VOD (1)
Obsahy(1)
Ovládáme město nebo město ovládá nás? Stáváme se automaty? Je pražský primátor spíše cyklista nebo populista? Jedeme v tom všichni? Inspirující, emotivní a vtipný dokumentární příběh režiséra Martina Marečka hledá hravým způsobem odpovědi na otázky související s životem ve městě, civilizací v pohybu a dobrodružnou cestou ke změně. Osobní příběh režiséra a jeho pokusu proměnit město kolem sebe. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (60)
Těžko to nazývat jenom dokumentem. Spíše se jedná o velmi trpělivou (a asi i trochu únavnou) sebeironizující provokaci, která nutí zamyslet se nad motorismem v Praze. A jak je i na zdejších komentářích vidět, potrefené "za-každou-cenu-i-do-kina-autem" husy se vždycky ozvou (a pochopitelně ve velmi primitivním a vulgárním duchu, jak je pro ně typické). ()
Líbivý dokument, u kterého oceňuji po filmařské stránce spád, pestrost forem – archivní záběry s budovatelskými vizemi jsou konfrontovány se současnými plány, které znějí stejně budovatelsky; občas se mihne animace, častěji pak *; oživením jsou fotky – výborné porovnání zužování chodníku, rozšiřování parkovníku. Skvěle zapojeny mluvící hlavy, a na příkladu politiků Béma a Topolánka je vidět, jak jsou mimo. Samotné myšlenky aktivistického hnutí jsou místy až příliš radikální (vběhnutí do silnice, lepení samolepek…). Ale hlavní myšlenka “kdo seje silnici, sklidí auto“ je jasná. ()
Film plný čůráků. Po 20-ti minutách jsem vypnul ale jednou to dokoukám, dneska na ty lidi nemám nervy. Jezdí na kole pomalu v protisměru, blokují dopravu transparenty a vykřikují, že nic špatného neudělali (já jenom držím klacek, ten mohl být klidně od bláta). Toho co jel na bruslích mohli benga rovnou sebrat, páč je klasifikovaný jako chodec, na silnici nemá co dělat. Kdyby policisté znali zákony a nenechali se ukecat nějakou zavšivenou, neúspěšnou, nevyrovnanou nulou tak nemuseli být za debily i oni. Musíme být trochu agresivní, musíme být hluční a musíme být vidět aby si nás všimli. Jo, něco takového si říkají i teroristi. ()
Pražská dopravní situace rozhodně není téma, se kterým bych chtěla strávit třeba jen tuhle hodinu a půl svého života. Očima Martina Marečka se ovšem pražská auta, silnice, tunely, nepřístupná radnice, realističtí automobiloví prodejci, aktivní cyklisti, angažovaní ochránci prostředí a všichni, kterých se tohle téma jakkoliv dotýká stávají atraktivní podívanou, jež nutí diváka udělat si na problém vlastní názor. Originální koncepce, experimentální střih i kamera a zábavné animace nejen baví, ale zároveň každé situaci individuální hloubku a podtrhnou nadhled celého vyprávění. Přítomnost všudypřítomného Víta Klusáka a dalších osobností, kterým spousta fenoménů dnešní doby není lhostejná navíc stimuluje Marečkovo nadšení pro celý problém a nutí jej dívat se na věci ze všech možných perspektiv. Doufejme, že tento velmi podařený dokument inspiruje k podobným počinům i mnohé režisérovy nadějné studenty... ()
Rozmohlo se nám tu hodnocení dokumentů podle toho, nakolik je autorovi hodnocení jejich téma či představitelé blízké a nakolik s jejich jednáním a názory souhlasí (viz např. Česká rapublika). Sám mám zkušenosti z nezávislých iniciativ a spoluprací / bojem s magistrátem, a proto vítám automat jako jedinečný záznam této donkichotovské činnosti a ano i jisté zaslepenosti či dokonce "zmrdství" jednotlivých protagonistů, které je však marginální v porovnání s charakterovými vadami opravdových elit. Pro mě osobně nadprůměrný dokument zachycující někdy až nechtěně voyeristicky evoluci jedné ideje a jejích otců. A tak nefér, abych film hodnotil podle toho, jak se mi ona idea či její tvůrci líbí či nelíbí, rozhodně nebudu. ()
Galerie (12)
Photo © Aerofilms
Reklama