Skupinka novinářů vyšetřuje zmizení amerického občana kdesi na území Evropy. Podaří se jim zjistit pouze jedinou stopu, která je zavede do zapadlé, polské vesničky Alvaina. Novináři se tedy slepě vydávají zjistit příčinu jeho zmizení, aniž by tušili co zlověstného vesnička skrývá. (PetriK12)

Recenze (148)

TedGeorge

Tohle mě rozesmálo. A to není dobře. Proč jsem na to koukal? Mňoch. Ani nevím. To žánrové ukotvení jakože hororu odehrávající se v "atraktivních" kulisách mě tak nějak upoutalo. To sem ale nevěděl, kde se ta atraktivita bude hledat. Ve filmu jde o to, že americkej student se na svých toulkách Evropou ztratil. Mladá, ambiciózní a ne moc sexy americká novinářka se na ten případ zaměří. Jde proti šéfovi, příteli, ale následuje stopu, která jí zavede do hrozivého ..... fanfáry prosím .... Polska. Polska. Ano, Polska. Tak maximálně nehororové kulisy jako poskytl ten listnatej les, ve kterým je na kousku mlha, jsem dlouho neviděl. Ta vesnice, která má působit podivně a hrozivě je klasickej podhorskej zapadákov, kterej ze svých toulek za svými prarodiči známe každej. A pak ti Poláci poprvé promluví a všechno už jde totálně do řiti. Dál už se mi ani nechce pokračovat. Ano, budou tady taky rituály a jakoby pointa, ale nekoukejte na to. Raději. 4/10 ()

Pilda17

Kdyby se Shrine netáhl 45 minut jen lehkým tempem a něco se dělo, mohl z toho být ještě daleko lepší horor. V prvních 45 minutách je tak jedna scéna, která trošku vyděsí. Ale od 45 minuty jede ve velkém stylu a je z toho vynikající podívaná. Škoda, že si režisér nepohrál lépe se začátkem, ale i přesto příjemná záležitost... 6/10 = 60% ()

hladass

Zajímavý kousek, který staví zejména na skvělé, pomalu budované atmosféře... Neznámé zlo ukrývající se v polských lesích, skupina podivných vesničanů, důrazné varovaní, nic z toho neodradilo skupinku mladých amerických novinářů od pátrání po zmizelém americkém občanovi... A tak se nemohou divit, že je po setkání s podivnou, krvácející sochou ďábla ukrytou v mlze, fanatičtí sektáři nepřivítají s otevřenou náručí, ale s noži, velkým kladivem a železnou maskou s obrovskými hřeby... A že takové setkání může opravdu bolet... The Shrine je v mých očích docela příjemné překvapení, atmosféra je, jak už jsem psal, výborná, krve se divák ke konci dočká také v poměrně velké míře, herci jsou v pohodě, děj chvílemi nepředvídatelný, takže za mě palec nahoru a více takových filmů... ()

zelvopyr

Obyčejně jsem zpruzený z toho, že slibně se vyvíjející film je zazděný nedostatečným koncem. Zde naopak 5/6 filmu bylo lehce podprůměrných, nezáživných a na hraně frašky s předstíráním středověkého Polska. To si snad poláci zaplatili jako reklamu země v zahraničí? :-) -- a na úplném konci jsem viděl scény, které jsem chtěl někdy ve filmu vidět (výborně zvládnutý masakr mimo záběr za stěnou a za dveřmi). Dobře zvládnuté vyvrcholení... Posledních cca 15 minut bylo fakt výborných. Konec dobrý, všechno dobré. P.S. to mají z toho, že jeli do Polska :-)))) ()

heyda

Parádní ba dokonce bych si troufal říci excelentní náboženský horor, který letos jednoznačně drtí i zkomercionalizovanej Obřad. Opravdu jen nevěřícně kroutím hlavou nad některými zdejšími komentáři a hodnocením. Tohle je opravdu velký hororový překvapení. Překvapení i v tom, jak se vyvíjí vztah diváka k jednotlivým postavám. Prostě ďábel nenosí žádnou drahou Pradu, ale zatraceně lacinou a krvavou masku! 90% ()