Režie:
Gareth EdwardsScénář:
Gareth EdwardsKamera:
Gareth EdwardsHudba:
Jon HopkinsObsahy(1)
Uplynulo šest let, kdy NASA objevila mimozemský život v naší sluneční soustavě. Sonda, která přinesla tento revoluční objev, se vrací na Zemi se vzorkem neznámé formy života k podrobnému zkoumání. Při vstupu do atmosféry ovšem sonda havaruje nad Mexickým zálivem a dojde k úniku této neznámé formy života, která se velmi rychle adaptuje na zemské podmínky. Na Mexiko je ihned uvalena karanténa. (PetriK12)
(více)Videa (4)
Recenze (449)
Scifi thriller, který má vesmírné příšery i v názvu, si představuji jinak, než jako snůšku rozhovorů o tom, kdo má doma kolik dětí. Tenhle skluz do žánru skoro romantického dramatu mi tedy nesedí. Nevysoké rozpočty mi u filmů obecně nevadí, mnohdy jsou mi sympatické, ale tady byla kapsa děravá až moc. A možná právě proto je největším problémem filmu to, že se v něm skoro nic neděje. I kdybych přijal fakt, že film nemá být strhujícím trhákem, ale pohledem na svět v kuriózní situaci, stále mi tam chybí cokoliv, co by v divákovi vyvolávalo alespoň nějaký pocit. Zdařilejším filmem o střetu s mimozemskou formou života je District 9. Alternativa: District 9. ()
Opravdová monstrózní nuda. Jediná příšera v tomto filmu je ten odpudivý fotograf, který má za úkol převést nesympatickou blondýnu do USA, přičemž se ji snaží ošukat.. Překážkou jim mají být přerostlé Frutti di Mare z vesmíru, které přirozeně brání mexické migraci do Texasu, a z nichž za hodinu a půl uvidíte dvě chapadla ve tmě a uslyšíte pět minut lesních skřeků. Jinak naši milí devadesát minut jdou, jedou a plují a plkají o počasí. Naprosto skvělý film, nechcete li mít doma bordel. Zatímco já pospával na gauči, stihla má drahá vysát byt, umýt okna, vyprat dvě pračky a nacpat nádobí po večeři (měli jsme rizoto) do myčky. Jediné co mi trochu vadilo bylo, že ještě hodinu po skončení chtěla plna dojmů rozebírat tento jedinečný filmový zážitek. ()
Gareth Edwards chcel za malý peniaz dodať veľa muziky, no moc sa mu to nepodarilo. Oceňujem nápad a štýl, akým to je natočené, nikdy sa moc veľa s monštier neukáže a tak je všetko obalené rúškom tajomstva a divák si môže len domýšľať podľa obrysov s hmly ako také monštrum asi vyzerá. A nevadilo mi to. Edwards podobne pristupoval aj ku svojmu neskoršiemu filmu (Godzilla), no ten bol oveľa zaujímavejší ako toto. V prvom rade mal prachy a mohol ukázať viac. A za druhé príbeh je tu vymyslený celkom šikovne, no vo filme sa veľa toho nestane. S tolkého chodenia a putovania som bol aj pri krátkej minutáži celkom unavený aj za hlavné postavy. 55% - 3* ()
Škoda, některé záběry jsou rozhodně hezké, hlavně ty zachycující neobvyklou přírodu, nebo zničené město plné poházených odpadků, které vytvářejí atmosféru, ale hlavní věc, na kterou se mělo soustředit > POŘÁDNÝ děj a né obyčejná nuda o dvouch mimoních snažící se dostat přes zakázanou zónu plnou blikajících, pářících se chobotnic. Ten konec taky nestál za nic. ()
Skvělý a netradiční kousek o monstrech (skoro) bez monster. Edwards umí vymáčknout atmosféru z neviděného podobně jako třeba Abrams nebo Spielberg hlavně díky zvukům a prací s kamerou, se světlem. Mrazení v zádech a napětí o tom tenhle film je, ne o solidně trikově (za ty prachy!) zvládnutých mimozemšťanech. ()
Galerie (55)
Photo © Vertigo Films
Zajímavosti (8)
- Film byl natáčen na skutečných lokacích, často navíc bez předchozího povolení. Natáčelo se bez komparzu. (HellFire)
- Natáčecí štáb čítal dva lidi, byly použity kamery běžně dostupné v obchodě a také zdarma použitelné editory videa a programy na speciální efekty. (HellFire)
- Bez scenára a z dlhej chvíle vznikli so zámerom "možno z toho niečo bude" aj niektoré zábery, v ktorých sa hlavní hrdinovia predierajú džungľou. Počas nakrúcania tejto scény zrazu začali nepríjemne škriekať opice (vrešťan čierny), čo hercov značne vystrašilo. Ich autentické reakcie boli použité vo filme. (Abiosis)
Reklama