Reklama

Reklama

Zločin z lásky

Trailer

Christine je prototyp veleúspěšné ženy. Je v čele francouzské pobočky velké nadnárodní firmy, je bohatá, krásná, žije v luxusu a není nic, co by si nemohla dopřát. Zároveň je však chladná, tvrdá a nenápadně s lidmi manipuluje. Mladičká Isabelle v ní spatřuje svůj vzor a zprvu Christine ve všem věří. Když si však přivlastní její nápad a pošle jí na služební cestu se svým milencem Philippem, Isabelle pozná, že má před sebou člověka bez skrupulí, který si s ní pohrává, a který ji nikdy nenechá vedle sebe vyniknout.Když Isabelle stráví s Philippem noc Christine zaútočí a poníží ji před všemi spolupracovníky. Začíná boj nejen o místo na slunci, ale i o život. Známý francouzský režisér Alain Corneau, jeho tvorbu si v České televizi připomene filmy Volba zbraní a Policejní kolt vzor 357, obsadil do jedné z hlavních rolí světovou hvězdu Kristin Scott Thomasovou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (36)

claudel 

všechny recenze uživatele

Filmu vévodí především výborné výkony hlavních představitelek a ani pánové ve vedlejších rolích se nemají za co stydět, především kolega s kamennou tváří v podání Guillauma Marqueta stojí za zmínku. Scénárista si s divákem pohrává a to celkem rafinovaně. Rozhodně kvalitní thriller z francouzské produkce. ()

jolly.rose 

všechny recenze uživatele

Jedině ženská ví, co dovede ženská.... pánové pozor..... Nebylo to o tom, že by se Isabell přeměnila mávnutím proutku, ona taková byla už od začátku - žádný přerod. Jen si nechávala svou slupku všednosti. Byla však raněná lidmi, ke kterým měla důvěru. Vždy tvrdila, že 'hrají jako tým'. Když však přišla na to, že je to jinak, zkrátka se přizpůsobila a hrála dle svého. Skvělý film ()

Reklama

BDMarty007 

všechny recenze uživatele

Celkem hodně dobré psychlogické drama, velmi příjemné překvapení. Dobrý scénář, zajímavé téma, byť v poněkud extrémní podobě. V některých fázích až příliš schématické, ale vzhledem k rozsahu příběhu asi nutné v zájmu rozumné stopáže. Otázkou je, zda by někde bylo možno více využít zkratku a nechat na divákovi, aby si to sám trochu dotáhnul. Místy je to možná až zbytečne polopatické. Obecně velmi dobrý casting + dobrý hereckýö výkon hlavní hrdinky. Výbornou práci odvedl na hlavní hrdince i maskér a kostymér. Vytknul bych asi právě až přílišnou doslovnost a po vězšinu času i předvídatelnost děje. Není to tolik CO, jako spíše JAK PŘESNĚ. Pak mám jednu výtku ne sice zásadní, ale něco, co mě osobně poněkud irituje. Ani při nejlepší vůli jsem nepochopil, co to jako mělo být za firmu, čím se jako zabývala. Konzultoval jsem to i s jedním ostříleným byznysmanem / managerem, a ani on neměl nejmenší tušení. Škoda, že si tvůrci nedali práci na zreálnění toho prostředí, minimálně pro část diváků to pak působí velmi uměle a účelově. Z toho ranku je pak i pár dalších nesmyslů, které jdou buď za tvůrci a nebo za překladatelem. Ta schůzka, kterou hlavní hrdinka svolává rozhodně není valná hromada. Ta je něco úplně jiného a nedá se svolat "za hodinu do zasedačky". To byla asi porada vedení. Podobně žonglování se slovy o nárustu hodnoty firmy na základě nějaké interní prezentace je úplný nesmysl. Myslím, že lepší režisér a producent by z toho dokázali udělat film na 5 hvězdiček. Ale i takhle jsou to slušné 4. ()

ceskyhonza 

všechny recenze uživatele

Už si občas říkám, při množství francouzských filmů v "americkém stylu", zda ještě ti Francouzi umí, to co báječně uměli? Francie byla nepochybně filmovou velmocí, když se ještě kladl skutečný důraz na scénář, herecké výkony, témata a další, jak tomu bylo hlavně v 60. a 70. letech a od konce 80. se začalo jaksi vytrácet. Ale ANO, Francouzi to stále umí! Tento film, dalo by se říci asi "malorozpočtový", proti jiným produkcím, rozhodně není filmem "pro každého" a možná potřebuje i kus toho, čemu říkám "trefit se do nálady", ale pak to je, dle mého, návrat k tomu lepšímu, co Francie danému žánru tak často dávala. Scénář vycházející z nepochybně propracovaného námětu, který asi psala "stejně chytrá hlavinka" jako ta, kterou má drobná blondýnka, kterou půvabná Ludivine Sagnier tak prokresleně vyjádřila. Film bych doporučil všem, kdo mají rádi inteligentní pokoukání v komorním stylu, který dává vyniknout vlastnímu obsahu, před hromadou efektů, jako výbuchy, střelba ze samopalů, atd.. Dalo by se říci o dost více, ale to už by bylo za cenu prozrazování obsahu a ochuzování diváka. A to těm, kdo se budou dívat, ani filmu samému, nechci dělat. Zatím tu vidím pouhých 86 hodnocení (67%), což má za následek dosavadní nedocenění. Věřím, že až ho shlédnou další přiznivci daného stylu, film se zde dočká i ocenění, které zaslouží. Passion, na který je zde odkaz jsem zatím neviděl, ale pokusím se to dohnat, abych si vyvrátil, nebo, jak se obávám, spíše potvrdil, že námět byl opět vykraden, jak je "americkým zvykem" a mohli jsme to sledovat např. u původně rovněž francouzských snímků - Nevinná (Tři dny ke svobodě), Hledejte Anthonyho (Cizinec) a některých dalších. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Dva pokusy a dvě zklamání. De Palma z předlohy natočil sterilní thriller. Corneau ho trumfnul a obešel nejen bez atmosféry, ale i bez napětí a bez emocí. Galský snímek za svým mladším sourozencem zaostává praktiky ve všem. Herci jsou nedomrlí a úplně bezvýrazní, zamýšleně vyhrocené scény působí veskrze banálně. V kritice by se dalo libovolně pokračovat. Alespoň konec tentokrát dává smysl a není tak šíleně překombinovaný. Crime d'amour je jedna z mála výjimek, kdy je americký remake lepší než francouzský originál. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Jedná se o poslední film režiséra Alaina Corneaua, jenž zemřel dva týdny po jeho uvedení. (fleurette)

Související novinky

Proč se loni nechodilo do kina?

Proč se loni nechodilo do kina?

03.01.2012

Americká (ale nejen ta) kina zažívají krizi. Loni je navštívilo nejméně diváků od roku 1995. Zklamání z tržeb druhého Sherlocka Holmese či Fincherových „Mužů, kteří nenávidí tetované dívky“ jen… (více)

Reklama

Reklama