Mizerové navždy

• USA Bad Boys for Life (více)

Mizerové Mike Lowrey (Will Smith) a Marcus Burnett (Martin Lawrence) jsou zpátky a před nimi poslední společná jízda. (Falcon)

Recenze (600)

Toren

7,5/10. Tak tohle potěšilo. Přidávám se ke spokojené většině a hlásím, že třetí Mizerové se povedli. Nejosobnější díl, jenž nezapomíná na své kořeny ale zároveň vše potřebné modernizuje. Perfektní balanc, o který se spousta starších značek snaží a ztroskotá. Duo režisérů, kopírující typické Mizerovské trademakery s neprůstřelně fungující ústřední dvojicí, jsou očividně fanouškami série, neboť s látkou nakládají pečlivě, s úctou a přesto si prosadí vlastní aktualizace. A já jim fakt děkuju! V takový návrat jsem nedoufal ()

lamps

Vážně dnes takový devadesátkově natvrdlý výplach někdo potřebuje? Já osobně jsem příznivcem návratů a oprašování něčeho, co už není úplně in, ale u třetích Mizerů mi nepřišlo to záměrně sarkastické zrcadlení megalomansky tupé Bruckheimerovské éry nijak výrazně nápadité a ozvláštňující. Nejlepší jsou opravdu momenty a vtipy, při nichž se to vůbec nebere vážně a dělá se legrace z toho, že hlavní dvojka už je za zenitem (hlavně teda nateklý Lawrence). Jenže do toho je našroubován tesklivý osobní příběh, který mi tam vůbec neseděl a dost oslabil potenciál zábavy, který v sobě návrat těch jednoduchých a sympatických akčních hrdinů v jiné hollywoodské etapě nesl. Mám to chápat tak, že už dnes nemůže vzniknout poctivá a přímočará akční zábava, oproštěná od zbytečných dramatických oblouků? Ale pořád je to soudržnější a dravější než dvojka, o tom žádná.. 60% ()

SeBig

Spokojený průměr. Čekal sem spíš průjem abych byl upřímný. Martin Lawrence má furt ten vtip v sobě, akce ušla, leč to přebíjení tam mohli aspon dát.. záporáci tak půl na půl. Hudba okey a nechápu, proč všichni řikaj poslední jízda, když to má otevřený konec.. Kamera fajn, prostředí top (miami miluju) a je to tak na jedno shlédnutí, určitě bych to do nebes nevyzdvihoval. ()

verbal

Kůl Vilík a trapák Lórenc zpět u filmu, který nastartoval a nasměroval jejich kariéry. Tu Vilíkovu do nejvýhřevnějších výšin Holého Údu a k rolím v nejdražších a nejprestižnějších filmech, trapákovu pak do nejsmrdutějších zákoutí žump semidebilního fekálu pro nejretardovanější smíšky a jinak mentálně invalidní nedonošence. Ač je to prachsprostá vykrádačka o třídu lepšího Rigsova nihilismu a Murtóova předpenzijního lkaní, chybí tomu Zálivova megalomanie, dost násilně do toho naroubovali speciální jednotku mladodospělých pičusů, aby zacinkalo i v nadcházející degeneraci, a chudák Vilík musí na stará kolena šukat odpudivého transvestitního dabléra Džejka Glyhlenhrála, pořád to kupodivu scénárista, Vilík i ten páreček bezejmenných fundamentalistických rozkuřovačů nějakého žida na prameni, Belgičanů jako poleno, udrželi v zábavných, vcelku vtipných a svižných intencích osvědčené obchodní značky. ()

Spiker01

Dlouho odkládaný projekt, který stál pouze na účasti Willa Smithe. To on je duší této série a Lawrence, jež si k pořádné roli nepřičuchl od druhých Mizerů mi jistě ještě teď líbá nohy. Zvláště s výhledem na čtvrtý díl, který se nekompromisně blíží. Ovšem hlavní otázka je jiná, dostojí trojka odkazu výborných Bayovo Mizerů? Hned v úvodu belgičtí režiséři Arbi a Fallah (celá jména se nikdy nenaučim a titulkáři filmu o tom vědí) jasně dávají najevo, jaký styl Míša Bay má rád, dobře se na to kouká a z odstupu pro mě úvod nejspíše bude nejlepší pasáží filmu. Rezervy tam totiž jsou a pořád se dalo více přitlačit na plyn. Někdo se ale dovtípil, že fetišisticky nasnímané zpomalovačky v koprodukci s chytlavým songem už nestačí a musí se více budovat mytologii, postavit nový mladý tým a rozloučit se se starými známými. Vlastně mě extra nebavilo nic moc nového, co film přináší a těšil jsem se pouze na akční nářez, jež musel zákonitě dorazit. A že na konci to vypadá jako v Call of Duty. Mráz po zádech se ale dostavil jen na začátku a u několika vybraných scén (humor vesměs funguje a je si vědom Lawrencových kulatých proporcí, snad se do dalšího filmu hodí do formy!). Třeba mě druhé zhlédnutí utvrdí ještě v lepších dojmech. Na druhou stranu, až do vydání recenzí jsem to čekal mnohem horší. Jenže pak zas o fous lepší. Není to se mnou jednoduché. A to jsem si schválně nepřipomínal předchozí díly, abych neprskal..8/10 ()

Zajímavosti (19)

• Celosvětová premiéra proběhla 6. ledna 2020 v Gaumont Élysées v Paříži. (Varan)
  • Název Bad Boys for Life lze volně přeložit jako "Mizerové navěky" nebo "Mizerové na život a na smrt". Vychází z motta, ve kterém dvojice Mike (Will Smith) a Marcus (Martin Lawrence) proklamuje: „We ride together, we die together - bad boys for life”. V českém překladu: „Dopředu spolu jdem i spolu umřem, jsme ostrý hoši, tak i žijem". (Geralt z Rivie)
  • Když Mike (Will Smith) vykopne dveře, v dalším záběru jsou opět celé a zavřené, v dalším záběru pootevřené a v dalším záběru opět zavřené. (Fanda.Boukal)