Režie:
Charles VidorKamera:
Rudolph MatéHudba:
Hugo FriedhoferHrají:
Rita Hayworth, Glenn Ford, George Macready, Joseph Calleia, Gerald Mohr, George J. Lewis, Nina Bara, Ruth Roman, William Smith, Bess Flowers, Joe Sawyer (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Buenos Aires. Zlodejíček Johnny Farrell (Glenn Ford) sa osudnou náhodou zoznámi s Ballinom Mundsonom (George MacReady), prevádzkovateľom ilegálneho kasína a začína preňho pracovať. Jedného dňa si Ballin privedie novomanželku, speváčku Gildu (Rita Hayworth) a Johnnyho požiada, aby na ňu dohliadal. V Gilde Johnny spoznáva svoju bývalú milenku. Veci sa skomplikujú viac, než by ktokoľvek z nich očakával... (MIMIC)
(více)Videa (1)
Recenze (123)
Písnička "Put the blame on Mame, boys" v podání hlavní protagonistiky byla skutečně dobrá - také se dvakrát opakovala -, ale co víc! Zkrocení zlé ženy? Femme fatale? Podivné mafiánské korporace a praktiky? Život v dobovém kasinu? Další pokus o ovládnutí lidí a světa? Mnoho povyku pro nic? (Abychom dotazování skončili, jak jsem začali - Shakespearem!) ()
Poněkud děravý děj s kartelem a patenty, matoucí vztahy tří hlavních postav, vtipně teatrální konverzace a taky výhrada k obsazení Forda do role playboye fackovače (nemá na to vzhled ani charisma). Tedy lehce zklamaný. Ale prostředí a atmosféra zabírá, Hayworth krade ten film pro sebe - kouzelná a ikonická po zásluze, viz. proč je skoro v každý noirový top… ()
Tak moja noirova jazda dalej uspesne pokracuje a tentokrat padla volba na najlepsi Film Rity Hayworth menom Gilda. Reziser Charles Vidor /Divka z Titulni strany, Sbohem Armado/ sa filmu rozumel, jeho rezia je doslova genialna z kazdeho zaberu sa siri preciznost a skusenost. Pribeh je spravne noirovo cynicky, dialogy naprosto vyborne, Rita Hayworth /Lady From Shanghai, Cover Girl/ bola herecky megatalent a u mna je sakramentsky vysoko spolu s legendami ako Gloria Swanson /Norma Desmond v Sunset Boulevard/, Greta Garbo a pochopitelne aj Bette Davis. Dokonca si viac vazim legendarnu Ritu nez napriklad precenovanu Streep. Jej tanecky su nezabudnutelne a herecke vykony tiez. Okrem nej som tuna videl aj Glenna Forda /Caprov Pocketful of Miracles 1961, Superman 1978/ a Josepha Calleia /Touch of Evil 1958/. Pribeh nenudi, strhujucejsie tempo sa tiez najde, kulisy su vyborne, exterierove sceny tiez. Suhlasim s tymi pristupmi, ktore tvrdia, ze Gilda je suverenne najlepsi film Rity Hayworth. Za mna dalsi legendarny film -noir, ktory moze kvalitou kludne konkurovat Wilderovmu Sunset Boulevardu a Wellesovmu Doteku Zla. 100 % ()
Noir bez viditelných chyb. Gilda je okouzlující žena, která je nešťastná z mužů kolem sebe a muži jsou nešťastní z ní. Stejně tak si omotá kolem prstu i diváka. A když začne tančit, zpívat "Put the Blame on Mame" a svlékat se ... uff .... Pokud neznáte hvězdnou krásku jménem Rita Hayworth, pak tento film je jistě tou nejlepší zkušeností. ()
Jako by si tvůrci řekli: "Máme Ritu Hayworthovou, takže všechno ostatní může jít stranou. Vykreslíme maximálně příběh mezi ní a Johnnym a na zbytek kašleme, to stejně nikoho nezajímá, každý se zaměří stejně na ní...". A je to pravda, Rita je hlavním lákladlem i tahounem celého filmu a je to tak asi jediný důvod, proč se na to dívat, i když nemůžu říct, že by to nudilo nebo nebavilo, to ne, záživné to bylo více než dost. Z dálky to může připadat jako převrácená Casablanca, ale do té to má sakra daleko! A jak už bylo zmíněno, Shawshank Ritu proslavil do celeho světa, nadčasová sexbomba! ()
Galerie (81)
Zajímavosti (10)
- Pier Paolo Pasolini vo svojej autobiografickej próze "Amado mio" z roku 1948 popisuje návštevu kina, v ktorom hrali Gildu. Názov prózy je totožný s názvom jednej piesne z filmu. Pasolini si všíma napr. "krátkozraký pohľad" či "božsky milú nevýraznosť" hviezdy. (MIMIC)
- Rita Hayworth ve filmu skutečně nezpívá. (Kulmon)
- Glenn Ford počas natáčania váhal, či má dať Rite Hayworth vo filme facku, ale ona aj režisér Charles Vidor ho presvedčili, aby to jednoducho urobil. (westerns)
Reklama