Režie:
Olivier MegatonKamera:
Romain LacourbasHudba:
Nathaniel MéchalyHrají:
Liam Neeson, Famke Janssen, Maggie Grace, Rade Šerbedžija, Luke Grimes, Leland Orser, Jon Gries, D.B. Sweeney, Ergun Kuyucu, Laura Bryce, Alain Figlarz (více)Obsahy(2)
Před dvěma lety Bryan Mills pozabíjel albánský gang obchodníků s bílým masem, aby zachránil svou unesenou dceru. Otec jednoho z nich mu na pohřbu přísahal pomstu.Zjistil, že Mills se chystá na cestu do Istanbulu, aby na tři dny poskytl ochranu bohatému obchodníkovi. Když práci dokončí, má radost, že jeho bývalá manželka Lenore a dcera Kim akceptovaly jeho pozvání a přijely za ním. Kdyby tušil, že je mu v patách pomstychtivá albánská mafie, nezval by je. První večer si vyjde jen s Kim, Lenore je po cestě příliš unavená a druhý den se zase omluví Kim. Chce, aby její rozvedení rodiče strávili nějaký čas o samotě. Bryan a Lenore se vydají na výlet po městě, ale Bryan si za chvilku všimne, že je někdo sleduje. Požádá Lenore, aby vystoupila a proběhla obchodním centrem na opačnou stranu bloku. Sám se pokusí pronásledovatelů zbavit. Bohužel jsou Lenore i Bryan chyceni, ale Bryan ještě stihne varovat Kim, aby se ukryla. Je mu jasné, že ona je dalším cílem únosců. Kim se podaří uniknout a čeká na otcovy instrukce. Bryan je spoutaný v nějakém sklepě, ale díky svému výcviku agenta CIA, je připraven i na takovou variantu. V ponožce má ukrytý minitelefon, kterým kontaktuje Kim a chce, aby utekla na americkou ambasádu. Kim však chce rodičům pomoci a Bryan nakonec souhlasí. Instruuje ji jak má zjistit, kde se právě s matkou nachází a chce, aby mu přinesla pistoli. Jak mu ji předá, to ještě musí vymyslet. Zatím ji posílá na východ města, kde by se měli s Lenore nacházet. Lenore únosci řízli do hrdla a pověsili ji hlavou dolů a to před Bryanovýma očima. Chtějí, aby na vlastní oči viděl dlouhou a bolestivou smrt milované ženy. Když odejdou, Bryanovi se podaří vyprostit se z pout a Lenore uvolnit ze zavěšení. Pak volá Kim, aby vhodila pistoli do komína. Podaří se mu pistoli sebrat a slíbí Lenore, že se vrátí. Nyní musí nejprve zachránit Kim, kterou únosci odhalili... (TV Prima)
(více)Videa (12)
Recenze (1 062)
Kde jsou ty časy, kdy smrtonosný Daddy charismaticky deratizoval v Evropě špinavé, albánské bordely. Rok se s rokem sešel a pak ještě se třemi a máme tu šedesátiletého dědka, který se z posledních sil snaží naučit svou nesympatickou, třicetiletou dcerušku bourat bavoráky a ochranitelsky organizuje řízený zásun při jejím prvním milostném vzplanutí. A jen tak mimochodem, aby to zase nebylo pouze takové rodinné, romantické drama, si střihne v ulicích Istanbulu šouravou hoňku s bandou morgošů, které najali za měděný kabel a pár kanálových poklopů před místní sběrnou. A tak máme hezky našlápnuto na zabijáckou trojku o strastech stárnutí, ve které unesou Liamovi ze starobince bažanta a bude se to jmenovat Taken 3: Pajdej, když to dokážeš. ()
Oddychový akčný príbeh. Napĺňa všetky doterajšie osobné predsudky o albánskych zločincoch. Sú počerní, diví, zlí, tupí a nenávistní. Hovoria nezrozumiteľným jazykom plným spoluhlások a samohlások s dvoma bodkami navrchu. Solidárni v zločinnosti. Nekompromisní v krvnej pomste. Albánski politici sú v tom s nimi, aby podporili prúdenie útočnej Skanderbegovej krvi. Plus Istanbul. Pohľady do uličiek Veľkého bazáru, na strechy mešít i civilných budov, náhľady do tmavých kovoobrábacích uličiek i klasických strohých čajových stretávok s holou miestnosťou a telkou, vyvážili šablónovitý thrillerový dej. ()
Adrenalinový výlet do Istanbulu s naštvaným průvodcem, který má itinerář vyplněný tak, abyste s ním všechno stíhali na minuty či sekundy přesně. Dvojka 96. hodin (víc by to vystihoval název 96 minut) už je o něco méně záživná, potyčky splácané a záporáci nudnější. Co byste čekali od narychlo spíchnutého pokračování .. ()
