Reklama

Reklama

Úkryt

  • USA Panic Room (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rozvedená Meg Altmanová a její dvanáctiletá dcera Sarah se nastěhují do luxusního newyorského domu, jehož zvláštností je tajná místnost, kterou si nechal vybudovat jako nedobytný úkryt předchozí majitel. Hned první noc vnikne střechou do domu černoch Burnham a vpustí do domu komplice Juniora, jenž si neplánovaně přivedl posilu, ozbrojeného Raoula. Meg se náhodou probudí a zjistí, že v domě jsou lupiči. Podaří se jí vzbudit dceru a zavřít se s ní v úkrytu dřív, než je lupiči chytí. Netuší, že to, co chtějí, je ukryto právě v nedobytné místnosti. Lupiči začnou hledat způsob, jak se dostat dovnitř. Zatímco se Burnham dohaduje s komplici, Meg se odváží opustit úkryt, vydá se do ložnice pro mobil. V úkrytu však není signál. Meg se podaří napojit na pevnou linku, policie má však obsazeno, a tak jediný, komu se jí podaří zavolat, je bývalý manžel. Sarah se udělá špatně. Je diabetička a léky zůstaly venku. Meg marně hledá v zásobách cukr. Situace se vyhrocuje i venku. Junior se pohádá s Raoulem, který ho chladnokrevně zastřelí. Když se náhle ve dveřích objeví Megin manžel Stephen, Raoul ho zmlátí, a pak vyhrožuje Meg, že ho zabije, pokud neotevře. Sarah dostane záchvat a Meg se vydá ven pro inzulínovou injekci. Burnham s Raoulem se konečně dostanou do úkrytu. Meg zůstane venku a souhlasí, že nezavolá policii, pokud lupiči dají její dceři okamžitě injekci. Zatímco Burnham se věnuje otevírání sejfu, oba sledují na monitoru Meg, jak se snaží přesvědčit policii, že vše je v pořádku. Potom se začne připravovat k boji. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (766)

zputnik 

všechny recenze uživatele

David Fincher ani tentokrát nezklamal. Na minimu prostoru (plus/mínus jeden barák) podává maximální výkon. ÚKRYT pro mně sice není film, u kterého bych byl nějak extra v napětí, podupkával strachy nohama ;o) nebo šokem nechal pop-corn viset v prostoru (někde v půli cesty mezi miskou a ústy). To, čím mně Fincher opět uhranul je způsob jak tento film natočil - všechny ty různé filmové finesy, hříčky a vtípky, na které se vždy tak šíleně rád koukám. Nemalou roli na dobrém pocitu z filmu mají také herci. Jodie Foster to v roli "ženy ve středních letech" moc sluší; Forest Whitaker opět konsternuje svým klidem a pokojem. A hudba? To je kapitola sama o sobě. Shrnuto a podtrženo: Není to sice 100%, ale 80% až 90% si tento film bezpečně zaslouží. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

