejném podniku se rozhodne neposlechnout nařízení svého šéfa a tajně se vzít. Sledujeme nesnáze spojené s zatajováním jejich vztahu na veřejnosti. A taky si můžeme klást otázku k čemu je vlastně každodení dřina od svítání do západu slunce. Co za ni očekávat? Ano tady je to pověstné: ona ráno vstává proto aby do zahřáté postele pustila manžela právě se vracejícího z noční. 2. POVÍDKA - POKUŠENÍ DOKTORA ANTONIA (****). - Náš milý doktůrek je veliký puritán. Na veřejnosti fackuje ženu v přiléhavých šatech. A co teprve když mu před okny domu postaví 20-ti metrový billboard se svůdnou Anitou Ekberg! Doktor se může zbláznit a lítá po úřadech pro zakrití onoho billboardu. No nakonec se Anita z plakátu opravdu naštve, obživne a rozhodne se doktůrkovi ukázat zač je toho loket. A proto: "Pijte mléko, je zdravé !!!" ()
Čtyři naprosté skvosty s typickým rukopisem a atmosférou jednotlivých režisérů. Je tam všechno, co mám na italských filmech šedesátých let tak ráda. Lidový Monicelli mě fascinuje bezprostředností a kromě milého příběhu i takovým vykreslením atmosféry, že bych se hned vydala na plovárnu, do kina nebo na taneček, úplně cítím tu vůni. Fellini postavil Anitě Ekbergové nesmrtelný pomník ve Sladkém životě a přidal k němu ještě tuhle pamětní desku se sklenicí mléka. To byla panečku jiná propagace než Parta Hic!. Romy Schneiderovou zbožňuji a s mamkou jsme slintaly nad jejími oblečky a nonšalancí, když říkala: Tohle?To je Chanel, ale starý, už ho mám tři měsíce! No a loterie s Lorenovou je dokonalá, nemám slov. Děj je popsán v komentářích, můžu jenom doporučit ke shlédnutí. Mám ale obavu, že dopadnete jako já: budete si chtít pustit jednu povídku, ale nakonec je zkouknete všechny a některou ještě i dvakrát (u mě to byli Monicelli a Fellini). ()
První příběh (Monicelli) je sice milý, ale chybí tomu nápad, většinou na místě a pak rychle dodělat. 3/5 ...Druhý točil Fellini a ze začátku mě nebavil. Darmo v hlavní roli vynikající Peppino De Filippo (podle mě nejlepší herecký výkon ,,večera,,), nedojali mě Felliniho nervové zhroucení při pohledech na krásu. Až najednou změnil styl snímání na fantasy-stický a byl to jiný svět. Takhle Fellini mě ještě nepřekvapil. 4,5/5 ...Třetí od Viscontiho s Romy Schneider, je na mě až příliš aristokraticky nasnímaný, navíc až na tu pointu jsou to jen kecy-kecy-kecy a nicnedělání. Více zaujali psy a kočky než herci a příběh. 2,5/5 ...Poslední film je od Vittorio De Sica a je absolutně o ničem. Nezaujme ani herecky, navíc podle mě zcela mimo je obsazení Sophie Lorenové, nic do toho nepřinesla, její roli by měla hrát Monica Vitti, která na tohle je jako stvořena. 2/5 ...... celkově 3/5 ()
Po kvalitatívnej stránke vyvážená, po formálnej pestrá zbierka štyroch filmových poviedok. Nie bezduchá, no ani intelektuálne vyčerpávajúca, poväčšine úsmevná (De Sica) až pitoreskná (Fellini), príjemne civilná (Monicelli) a iba miestami mrazivejšia (Visconti). Koktejl na pohľadanie, ktorý som veľmi skoro prestal iba posrkávať a doprial si ho plnými dúškami. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Romy Schneider a Visconti mezi sebou měli četné rozepře. Hádky inicioval režisér úmyslně. (theSaint)
- V zahraničí byla epizoda v režii Monicelliho vyřazena z produkce. Monicelli poté odmítl jít na 15. ročník filmového festivalu v Cannes, kde byl film promítán mimo soutěž. (Cucina_Rc)
- Visconti během natáčení hrál velmi rád hru srážení věží, kterou si oblíbil zvláště proto, že končila vždy hádkami. (theSaint)
Reklama