Pokud vyprávíme opravdu hodně, hodně jednoduše, je to prostota, nebo prostoduchost? Pominu, o čem film je, a soustředím se na sdělení v druhém plánu. Je ho kupodivu hodně. Nemyslím jen to, že výrobky Apple jsou in. Hlavní je úplně nevkusné podbízení se mainstreamovému vkusu. Chceme cool vraždění, ale nechceme vidět krev. Ne, oprava: Krev musíme vidět na kladných osobách, aby bylo vraždění jimi konané ospravedlněno. Jako američané máme výslovně povoleno (je to napsáno v cestovním pasu) vraždit policisty, jsou to přece jen Turci. Navíc lezou po stromech, žerou banány, modlí se v mešitách a jezdí v 30 let starých Daciích. Chceme vidět jasného a snadného nepřítele a důvod, proč ho můžeme odprásknout (kvantita raději než kvalita). Je to vidět na první pohled: Zatímco my si za božské dolary pronajímáme luxusní pokoje, jsme jako ze škatulky a máme v postprodukci dobarvené modré oči, padouši bydlí v zahnojených troskách, páchnou na pohled, nikdy se neholí, mají snědou kůži, a ve své domovině mluví mezi sebou angličtinou s urážejícím přízvukem. A taky jedou do Istambulu z Albánie asi přes Azerbajdžán, soudě podle krajiny a sofistikovanosti hraničního přechodu (teoreticky s EU). Musí zde být i nějaká rodiná dramata: Nepodá otec nápadníkovi dcery ruku, nebo dospěje skrz katarzi k překonání své osobnosti a přijme ho jako vlastního? Škola teorie: Pokud stříháme hodně, zakryje to, že herci špatně hrají a choreografie rvaček nestojí za nic? P.S: Úvodní titulky vyvolají epileptický záchvat i u zdravého člověka. ()
„Umíš střílet?“ – „Ne.“ - „Tak řiď!“ Před projekcí jsem upřímně čekal hodně velký průser a jedinou motivací ke zhlédnutí mi byla existence nejnovějšího 3. dílu (tož abych byl v obraze, že). A kupodivu musím konstatovat, že to zdaleka tak strašné nebylo. Tedy, asi jde o to, jakou citlivost na absurdní akci má člověk při sledování zrovna nastavenou. A jak moc s nadhledem se na film dívá. Hodně akčních scén bylo vyhroceno na maximum, ale se zmoženým Liamem („Protože už jsem z toho všeho unavený.“) a jeho kreacemi jsem neměl až takový problém (jím vyslané kulky dokonce docela často míjely svůj cíl). Co se týče dcery (která se nám nějak silně potatila) a její smrtonosné autoškoly, to už bylo o něco horší (vše korunováno scénou s vlakem). Nejvíc nesmyslné nejsou však zběsilé honičky a bitky, ale nedomyšlené detaily (pasáže jako „necháme toho Amíka dokončit hovor“ či „na souboj otců si počkám pěkně schovaný a beze zbraně“). Mnoho scén je tak nechtěně směšných a já se hodně bavil, i když asi ne vždy tím způsobem jakým tvůrci původně zamýšleli. Ale na druhou stranu, scény se starostlivým taťkou odehrávající se v USA mě upřímně rozesmávaly, škoda, že se nepřenesly i do Istanbulu. Jazykovou stránku asi nemá cenu řešit (i když min. úvodní promluva na hřbitově být v albánštině mohla). A alespoň závěr se vrátil do původních (chtěně) vtipných kolejí. Dávám možná trochu milosrdný průměr a skoro netrpělivě očekávám, jak se tvůrci vypořádají s posledním dílem (ehm, teda za předpokladu, že to bude skutečně konec, protože „unavený“ taťka má stále energie, ran i kulek na rozdávání a třeba takovou Prahu ještě „nenavštívil“…). „Musím je najít. A přivedu mámu zpět. A musím se ujistit, že už nás ti lidé nebudou nikdy obtěžovat.“ – „Co budeš dělat?“ – „To, co umím nejlíp.“ ()
Galerie (66)
Zajímavosti (24)
- Film sa natáčal väčšinou v Istanbule v Turecku a produkčný tím čelil počas natáčania určitým problémom. Jednou z najpozoruhodnejších výziev bolo, keď kaskadér počas scény naháňania narazil autom do výkladu a spôsobil skutočné škody na predajni. Produkčný tím sa musel najprv dohodnúť s majiteľom obchodu, aby mohlo pokračovať nakrúcanie v tejto oblasti. (Arsenal83)
- V scéne, keď Bryana (Liam Neeson) naháňajú po Istanbule, si môžeme všimnúť, že na ľavej strane zadného okna sú vedľa seba tri šišky, ale v ďalšom zábere sa na pravej strane objaví ďalšia, štvrtá šiška. (ČSFD)
Reklama