Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Sven NykvistHrají:
Gena Rowlands, Mia Farrow, Ian Holm, Blythe Danner, Gene Hackman, Martha Plimpton, John Houseman, Sandy Dennis, David Ogden Stiers, Philip Bosco, Harris Yulin (více)Obsahy(1)
Marion má právě rozepsanou knihu, a chce-li ji někdy dokončit, musí si pronajmout kancelář, kde ji nebude nikdo rušit. Jednoho dne zjistí, že v jejím sousedství sídlí psychiatrická ordinace. Slyší každé slovo, jež je v ní proneseno. Díky jednomu vyslechnutému příběhu záhy procitá a zjišťuje, že zdaleka ne všichni lidé ji mají tak rádi, jak se tváří. Pozná pravdu o svém manželovi, o nejbližších přátelích. Stejně tak ale konečně pochopí sebe samu. Režisérské taktovky u pro něj netradičního psychologického dramatu se chopil Woody Allen, do hlavních rolí pak obsadil skvělé Miu Farrowou a Genu Rowlandsovou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (85)
Hodně zvláštní a to nejen v rámci Allenova díla. Mísí se tu spousta věcí - psychologie, smutek ze ztráty, radost z nálezu, optimismus s pesimismem, vtipné pasáže s téměř strašidelnými (Marioniny sny, polibek s maskou). Občas až moc rozvláčné, ale občas dokonce "napínavé". Špatně popsatelné. Je zapotřebí to vidět, ať už si pak o nejkontroverzněji přijímaném Allenově filmu budete myslet cokoliv. 3,5* ()
Podívala jsem se vedle na manžela a bylo to, jako by byl úplně cizí osoba. Tak jsem rozsvítila světla, vzbudila ho a poprosila, aby mě objal. A až po dlouhém čase jsem se znovu uklidnila. Ale v jednu chvíli předtím to bylo, jako když se otevřela opona a já se viděla v jasných barvách. Z toho, co jsem viděla, jsem měla strach. Některé scény dokážou člověka rozložit a porozhlédnout se v jeho nejniternějším já. S Allenovou brilantní ženskou studií nebudou mít mužští diváci žádné problémy. Woody po vzoru svého veleoblíbence Bergmana nechal působit jednu výraznou ženskou postavu na druhou a pohrál si s metaforami. Hope (postava Mii Farrow je jménem představena až v titulcích) totiž Marion provádí po důležitých místech, na kterých si má uvědomit stěžejní okamžiky svého života a pokusit se zjistit jeho smysl. Film, který diváka dokáže nahlodat natolik, že si ani nejbližšími lidmi není zcela jistý. ()
Režijními postupy, kdy se hlavní hrdinka, padesátnice Marion, vrací v retrospektivách do minulosti a vstupuje do ní se současnou vizáží a věkem, se tento film velmi podobá Lesním jahodám Ingmara Bergmana. Stejně tak i námět je dosti podobný. Přesto by se Jiná žena nedala označit jako plagiát. Woody jako by vzdával hold svému "idolu" a přitom stále zůstává svůj. Je to taková chuťovka pro oprvdové milovníky Allenových filmů. ()
Moc dobrý psychologický film o postarší ženě, která má sice na první pohled všechno, ale ve skutečnosti nemá nic a vede jen prázdný chladný život. Film je navíc obohacen několika zajímavými vyprávěcími postupy, v nichž jsou zrekapitulovány minulé události hrdinčina života, a podle mně i ideální stopáž, která zajišťuje, že se z filmu nestává rozbředlá nuda. ()
Jo tak tohle je jina kava nez Zari a Interiery. Pribeh sice zase resi vztahy, praci a podobne, ale cely je to podany takovou zajimavou formou, ale nutno uznat, ze jsem se v deji misty ztracel, protoze je podanej fakt docela kosate. Jinak herci hrajou perfektne, ale nikdo tu vylozene nevicniva. Celkove povedeny drama a jakoze mam rad spis Woodyho komedie, tohle me fakt zaujalo. Navic delka 75 minut utece jako nic. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (3)
- Jiná žena je prvním ze čtyř filmů, kde Woody Allen spolupracoval s oblíbencem Ingmara Bergmana kameramanem Svenem Nykvistem. (ČSFD)
- Narozdíl od většiny herců ve filmech Woodyho Allena si Gena Rowlands mohla přečíst celý scénář předtím než vzala roli. (ČSFD)
- Původně měla hrát Marion Mia Farrow, ale její těhotenství jí to znemožnilo. Gena Rowlands vzala roli místo ní. (ČSFD)
Reklama