V obecném měřítku je Panic Room výborný thriller. Ovšem vzhledem k tvůrčímu ansáblu jde přeci jen o mírné zklamání, neb všechny hlavní hvězdy večera odvádějí na své poměry "pouze" standartní výkony. Fincher tentokrát sbírá body výhradně za všechy ty kamerové nájezdy a průlety a scénarista David Koepp opět přichází s již omšelými kličkami v ději, kterým sem tam okatě schází logika. Film je to i tak velice dobrý, byť se na poličce vedle svých bratříčků, jako jsou Klub rváčů nebo Sedm, bude trochu ztrácet. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Pár let to trvalo, ale konečně jsem zkompletoval Finchera a o to více mě mrzí, že měl takové odmlky a neseká to sem co dva roky. Celou dobu jsem si říkal, že je Úkryt parádní osmičkový film, který sice něco ztrácí na mistrovské po sobě jdoucí devadesátkové trio filmů, které každý správný cinefil zná. Ale přitom když si uvědomím, že celý film jsem v napětí a užívám si kamerové výjevy a typickou Fincherovsku stylizaci, musím jít prostě do toho pětikvaltu. A navíc je tu vyloženě vynikající Forest Whitaker, a to ho dnes už moc nemusím. ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Všechno šlape jak má. Je to sebevědomí, unikátně natočený a napínavý thriller z žánru "home invasion". Avšak bych doufal, že z toho Fincher vykřesá něco s trochu větším přesahem, ať už v rámci postav nebo příběhu. Je to kvalitně odvedená práce, která ale něco postrádá. Přesto si to kdykoliv s radostí pustím znovu. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Vypadnite z môjho domu!“ – „Mama, povedz ´ku*va´.“ – „Ku*va!“ – „Nie, povedz ´vypadnite z môjho domu, ku*va´.“ – „Vypadnite z môjho domu, ku*va!“ Jedna z mojich najobľúbenejších fincheroviek. Po jeho kultových peckách Sedem a Klub bitkárov sa s napätím očakávalo, aký projekt si Fincher najbližšie vyberie. A všetci boli zaskočení, keď siahol po scenári k "bežnému" home invasion trileru. Ono je ale jedna vec, ak máte scenár k bežnému home invasion trileru a niečo iné, ak ho písal David Koepp a neoficiálne vylepšoval Andrew Kevin Walker (Sedem, 8MM, Ospalá diera). Scenár obsahuje viacero pozoruhodných detailov typu „Takto sa to nikdy skončiť nemalo.“ (jedna z najčastejších vetných konštrukcií kriminálnikov, ktorým sa zločin vymkol spod kontroly) alebo rozhovor so sympatickým a vnímavým mladým policajtom, ktorý vidí, že hrdinka nemôže nič prezradiť. Mojím obľúbeným je moment, v ktorom si Raoul dá dole masku, ktorú mal 90% minutáže. Čakáte monštrum, netvora v ľudskej koži, zjavného magora s jedným okom... a on je to priemerný chlap, akého by ste si na ulici ani nevšimli. Hlavnú rolu si užíva Jodie Foster, ktorá mala s Fincherom spolupracovať už v Hre, ale nič z toho nebolo a z Douglasovej sestry sa vtedy stal brat v podaní Seana Penna. O to viac si obaja spoluprácu vychutnali v Úkryte. Napätie vytvára nielen trojica pošukov v dome (skvelý Leto, presvedčivý Whitaker a mrazivý Yoakam), ale i naštrbený vzťah s vynervovanou puberťáčkou, ktorá je miestami neznesiteľnejšia, než lupiči. Stvárnila ju výborne Kristen Stewart, z ktorej som mal už v kine dojem, že ju čaká obrovská budúcnosť.  Po vizuálnej stránke je to fascinujúci projekt. Kameramani Darius Khondji a Conrad W. Hall sú absolútnymi majstrami vo svojom fachu a film podľa toho vyzerá (už tie úvodné titulky!). Z viacerých scén si ohryziete nechty (prvý útek do bunkru). Sú prítomné rôzne bizarné cameo srandičky, ako Walker v úlohe suseda alebo Nicole Kidman ako hlas v telefóne. Vadila mi možno len genialita zločincov, ktorí vytušia skoro každý krok hrdiniek. Chápem, že Whitaker je macher cez techniku a poriadne mu to páli, ale aj tak mi jeho neviditeľná veštecká guľa vadila (výbuch plynu alebo to, čo sa práve hrdinka chystá spraviť s mobilom). Diváci si túto psychojazdu užili: pri rozpočte necelých 50 miliónov ich celosvetovo trhla fajnových temer 200 (!). Kino Považan NMnV 2002 ()

Galerie (106)

Zajímavosti (20)

  • Celosvětová premiéra proběhla 18. března 2002 v Century City (Kalifornie, USA). (Varan)
  • Jodie Foster (Meg) bola počas natáčania tehotná s druhým dieťaťom. Z toho dôvodu sa pretáčky museli robiť až na jeseň roku 2001 po tom, čo porodila. (Astonko)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno