Obsahy(3)
Bezejmenné město nejvíce připomínající New York čelí hrozbě v podobě šíleného maskota společnosti McDonald's, který se ale nakonec ukáže jako hrozba nejméně důležitá. Nutno podotknout, že ono bezejmenné město si nejlépe představíme jako místo, kde budovy, věci, lidi i zvířata nahradili pouze reklamní billboardy, krabice od produktů známých firem, jejich loga a maskoti. Napínavých šestnáct minut vám ale ukáže, že od našeho světa, se v podstatě ani moc neliší. (Arbiter)
(více)Recenze (156)
Děj je teda děsivě o ničem, ale ta rozmanitost různých log je fantastická. :-D Jeden se fakt těší, kde nebo jak bude logo použité (za nejlepší považuju scénu s M&M's, VAIO a pobavila mě i Milky Way). Chtěl jsem původně dát tři hvězdy, ale protože se na Logoramu rád podívám znovu a budu hledat nová a nová loga, ještě jednu hvězdu přidám. ()
Výraz "product placement" mi vzhledem k chování a mluvě postaviček, jež reprezentují konkrétní značky, nepřijde nejpříhodnější (je libo cheesburger od psychopatického klauna?). V tomhle světě, kde reklama leze každému nejen na mozek, ale do celého těla, není kladného hrdiny - apokalyptické finále lze proto vnímat jako určité zadostiučinění (zatopení tím, oč dnes běží především). Filmu mimo nápadité vizuální stránky velmi svědčí jeho nadsázka a neamerická bezohlednost v nakládání s postavami. Jestli Logorama dostala Oscara pro svou kritičnost zjednodušeného přemýšlení ve značkách, nebo jen pro to, že skvěle vypadá a dobře baví, je druhotné. Už se těším, kolik nových log odhalím během dalších zhlédnutí. Napoprvé všechn 2500 vážně pochytit nejde. ()
Dokonala logo party. Je sice fakt, ze story neni nic extra, ale vzhledem k tomu, ze se stejne celou dobu snazite pochytat co nejvetsi mnozstvi z tech 2500 pouzitych znacek, tak je to vlastne jedno. Nejvetsi radost mi udelal Ableton Live, Pink Floyd The Wall, Slurm, Linux tucnaci, pritepleny Mr. Proper a Pringles knirac namluveny Davidem Fincherem. McDonald je neskutecne evil! 8/10 ()
Nabušené reklamami, nápady, ironií a vtipem ve stylizaci Monopolů(tm). Od první do poslední chvíle napěchováno všemi možnými značkami a skrytými vtípky (i když ten, že KFC nabízí coca-cola nápoje je spíš chybou:))), ale jsem rád, že akademie to dokázala náležitě ocenit. Třeba se kluci za velkou louží podívají do svého nitra až budou dojídat své Crispy Strips, popíjet Pepsi Light, koukat na svůj Chevrolet (maj ho policajti:)) a letmo poslouchat přímý přenos honičky s nějakým zločincem, který ukradl noviny a policisté ho za 15 minut střelbou zastaví... nadobro. Nejen product placement, ale celá Amerika v 15. minutách. Teď se podívejte okolo sebe, zda se má zamyslet i někdo jiný (uf, dva hamburger a shake jsem měl včera, colu jsem vynechal...:)). PS: musím si najít nějaký rozhovor s tvůrci, proč zrovna Roland je ten zlý:( ()
Odporúčam: - brandistom všetkých značiek, najmä však fanúšikom Ronalda McDonalda a panáčika Michelin - odporcom všetkych značiek, najmä však fanúšikom Ronalda McDonalda a panáčika Michelin - ako superkonzumný raj - ako superkonzumné peklo - keď máte potrebu vidieť všetky farby sveta za pár minút - ako hru: "zrátaj koľko reklám bolo použitých v tomto filme" Neodoporúčam: - ľuďom, čo neznášajú komerciu - tým, čo sa práve prebudili z kómy, do ktorej upadli ešte za komunizmu ()
Galerie (2)
Photo © Festival krátkých filmů Praha
Reklama